Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2003, 16:28
MysteriousElf
MysteriousElf is offline
Hey,
heeft iemand enige ervaring met deze vorm van divinatie?
Ik heb op internet twee verschillende dingen gevonden, nl :

1) Divinatie met kaarten vanaf de zeven, waarbij je de kaarten in
een aparte legging moet leggen
2) Divinatie met alle kaarten. Hierbij kun je de kaarten gewoon leggen, of drie kaarten trekken en kijken welke kleur de overhand heeft. Persoonlijk voel ik meer voor tarot, maar ik wil deze manier ook wel eens leren ...

Iemand meer info?
Advertentie
Oud 11-11-2003, 19:46
lady of the dark
lady of the dark is offline
Ja ik heb eens een keer zo'n pakket gekocht met speelkaarten en zo'n boekje er bij. Je kunt met een gewoon spel kaarten ongeveer zo omgaan als met tarot. Volgens mij kun je zo'n boekje wel bij DeSlegte (www.deslegte.nl) of de Witte boeken markt kopen. Ik heb weleens tarot kaarten gelegd. (met de kaarten van iemand anders, schijnt dus niet mogen, maar de voorspellingen kwamen voor een deel wel uit.) Ik leg de speelkaarten één à twee keer per jaar. De voorspellingen kloppen over het algemeen, al moet je ze wel met een korreltje zout nemen.
Oud 11-11-2003, 21:03
pe51
pe51 is offline
Ik heb er ook wat ervaring mee, maar ik ben ermee gestopt omdat het voor mij een sfeer had, die meer op "gezellig kaarten" leek en waar niets spiritueels aan was.

Erna Droesbeke heeft een paar boeken hierover geschreven, met hele ingewikkelde systemen.

Ik hou meer van de tarot, alleen al omdat daar de 4 elementen in zitten.
Oud 11-11-2003, 21:53
Verwijderd
Lenormand is een systeem met speelkaarten van 6 tem de aas).
Zoeken op Lenormand levert je vast wel wat op bij Google. Ik werk er af en toe mee. Je hebt net als bij tarot verschillende mogelijkheden: overzicht van je huidige situatie, antwoord op een vraag, ...
Ligt aan mijn stemming waarmee ik wil werken. Ik vind de Tarot-kaarten vaak cryptischer en moeilijker te interpreteren als de Lenormand-kaarten.
Advertentie

Regels voor berichten