Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2003, 20:16
Harlekijntje
Harlekijntje is offline
12 Ik moet mezelf de schuld niet geven
‘t is gebeurt ‘t is gedaan
ik kan ‘t zo opnieuw beleven
was de tijd maar terug gegaan

ik zou ‘m slaan,schoppen,knijpen
ik voel me leeg, mis m’n hart
ik zou zo graag z’n keel vast grijpen
maar alles om me heen is zwart

ik weet niet wat ik nu moet denken
wat ik voel, wat ik nog weet
zou hij mij nu nog liefde schenken
en zorgen dat ik dit vergeet

ze mogen het best weten
wat ze doen dat weet ik niet
ik zal dit niet zo gauw vergeten
maar het deed me groot verdriet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2003, 21:11
ikbennietlief!
ikbennietlief! is offline
Citaat:
Harlekijntje schreef op 04-11-2003 @ 21:16:
12 Ik moet mezelf de schuld niet geven
‘t is gebeurt ‘t is gedaan
ik kan ‘t zo opnieuw beleven
was de tijd maar terug gegaan

ik zou ‘m slaan,schoppen,knijpen
ik voel me leeg, mis m’n hart
ik zou zo graag z’n keel vast grijpen
maar alles om me heen is zwart

ik weet niet wat ik nu moet denken
wat ik voel, wat ik nog weet
zou hij mij nu nog liefde schenken
en zorgen dat ik dit vergeet

ze mogen het best weten
wat ze doen dat weet ik niet
ik zal dit niet zo gauw vergeten
maar het deed me groot verdriet

tja, erg kinderachtig toch wel..het spreekt me helemaal niet aan eigenlijk. het is een beetje zon doorstuurmail gedichtje.. maar dat geeft niet! gewoon blijven oefenen, ooit lukt het je wel... maar probeer geen aandacht te trekken met gedichten, dat komt niet zo positief over op anderen...

het is een beetje irritant geschreven... maar daar moet je gewoon nog mee oefenen

en: lief meisje
ik denk niet dat degene voor wie dit bestemd is het goed heeft opgevat....maar dat zijn mijn zaken niet

Oud 06-11-2003, 08:57
xineof
xineof is offline
Citaat:
ikbennietlief! schreef op 04-11-2003 @ 22:11:
tja, erg kinderachtig toch wel..het spreekt me helemaal niet aan eigenlijk. het is een beetje zon doorstuurmail gedichtje.. maar dat geeft niet! gewoon blijven oefenen, ooit lukt het je wel... maar probeer geen aandacht te trekken met gedichten, dat komt niet zo positief over op anderen...

het is een beetje irritant geschreven... maar daar moet je gewoon nog mee oefenen

ik denk niet dat degene voor wie dit bestemd is het goed heeft opgevat....maar dat zijn mijn zaken niet

Over het gedicht: Ik vind het niet echt een bijzonder gedicht, maar een sterk metrum heeft het wel. Het rijmschema zit goed in elkaar. De verwoording vind ik niet zo goed; wat te expliciet. Bij gedichten vind ik het zelf altijd leuk als er wat meer diepgang inzit; een verwoording waarbij je meer moet nadenken over de inhoud; dat maakt een gedicht boeiender naar mijn mening. Je zou bijvoorbeeld wat meer beeldspraak kunnen gebruiken om een gedicht te verbeteren .
Oud 06-11-2003, 12:33
Verwijderd
Citaat:
ikbennietlief! schreef op 04-11-2003 @ 22:11:

Jij bent niet lief.

Ik vind het gedicht nogal eenvoudig. Te eenvoudig eigenlijk. Te makkelijk taalgebruik, het meest voor de hand liggende woord gepakt. Kijk eens verder, probeer je taalgevoel wat te ontwikkelen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 14:39
zilverstoel
zilverstoel is offline
hmm... neej ik vind het eigenlijk niets...
het metrum klopt wel, maar ik vind de 2e strofe nogal storend.
verder is het wat simpeltjes geschreven, ik hou zelf meer van wat 'ongebruikelijkere' woorden
ik weet het niet... ik krijg nogal een beetje een sarcastische indruk bij dit gedicht, alsof degene die het meegemaakt heeft het niet meent, of dat hij/zij er misschien zelf wel voor gezorgd had ...maar dat kan ik natuurlijk fout hebben.
Misschien als je het wat aanpast dat het dan nog wel een aardig gedichtje wordt succes!
Reageren

Regels voor berichten