|
|
Bekijk resultaten poll: Wat zou je stemmen als er nu verkiezingen werden gehouden? | |||
CDA |
![]() ![]() ![]() ![]() |
5 | 5.32% |
PvdA |
12 | 12.77% |
VVD |
22 | 23.40% |
SP |
16 | 17.02% |
LPF |
4 | 4.26% |
GroenLinks |
19 | 20.21% |
D66 |
8 | 8.51% |
ChristenUnie |
2 | 2.13% |
SGP |
1 | 1.06% |
Anders, namelijk... |
5 | 5.32% |
Aantal stemmers: 94. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Ik zou het echt niet weten. Meestal bepaal ik mijn kieskeuze pas op het moment dat ik daadwerkelijk moet gaan stemmen, ik laat het dan afhangen van de politieke verhoudingen in de Kamer en de verwachte scores. Puur strategisch kiezer dus, geen ideologische.
Een tijdje terug zou ik GL hebben gestemd, maar daar ben ik wel van teruggekomen. Naar mijn mening blijven ze teveel hangen in het groene verleden. SP vind ik echt uitermate triest - Marijnissen die constant de beste stuurman uithangt en vanaf de zijlijn staat te blèren. Wouter Bos heeft ook afgedaan. Hij lult lekker en heeft z'n woordje altijd klaar, maar inhoudelijk reageren is blijkbaar te moeilijk voor hem. CDA/VVD/LPF spreekt voor zich. D'66 blijft eigenlijk als enige mogelijkheid over... |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
dus ik heb echt geen idee, maar als ik in dat hokje zou staan zou ik waarschijnlijk wel voor sp/grl/of pvda gaan...maar dan vooral omdat de huidige regering gewoon te kut is, niet omdat ik die partijen zo goed zijn oh, nare zullen we anders maar een nieuwe partij oprichten ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik had trouwens op Farah Karimi gestemd. ![]() Meer een soort proteststem tegen rechts, ik heb de eerste de beste allochtoon op de lijst maar gekozen ![]() |
![]() |
|
Groenlinks. Uiteraard staan SP en Groenlinks voor mij allebei toch wel een beetje op de gedeelde eerste plaats.
SP omdat het wat minder genuanceerd is en verder durft te gaan dan waar de politiek vaak blijft hangen. Maar toch heeft SP teveel praatjes en krijgt het te weinig klaar. Dit natuurlijk ook doordat het geen coalitie voert. Maar hier in Nijmegen heeft het voor erg veel goede dingen gezorgd en dat waardeer ik! Groenlinks omdat het voor mij eigenlijk de enige partij is die nog op verantwoorde wijze "milieu en omgeving" in een discussie naar boven begint te werken, zonder daardoor een soort milieuactivisten stempel te krijgen. Ik vind het milieu op dit moment een zeer grote issue, dus ik stem Groenlinks...
|
Ik weet wel een paar goede kamerleden, maar ze zitten bij partijen waar ik eigenlijk niet zo 100% achtersta
![]() Pff ![]() Ik kan me niet zo vinden in de huidige collectie van partijen, dus vandaar een one-issuepartij: PvdD
|
![]() |
Ik stem op een partij die voor Nederland opkomt.
Ik ben namelijk Nederlander. Ik hou wel van de gemixte nederlandse kultuur. Ik stem niet op flutpartijtjes zoals de groene blaadjes aan de bomen partij . Neem stemmen serieus , dus ik laat die stem niet verloren gaan , en ik wil dat mijn kinderen later ook in een veilige Nederlandse setting opgroeien. Zonder aanslagen en godsdienstfanatici die nederlanders diep haten , maar toch hier heen komen. Zij het met foute bedoelingen. Alleen links verloochend dit land , beetje kinderlijk naief , alsof ieder mens goed is en er geen terroristen bestaan. Nja ..zal wel gebrek aan ervaring zijn. Daar ben ik wel van geschrokken , hoe erg die zijn . Veel erger dan rechts , gewoon eng en gevaarlijk. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Ik zou, net als de afgelopen verkiezingen en de verkiezingen PvdA stemmen.
Deze partij is wat mij betreft de enige in het gehele politieke spectrum dat een sociaal beleid kan combineren met een een reële overheidsbegroting. Ik hang geen geloof aan, erger mij aan het doordrammen van gristelijke waarden en normen en zodoende vallen voor mij alle religieuze partijen af. De tradionele partij van de nachtwakersstaat, de VVD, vind ik niks, evenals de onderbuikgevoelenspartij, de LPF. GL en SP vind ik ideëel heel goed, maar niet altijd even realistisch. Daar komt bij dat ik vind dat Marijnissen af en toe wat Fortuynesk, niet erg inhoudelijk doordacht uit de bocht komt. GL zou ik wel op willen stemmen als het niet de partij van de milieufreaks was. Tot slot D66, heel sympathiek geld regelen voor onderwijs en vervolgens er niet veel van terechtbrengen in een regering spreekt mij ook niet erg aan. De PvdA is natuurlijk niet perfect, maar ik vind dat deze partij goede dingen heeft gerealiseerd ten tijde van het nu verguisde paarse tijdperk en ook dat deze partij goed haar best doet in de opppositie. Tot slot stem ik ook strategisch, ik vind het van belang dat er een groot machtsblok komt tegen VVD en CDA om te voorkomen dat er weer een kabinet als het huidige kan komen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Chávez maakt aanspraak op Nederlandse Antillen en Aruba Gatara | 500 | 13-12-2007 19:58 | |
Politieke Peiling (welke partij stem jij?) Skyrise | 500 | 21-09-2004 23:04 | |
De Kantine |
2 Oktober, dag tegen Balkenende! Gothic | 135 | 23-08-2004 18:51 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
de bijbel klopt niet Korsakoff | 122 | 21-10-2003 17:18 | |
Nederland accepteert VS transporten Gatara | 157 | 27-02-2003 09:02 | |
De Jong wil uit LPF-fractie stappen UnknoWn EntiTy | 122 | 15-10-2002 08:19 |