Ik zou iemand zoeken die je gaat controleren, hoe stom het ook klinkt. Ik denk dat je vooral discipline nodig hebt om dit te doen. Al is het een leraar, ouder of vriend(in), als iemand je eraan blijft herinneren dat je huiswerk moet gaan maken en moet gaan leren, ga je het vanzelf doen. Vraag dus aan iemand of ie je hiermee wilt helpen.
Zelf ben ik ook niet geweldig in leren. Ik maak alleen huiswerk als ik het belangrijk vind, en dan nog niet altijd. Ik doe ook VWO: zit nu in het eindexamenjaar. Vooral van de 3de naar de 4de toe vond ik het echt omschakelen: je moest ineens 4 keer per jaar presteren en leren in je toetsweek (bij mij op school heb je er 4 per jaar

). Ook kreeg je ineens handelingsdelen: je moest dus echt je huiswerk doen

In het begin moest m'n moeder of een vriendin echt zeggen dat ik moest gaan leren, anders deed ik nog niks. Of ik maakte het samen met iemand. In de loop der tijd is dat gelukkig wel veranderd: ik heb dat niet meer nodig en leer uit mezelf wel. Het kan dus best
Huiswerk maak ik eigenlijk nog steeds alleen als ik het belangrijk vind of als het echt moet...