Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2003, 21:53
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Klopt het dat je met een dualband GSM niet in het buitenland kan bellen??
Of ligt het er ook weer aan waar in het buitenland??
(ik heb er nl absoluut 0,0 verstand van)
Als je dus wel naar/in het buitenland kan bellen,....welke landen dan wel (of juist niet)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2003, 22:46
Orion
Orion is offline
In west-europese landen kun je in principe gewoon bellen met een dual-band toestel

met name in de VS maken ze gebruik van een andere frequentie en kan het dus niet
Oud 06-11-2003, 23:04
Verwijderd
Of je kan bellen in het buitenalnd en zo ja in welk land heeft vooral te maken met je provider. Wat degene boven mij schreef klopt helemaal. Het beste kan je kijken op de site van je provider (dus Orange, KPN, T-mobile enzovoort) of je met jouw prepaidkaart/abonnement daar kan bellen
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 14:51
Orion16
Orion16 is offline
Wil je in de VS kunnen bellen dan heb je tripleband nodig. VS gebruikt 850 en 1900Mhz. Sommige motorola's hebben quadband, da's dus nog een paar frequenties meer.

In europa is dualband geen probleem hoor, maar in Japan bijvoorbeeld kun je het wel schudden met je GSM. Dan moet je een echte mobiel voor kopen, geen europese achterlopende troep dus, zoiets als een dingetje met een 16-miljoen kleuren scherm, 2 megapixel camera, 512mb ingebouwd geheugen. Nice Ze hebben daar ook een ander netwerk, WCDMA geloof ik. 3G / UMTS is daar net zo gewoon als hier GSM.

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten