Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2003, 15:54
Verwijderd
ik zoek mensen die de ALO doen...ik doe zelf nu CIOS en wil als ik dit heb afgerond misschien door naar de ALO. wij kunnen instromen in het 2e jaar als het goed is...maar ik weet niet of ik dat wel wil...denk dat je dan veel mist van de vooral theorie en misschien wel achterraakt op de rest. weten jullie dit misschien?of dat er mensen bij je in de klas zitten die ook cios gedaan hebben en je daar wat van kan vertellen. en als je verder nog dingen vertellen wilt over de opleiding graag!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-11-2003, 12:06
Verwijderd
hmmmzzz niemand die hier iets van weet??snif..
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 15:00
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Dan hebben wij hetzelfde probleem, alleen ik denk dat dat wel meevalt.
Mijn mentor zegt ook dat ciossers die bij de alo instromen juist een grote voorsprong hebben op de rest. Wij hebben 3 of 4 jaar ervaring met lesgeven. Het enige waar je mee in de knoop kunt raken is met sommige theorie, maar de theorie wordt in de praktijk gebruikt, dus ook daar hebben we ervaring mee.

Welke ALO wil je naartoe?
Oud 05-11-2003, 15:10
Verwijderd
o jij bent het heb een keer een bericht gestuurd naar je over het cios geloof ik...maar ok...ik denk ook niet dat we achterlopen wat betreft lesgeven, daar hebben we juist superveel ervaring mee in vergelijking met de rest...maar de theorie is een stapje hoger...cios is maar mbo...alo hbo...en dus is de theorie ook op hbo niveau...en als ik het goed heb hebben ze bij de alo andere theorievakken die wij nog niet hebben...weet het niet zeker, maar dan mis je wel het eerste jaar daarvan...maar denk dat als het zover is het beste overleg kan zijn met de mensen van de alo die weten daar natuurlijk meer van uit ervaringen enzo...als ik naar de alo ga dan ga ik denk ik naar groningen....lekker dichtbij...nou ja dichtbij...en als je de alo gaat doen, welke kant wil je dna op?lerarenkant???
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 13:45
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
ellen1986 schreef op 05-11-2003 @ 16:10:
o jij bent het heb een keer een bericht gestuurd naar je over het cios geloof ik...maar ok...ik denk ook niet dat we achterlopen wat betreft lesgeven, daar hebben we juist superveel ervaring mee in vergelijking met de rest...maar de theorie is een stapje hoger...cios is maar mbo...alo hbo...en dus is de theorie ook op hbo niveau...en als ik het goed heb hebben ze bij de alo andere theorievakken die wij nog niet hebben...weet het niet zeker, maar dan mis je wel het eerste jaar daarvan...maar denk dat als het zover is het beste overleg kan zijn met de mensen van de alo die weten daar natuurlijk meer van uit ervaringen enzo...als ik naar de alo ga dan ga ik denk ik naar groningen....lekker dichtbij...nou ja dichtbij...en als je de alo gaat doen, welke kant wil je dna op?lerarenkant???
Denk toch dat het wel mee gaat vallen. Het zijn vakken die wat uitgebreider behandeld worden, maar die bij ons op het cios wat meer onder 1 noemer werden gebracht.
Ik ga komende zaterdag naar mijn eerste open dag, in Tilburg. Welke ga jij bekijken?
Ik weet eigenlijk nog niet welke richting ik op wil om af te studeren. Waarschijnlijk de lerarenkant, maar ik wil geen leraar worden. En vrijetijd en natuursporten heb ik al op het cios gedaan. Dus dan maar leraar. Kun je later wel veel mee.
Reageren

Regels voor berichten