Niks slotje.
Op dit moment ben ik me aan het verdiepen in de moslimjeugd. Ik ben zelf joods, maar ik koester geen enkel wrok tegen welke moslim dan ook, tegen welk persoon dan ook. Wat overigens niet wil zeggen dat ik vind dat wat zij doen door de beugel kan. Het is in mijn ogen belangrijk dat ik het respect wat ik voor hen heb ook kan laten omdraaien. Al moet ik zeggen dat er op dit moment erg veel respect is. Ik zit momenteel op een forum met Marokkaanse moslims en los van het foutloze gebruik van Nederlands (beter dan dat van hier), zijn dit allemaal mensen zoals wij. Het is maar een klein groepje dat het voor de grote groep verpest.
Dat kleine groepje moet wel aangepakt worden, ook al omdat het steeds groter wordt, en dat ga ik doen door zoveel mogelijk met de jongeren zelf te communiceren. Hen laten uitleggen wat ze doen, waarom ze het doen. En op die manier samen een oplossing zoeken. Want ze zijn geen slechte jongens, ze doen alleen slechte dingen.
Ik ben momenteel aan het vasten in verband met de Ramadan, heb een aantal keren een moskee bezocht en ben bezig met mijn studie Arabisch. Zo zullen niet-nederlanders zich vertrouwd voelen bij mij.
De reden dat ik dit doe, tenslotte, is niet om macht te kweken, maar omdat ik oprecht interesse heb in andere culturen.
Met vriendelijke groet,
|