Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2003, 15:25
Orion16
Orion16 is offline
Hoi,

Ik heb de DVD-speler nu op mn desktop-pc gedeeld, en op de andere pc beneden in het netwerk heb ik de netwerkdrive aangemaakt \\avw-amd\q. Deze heeft driveletter R. Maar het afspelen gaat niet goed, PowerDVD slaat vast beneden. En welke VOB/IFO moet ik openen? (in de map VIDEO_TS op de originele DVD)

Moet ik gewoon één bestandje openen dat daaraan alle IFO, VOB, BUP-bestanden zijn gekoppeld?

Het ligt btw. niet aan die andere PC, doet het lokaal met een dvd-speler ingebouwd ook prima, maar ik wou het gewoon even testen of een dvd-afspelen via het netwerk ook goed ging.

Ik heb een 100-mbit netwerk, al-cheapo Realtek kaartjes, beide pc's draaien onder Windows XP Professional en zijn snel zat om een dvd af te spelen (1,4Ghz +) De software om DVD's mee af te spelen is op de ene PC Leadtek WinFastDVD en de ander PowerDVD.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2003, 15:29
Martin
Martin is offline
Een bestandje openen om een DVD te bekijken gaat niet, je moet in PowerDVD een source aangeven, in dit geval de netwerkmap
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 15:53
Orion16
Orion16 is offline
Dat gaat dus niet, alleen V:\ (de cd-rom drive) is aangevinkt, ik kan alleen kiezen uit 'Open DVD file on hdd drive' en 'Open Media Files'
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 15:59
Talon
Talon is offline
met powerdvd kan je aangeven dat je dvd van hdd wilt bekijken,
dan moet je gewoon de directory opgeven waar alles instaat, en dan moet het werken.

als je een vobje wil aanklikken (dat kan ook), probeer dan eens VTS_01_1.VOB
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 16:05
Orion16
Orion16 is offline
Ik kan geen directory's openen, bij die HDD mode kan ik alleen kiezen voor een IFO. Bij het openen van die VOB file slaat PowerDVD ook vast
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 16:08
Talon
Talon is offline
welke versie powerdvd heb je?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 16:09
Orion16
Orion16 is offline
PowerDVD XP version 4.0
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 16:11
Talon
Talon is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 09-11-2003 @ 17:09:
PowerDVD XP version 4.0
Aha.. ja ik heb 5.. misschien zit daar het verschil in
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 17:54
Orion16
Orion16 is offline
Heb nu WinDVD 5 gedownload, hij opent 'm tenminste maar ik krijg geen beeld en het geluid is erg haperig, ik probeer hem nu ook op mn laptop (Pentium III 500 / 192mb / 4mb video) ligt het daar aan? of moet ik een speciale codec downloaden?

Ook bij nieuwe versie PowerDVD 5 krijg ik helemaal geen beeld (ok, groenige vlekken) en geen geluid.

Laatst gewijzigd op 09-11-2003 om 18:14.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten