Advertentie | |
|
![]() |
|
Hmm... hangt van de wezens af. Ik vind slavernij onacceptabel, principes vervagen uiteindelijk maar risico's niet. Langdurige slavernij maakt ze bekent met onze technologie zodat ze uiteindelijk tegen ons op kunnen staan met nogal wat haat.
Als ze dingen die gedaan moeten worden beter kunnen dan wij dan betalen we ze ervoor, ze zijn primitiever dan wij dus we kunnen ze afschepen met bijvoorbeeld een kilometer nylondraad in ruil voor een oneerlijke hoeveelheid werk van hun kant. Als ze nutteloos zijn dan zou ik zeggen dat we ze negeren en gewoon uitbreiden en hen opzij duwen. Als ze gevaarlijk zijn dan een search&destroy-operatie van een paar jaar...
|||||||||
Citaat:
dan kunnen we beter eerst op onze eigen planeet alle homo's en zwarten enslaven ![]() Citaat:
Citaat:
als de mensen niet als agressief ras/soort maar als mensen die op een of andere manier ontwikkeld waren om vrede en cooperatie te kennen waren was de wereld ook een stuk beter, zonder wetenschap te gebruiken voor oorlog, maar alleen voor the common good. We zouden onszelf als goden kunnen profileren door gewoon onszelf te zijn dan gaan ze ons gedenken. ![]() Citaat:
ik denk niet dat handle met een primitief ras iets uitmaakt. Citaat:
![]() en als wij ons als vriendelijke goden voordoen die hen in alles voorzien in ruil voor hulp (ervanuit gaand dat wij al genoeg macht hebben om het weer te controleren) dan ontstaat er geen haat... Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
GLIMLACHEN JIJ eisen ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik wil juist als mooie vriendelijke wezens met wel macht in nederige maar schone kledij eropafsturen, ik neem aan dat wij dan wel wat geciviliseerder zijn dan de christenen die de indianen uitmoorden... en ik vraag niet om aanbidding, op een of andere brainwash manier moeten we er slechts voor zorgen dat ze naar een cultuur gaan die goed is voor hun gezondheid, en dat is samenleven in Vrede met zoveel mogelijk spiritueel kapitalisme.... en een hemel als belofte voor de goeden ![]() en zo alle oorlogen stoppen, geen ontwikkelen van wapens meer maar alleen een zuivere cultuur... dat zal hun evolutie ten goede komen.... dan worden ze niet zo'n egoistisch ras als ons. |
![]() |
|
grappig dat nog niemand op het idee is gekomen dat het zou kunnen dat die planeet wel eens de zoveelste zou kunnen zijn die door dat volk is gekoloniseerd, en dat ze dus over nogal wat geavanceerde vuurkracht hebben, en dat we dus maar beter eens op konden stappen, zoniet de aarde evacueren
![]() slaaf maken lijkt mij nutteloos, met al die werkeloosheid. gastarbeiders zullen het ook wel niet worden. misschien, met een beetje mazzel en als er genoeg ruimte is zal die planeet voor mensen van goede wil een nieuwe start kunnen zijn, waar ik mee bedoel dat greenpeace daar overbodig zal zijn, alswel amnesty en de vn. (voor geintresseerden: lees "de drakenrijders van Pern" een serie die perfect over dit onderwerp gaat)
|||
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
kortom, leer liever kennis maken met die wezens. de samenleving is dus menselijk? waarschijnlijk krijgen ze anders van niet nader te noemen individuen die bijvoorbeeld roel heten waarschijnlijk de kwalificatie diren. hebben ze toch mazzel dat greenpeace overbodig wordt, anders wordt er dalijk door de oranjes op edelmarsmenschen gejaagd
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
dat zouden wij ook moeten doen, en dan kan het idee van een hemel wel helpen ![]() en ze zullen ons zozo wel als Goden zien denk ik. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
echt waar, ik vind het walgelijk om iemands ontwikkeling te gaanbeinvloeden. een bonzai boompje dwingen klein te blijven kan nog net door de beugel, maar laten we de evolutie nu maar aan de natuur en het toeval overlaten. bovendien, anders ziet een of andere multinational een mogelijkheid met die wezens, en maakt ie er stormtroopers van. geef als mens de drang om de natuur naar je eigen idealen/voordelen te zetten nu eens op, iedereen
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Waarom zouden we uberhaupt iets doen? We zijn toch bezoekers, geen kolonisten.. of zie ik dat verkeerd? Waarom zouden we iemand onderwerpen aan iets? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
we zitten namelijk een planeet te ontdekken met inteligent leven. dat houd op zijn minst in dat we aardige vliegtuigjes kunnen bouwen. daaruit kunnen we concluderen dat de robots in auto fabrieken inmiddels wat meer kunnen dan "picasso" tekenen. waaruit we weer kunnen concluderen dat slavernij geheel overbodig zou zijn. och
|
![]() |
Maar wie bouwt de robots? Er zijn allerlei mogelijkheden om die vreemdelingen te exploiteren. Misschien smaken ze ook wel lekker,....
![]()
||
Citaat:
![]() andere mogelijkheden? misschien even interressant voor de wetenschap, maar daar heb je er maar 10 voor nodig. misschien het energieprobleem uit de matrix ![]() geweldig concept. "schat, zullen we voor onze 12,5-jarige bruiloft gaan eten bij chez martian?"
||||||
Citaat:
eerder liefde dat ik alles graag zo goed mogelijk zie ontwikkelen. Als ik ergens zie dat iemand een kind de straat opgooit, mishandeld, verwaarloost e.d., en ik kan er iets aan doen om die relatie te verbeteren en degene die dat doet een goed mens maken is dat zeker ook angst ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
onderwijs geven aan kinderen onderwerpen is. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Is iemand er al opgekomen dat we ze uberhaupt niet eens kunnen bereiken? dichtbijzijnde zonnestelsel: Alpha Centuri, daar komen alleen al is een pokke end wat tijd kost, dat doe je ni 1 2 3
Maar als we et wel konden dan zou ik contact zoeken, en als ze primitief waren dan zou ik een paar leuke foto-satelietjes neerhangen om ze te bespioneren ![]()
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
manier ja wil ik ook wel 'gemanipuleerd( ![]() |
![]() |
||
Citaat:
en goed als we liefde kunnen integreren in hun geloof, of als hun geloof uberhaupt al liefdevol is, dan manipuleren wij niks en gaan we vriendschappelijk me hen om. Ja wij mensne maken alles kapot. daarom wil ik hun ook al 1000000 jaar voordat ze onze ontwikkeling bereiken leren dat ze niet dezelfde fout moeten maken als wij!!!en dan kunnen wij die dag het beste uitstellen... |
![]() |
||
Citaat:
||||||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
ja wij mensen moeten ook nog heel wat liefde leren. Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik denk dat ik het op de Star Trek-manier zou doen. Als de bewoners van de planeet ver op ons achterliggen, zou ik ze gewoon met rust laten en ze de kans geven zichzelf te ontwikkelen. Zijn onze onze gelijken, dan zou ik er handel mee drijven, enz.
||
Citaat:
||
Citaat:
maar daar beoel ik niks mee hoor...
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik denk dat er dan een heleboel mensen zijn die denken.. huh zijn we dan niet alleen in het heelal.. en dan doel ik op de egoisten die denken dat alleen zij en zij alleen de inteligentste wezens zijn die het universum kent...
Ik zou me alleen maar afvragen of ze ons willen aanvallen.. ik had geen zin om de posts te lezen sorry ![]() |
![]() |
|
Het is nogal afhankelijk van de situatie. Als het een vrij primitieve beschaving is, en de planeet is verder rijk aan grondstoffen/hulpbronnen, dan acht ik het zeer waarschijnlijk dat we de andere beschaving uitroeien, danwel deporteren ofzo. Misschien een paar in een museum houden om te bestuderen.
Zijn ze technologisch gezien niet achterlijk, dan ligt handel voor de hand, maar dat is afhankelijk van hun standpunt. Willen ze geen handel, zouden we ze ook nog wel eens uit kunnen roeien. Maar nu, in het uiterst hypothetische geval van Isa, dat we onszelf zover ontwikkeld hebben dat de mensheid is veranderd in een vreedzaam, liefdevol ras, dan denk ik niet dat we zouden ingrijpen om hen te veranderen in iets wat op ons lijkt. Ik denk dat we dan ook wel het besef hebben dat ingrijpen nooit goed is, ook omdat we dan het leerproces van die andere beschaving verstoren. Je kan ze vrede en liefde etc. niet aandragen door voor God te gaan spelen. Vroeg of laat komen ze erachter, niet iedereen zal je geloven, ze zullen je woorden verkeerd uitleggen, en het is zowiezo beter om ze hun eigen leerproces door te laten maken. Tjah, en als ze technologisch ontwikkelder zijn dan wij, waarom hebben ze ons dan nog niet ontdekt?
|||
Citaat:
Citaat:
culturen komen nou eenmaal met elkaar in aanraking... dus ook planeten.... ik denk dat we al wel zijn ontdekt. ik geloof in UFO's. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
|