Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2003, 12:53
MUTS123
MUTS123 is offline
Ik ben de laatste tijd echt ontzettend moe. Best wel raar: ik slaap goed en genoeg, ik eet goed, verbruik niet ontzettend veel energie op een dag.
Nu ik sinds een paar weken zo moe ben lig ik iedere avond om half 9 in bed omdat ik het gewoon niet trek om langer op te blijven. Dan slaap ik meteen en word ik niet meer wakker. Om 6 uur moet ik weer op voor school. Dan fiets ik driekwartier in een rustig tempo er naar toe en op de terugweg precies hetzelfde. Na school ga ik meestal even op internet en daarna in bed tv kijken, daar kan je nou niet bepaald moe van worden. Pfeiffer kan het niet zijn, dat heb ik 2 jaar geleden al gehad en kan je maar 1 x krijgen volgens mijn dokter. Vorig jaar had ik dit dus ook, heb ik mijn bloed laten testen op bloedarmoede en nog wat andere dingen, kwam niks uit. Vind het dus vrij zinloos om dat weer te laten doen.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en wat ik hier tegen kan doen? (vitamine pillen slik ik al genoeg)
Oud 31-10-2003, 13:12
Verwijderd
Zorg dat je een regelmatig ritme hebt, dus elke avond op dezelfde tijd naar bed en elke morgen op dezelfde tijd er weer uit. Zorg verder ook voor voldoende ontspanning. Eet voldoende en gezond en zorg dat je voldoende (water) drinkt (ongeveer anderhalf tot twee liter per dag). Soms helpt sporten ook om je fitter en minder moe te voelen, zou je ook kunnen proberen (moet je wel een keer door de moeheid heen gaan om het te kunnen proberen, maar ja...).

Er bestaan ook 'broertjes' en 'zusjes' van Pfeiffer, het kan heel goed dat je er daar één van hebt. Vraag je dokter er eens naar en laat je er eventueel eens op testen. In een jaar tijd kan er btw heel wat veranderen.

Let er op dat je niet te veel vitaminen slikt, dat is ook niet gezond.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 13:49
marieke_temp
marieke_temp is offline
heb ik ook gehad. een jaar of 4 lang nu gaat het een heel stuk beter (maar ik heb de stomme gewoonte zodra het beter gaat gelijk weer heeeeel veel te gaan doen waardoor ik straks dus weer ontzettend moe ben)
maar wat kan het zijn? ik heb (na 2 jaar, ja echt heel slim) bloed laten prikken, ik had een lage suikerspiegel, vrij lage bloeddruk en laag ijzergehalte. op pfeiffer ben ik toen niet getest, echt belachelijk, ik weet niet precies wat dus de oorzaak van mijn dufheid/moeheid was, maar oaky.
wat kun je ertegen doen? van niets doen word je volgens mij snel nog duffer.
fanatiek sporten is mss wat overdreven, maar mij doet naar buiten gaan altijd wel goed. ga in plaats van internetten of tvkijken eens een blokje om, neem de hond (van de buren) mee en ga naar een park of bos ofzo. half uurtje is al heel erg lekker, frisse wind door je hoofd in plaats van duf op bed te hangen.
en daarnaast idd even langs je huisarts, bloed laten prikken (en zorg dat ze overal op testen!)
Oud 31-10-2003, 19:40
MUTS123
MUTS123 is offline
Ja huisarts weet ik nog niet....ik ben toen zo vaak geweest voor die moeheid, dan krijg ik een beetje het idee dat ze me een zeikerd vindt. En sporten is echt NIETS voor mij, ik heb laatst geprobeerd om iedere avond even een uurtje te gaan joggen maar na 3 x ben ik afgehaakt, ik heb er gewoon echt een hekel aan. Buiten na school kom ik meestal nog wel even hoor, hond uitlaten of naar de supermarkt. Slapen probeer ik nu ook in het weekend op dezelfde tijden te doen als doordeweeks.
Oud 31-10-2003, 19:46
Verwijderd
Citaat:
MUTS123 schreef op 31-10-2003 @ 20:40:
Ja huisarts weet ik nog niet....ik ben toen zo vaak geweest voor die moeheid, dan krijg ik een beetje het idee dat ze me een zeikerd vindt. En sporten is echt NIETS voor mij, ik heb laatst geprobeerd om iedere avond even een uurtje te gaan joggen maar na 3 x ben ik afgehaakt, ik heb er gewoon echt een hekel aan. Buiten na school kom ik meestal nog wel even hoor, hond uitlaten of naar de supermarkt. Slapen probeer ik nu ook in het weekend op dezelfde tijden te doen als doordeweeks.
Vraag of hij je een zeikerd vindt, misschien valt het wel hartstikke mee. En al vindt hij je een zeikerd, wat gaat er voor: wat hij van je vindt of jouw gezondheid?

Je moet ook sowieso niet opeens 'even een uurtje gaan joggen', dat moet je rustig opbouwen. Joggen is niet de enige sport, er zijn zoveel sporten, er zit vast wel iets tussen wat ook bij jou past. (Niet dat je het moet doen, maar ik vind je redenen om het niet te doen niet goed. ))
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 21:03
Donald Duck
Donald Duck is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 31-10-2003 @ 13:53:
Pfeiffer kan het niet zijn, dat heb ik 2 jaar geleden al gehad en kan je maar 1 x krijgen volgens mijn dokter. Vorig jaar had ik dit dus ook,) [/B]
Zou ik maar niet te zeker van zijn. VB: een vriend van mij heeft volgens de dokter ook iets van vijf keer kinkhoest gehad terwijl je dat ook maar een keer in je leven kan krijgen. Niet dat het een vergelijkbaar voorbeeld is maar het feit blijft dat het dus wel voor kan komen dat je vaker dezelfde diagnose krijgt voor iets
Oud 01-11-2003, 17:50
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
heb je niet een druk programma ofzo? ik had het in de vierde heel erg: ik zat op t vwo, werkte doordeweeks en in het weekend danste ik op de dansacademie. uiteindelijk ben ik bij de dokter geweest wegens moeheid en het bleek uiteindelijk dus gewoon oververmoeid te zijn. het is nog steeds niet helemaal over. eerst was ik bijvoorbeeld echt een nachtmens en kon ik heel lang uitslapen. nu ben ik 's avonds heel erg moe en kan ik 'sochtends niet meer uit slapen, maar vervolgens wel 's middags een middagdutje houden. niet echt leuk, maar ja.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 14:34
Heipaalboktor
Heipaalboktor is offline
buiten de redenen die de mensen hier al allemaal noemen kan het ook best dat je suikerpatient bent. drink je veel en/of ga je veel naar de wc? laat je eens testen, want als je het hebt kun je er maar beter optijd bij zijn. want je hebt diabetes 1 en diabetes 2. bij 2 hoef je niet te spuiten met insuline, maar als je daar niet goed mee omgaat kan die omslaan naar diabetes 1.
Oud 06-11-2003, 14:40
Auntie M
Auntie M is offline
Kan ook nog door het jaargetijde komen. Als de blaadjes gaan vallen en het meer donker dan licht is, voel ik me stukken minder fit. Ik ben een mens die echt dag- c.q. zonlicht nodig heeft.

Regels voor berichten