Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2003, 13:00
xineof
xineof is offline
Onverschillig om het even
in de war en zo verlaat
met het beseffen dat het leven
me naar het worden vergeven staat

Wel mijn woordenschat is ontoereikend
voor het wrede slachten van mijn trouw
de angst om hen nog steeds verrijkend
met mijn droeve droomberouw

Hm, ik ben niet echt tevreden... ik hoop dat iemand suggesties/commentaar heeft ...
Oud 14-11-2003, 13:15
Secreet
Secreet is offline
ik vind het nogal warrig, snap ook niet echt wat de twee strofes met elkaar te maken hebben. Ik kan het gewoon totaal niet volgen, je gebruikt mooie woorden maar wat hebben ze met elkaar te maken?
Oud 14-11-2003, 13:35
xineof
xineof is offline
Citaat:
Secreet schreef op 14-11-2003 @ 14:15:
ik vind het nogal warrig, snap ook niet echt wat de twee strofes met elkaar te maken hebben. Ik kan het gewoon totaal niet volgen, je gebruikt mooie woorden maar wat hebben ze met elkaar te maken?
Hm ik snap wat je bedoeld; als ik het nog eens lees begrijp ik dat het net lijkt alsof dit gedicht niet echt samenhangend is. Ik zal proberen een toelichting te geven; het gaat over een persoon die erg verward is, omdat hij/zij iemand heeft 'verraden'; eerste stukje van tweede strofe vertelt over dat hij/zij iemand heeft verraden, tweede stukje eerste strofe vertelt dat het hem/haar niet kan worden vergeven, en eerste stukje is het gevoel wat hierdoor ontstaat bij hem/haar. De twee laatste zinnen gaan over zijn/haar besef van dit 'verraad'; hij/zij is bang om geconfronteerd te worden met zijn/haar daad door 'hen', die voorkomen in zijn/haar dromen.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uit heb gelegd . Ik ben benieuwd wat je er nu van vind; ik vraag me af of ik het toch te onduidelijk heb verwoord, of dat mijn gedicht na deze uitleg beter te begrijpen is? Dank iig voor je reaxi !
Oud 14-11-2003, 16:00
lovetear
lovetear is offline
Ik vind je woorden mooi, maar je verwoording iets minder. Ik begreep hem pas toen ik je uitleg las eigenlijk. Het komt een klein beetje over alsof je het het hele gedicht om dat "droeve droomberouw' heen is gebouwd. De vierde regel van je eerste strofe loopt ook een beetje moeilijk bij mij, hij lijkt iets te lang. Waarom heb je dromen erbij betrokken, ik vond dat niet zo bij hetgedicht passen eigenlijk? "droeve droomberouw" vind ik trouwens wel goed gevonden.
Oud 14-11-2003, 16:04
xineof
xineof is offline
Citaat:
lovetear schreef op 14-11-2003 @ 17:00:
Ik vind je woorden mooi, maar je verwoording iets minder. Ik begreep hem pas toen ik je uitleg las eigenlijk. Het komt een klein beetje over alsof je het het hele gedicht om dat "droeve droomberouw' heen is gebouwd. De vierde regel van je eerste strofe loopt ook een beetje moeilijk bij mij, hij lijkt iets te lang. Waarom heb je dromen erbij betrokken, ik vond dat niet zo bij hetgedicht passen eigenlijk? "droeve droomberouw" vind ik trouwens wel goed gevonden.
Hm, droomberouw heb ik eerlijk gezegd pas gevonden toen ik de laatste regel schreef . Dromen heb ik erin betrokken omdat ik het onderwerp zo voorstel; het is van belang voor het onderwerp waarover ik schrijf volgens mij . Je hebt gelijk over de vierde regel, daar zit ik ook een beetje mee. Ik zou alleen niet weten wat ik ervoor in de plaats moet zetten, heb je misschien een idee?
Oud 14-11-2003, 16:12
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
xineof schreef op 14-11-2003 @ 17:04:
Hm, droomberouw heb ik eerlijk gezegd pas gevonden toen ik de laatste regel schreef . Dromen heb ik erin betrokken omdat ik het onderwerp zo voorstel; het is van belang voor het onderwerp waarover ik schrijf volgens mij . Je hebt gelijk over de vierde regel, daar zit ik ook een beetje mee. Ik zou alleen niet weten wat ik ervoor in de plaats moet zetten, heb je misschien een idee?
ehm, worden zou ik veranderen in iets van een lettergreep, ehm, ooit ofzo?
Oud 14-11-2003, 22:25
tacidvs
tacidvs is offline
kleine romantica
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 22:25
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Secreet schreef op 14-11-2003 @ 14:15:
je gebruikt mooie woorden maar wat hebben ze met elkaar te maken?
Citaat:
tacidvs vond op 14-11-2003 @een uur of 23:30:
verdomd ironisch
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten