Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2003, 21:37
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Ik krijg de indruk dat mijn vriend steeds meer haren op zn rug krijgt (van die zwarte want hijs een halfbloed)...eerst was het lekker glad, maar ik voel het laatste jaar steeds meer haren heb ik het idee. Vooral net na zn nek en op zn schouders.....is het zo dat wanneer een man ouder wordt, hij meer lichaamshaar kan krijgen? (hijs in de dertig by the way)
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 23:50
Verwijderd
Duh.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 11:07
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Maar ik bedoel dan ook wel ECHT ouder he....want hij is al in de dertig....dus niet dat je in je pubertijd meer haren kan krijgen, dat wist ik ook wel....maar ik denk idd wel dat het zo is dat een man meer haren kan krijgen als ie al ouder is....ik hoop alleen maar dat het wel snel een keer stopt (behaarde rug...brrrrrrrrr)
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 11:46
Verwijderd
Dat lijkt me sterk, waarom zou dat midden dertig ineens getriggerd worden? Ik heb mijn lichaamsbeharing gekregen toen de rest van m'n lichaam ook begon te groeien onder invloed van puberale hormonen. Ik kan me moeilijk voorstellen dat dat halverwege de dertig ineens nog een tweede groeispurt doormaakt. Is je vriend niet gewoon in de penopauze?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 11:58
Verwijderd
zeik hem er totaal mee af, als ik je topic op liefde en relatie zie dan kan dat best.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 13:41
Verwijderd
aldus mijn bioboek:
" bij mannen komst zo'n ingrijpende, onomkeerbare beeindiging van de vruchtbaarheid niet voor. Wel neemt de testosteronproductie geleidelijk af. Dit verklaart de verschillen tussen oudere en jongere mannen. Oudere mannen zijn minder gespierd, behaard en minder 'hanig'."

minder behaard dus. Maar op een illustratie erbij is die 'oudere man' al min. 65 jaar (de 'middelmatige' man is meer richting 30/35 jaar en die heeft wel veel haar).. Hier heb je dus ook niet veel aan.. Misschien is 't trouwens gewoon zo dat z'n haar steeds langer wordt (en niet gauw uittvalt)?! En 't dus niet meer haartjes maar alleen langere worden? Hoe dan ook, 'k zou me d'r niet al te druk om maken
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 13:46
Verwijderd
Wel meer oor- en neushaar herinnert zich een man in de bus met een oorharenmatje op zijn oorlellen..
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 13:49
smacksusy
smacksusy is offline
op de kop wordt t toch minder
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 14:43
Verwijderd
Citaat:
marianne22 schreef op 07-11-2003 @ 14:41:
aldus mijn bioboek:
" bij mannen komst zo'n ingrijpende, onomkeerbare beeindiging van de vruchtbaarheid niet voor. Wel neemt de testosteronproductie geleidelijk af. Dit verklaart de verschillen tussen oudere en jongere mannen. Oudere mannen zijn minder gespierd, behaard en minder 'hanig'." (...)
Een grote hoeveelheid testosteron leidt juist tot haargoei: kijk maar naar vrouwen met een grotere hoeveelheid mannelijk hormoon dan gemiddeld (denk aan het DDR-vrouwen-atletiekteam ) - die hebben allemaal brede schouders, enorme spieren en snorren. Beetje raar dat door het afnemen van de hoeveelheid testosteron de haargroei juist zou toenemen.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 15:37
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 07-11-2003 @ 15:43:
Een grote hoeveelheid testosteron leidt juist tot haargoei: kijk maar naar vrouwen met een grotere hoeveelheid mannelijk hormoon dan gemiddeld (denk aan het DDR-vrouwen-atletiekteam ) - die hebben allemaal brede schouders, enorme spieren en snorren. Beetje raar dat door het afnemen van de hoeveelheid testosteron de haargroei juist zou toenemen.
Dat is toch ook precies wat ze zegt
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 17:25
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ja.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 16:45
Sven
Sven is offline
Volgens mij is het wel zo dat lichaamshaar bij jongens blijft toenemen na de puberteit.. of het oneindig door gaat weet ik niet
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 18:34
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 07-11-2003 @ 16:37:
Dat is toch ook precies wat ze zegt
, idd
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten