Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2003, 09:41
Verwijderd
Niks slotje.

Op dit moment ben ik me aan het verdiepen in de moslimjeugd. Ik ben zelf joods, maar ik koester geen enkel wrok tegen welke moslim dan ook, tegen welk persoon dan ook. Wat overigens niet wil zeggen dat ik vind dat wat zij doen door de beugel kan. Het is in mijn ogen belangrijk dat ik het respect wat ik voor hen heb ook kan laten omdraaien. Al moet ik zeggen dat er op dit moment erg veel respect is. Ik zit momenteel op een forum met Marokkaanse moslims en los van het foutloze gebruik van Nederlands (beter dan dat van hier), zijn dit allemaal mensen zoals wij. Het is maar een klein groepje dat het voor de grote groep verpest.
Dat kleine groepje moet wel aangepakt worden, ook al omdat het steeds groter wordt, en dat ga ik doen door zoveel mogelijk met de jongeren zelf te communiceren. Hen laten uitleggen wat ze doen, waarom ze het doen. En op die manier samen een oplossing zoeken. Want ze zijn geen slechte jongens, ze doen alleen slechte dingen.
Ik ben momenteel aan het vasten in verband met de Ramadan, heb een aantal keren een moskee bezocht en ben bezig met mijn studie Arabisch. Zo zullen niet-nederlanders zich vertrouwd voelen bij mij.
De reden dat ik dit doe, tenslotte, is niet om macht te kweken, maar omdat ik oprecht interesse heb in andere culturen.

Met vriendelijke groet,
Advertentie
Oud 10-11-2003, 09:44
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Forumbaas, mag hij een ban? Dat wil ie namelijk heel graag volgens mij.
Oud 10-11-2003, 09:46
Machiavelli
Machiavelli is offline
Oke maar denk je dat alleen praten helpt of wil je ze ook nog andere dingen laten doen zoals bijvoorbeeld een taakstraf?
Oud 10-11-2003, 09:55
Verwijderd
Ik denk dat praten voor een heel erg groot deel helpt. Zeker omdat ik tegen die tijd in hun eigen taal met kan communiceren. En ik weet, in ieder geval van de meesten, hoe ze zich voelen. Als er dan echt niets meer aan te doen valt en ze zich gewetenloos en onredelijk tonen na diverse pogingen zullen ze wel degelijk aan het werk gezet worden. Ze zullen deel uitmaken van werkprojecten, waar ze discipline leren en ook nog iets voor de samenleving kunnen betekenen. Wanneer echter blijkt dat ze 'om' zijn kunnen ze natuurlijk - eventueel onder begeleiding - het leven weer in. Punt is dat iedereen uniek is en dus niet voor iedereen dezelfde weg mogelijk is. Maar dat is geen probleem als je daar op inspeelt en er zorgvuldig mee omgaat. De huidige gevangenissen zijn sowieso aan vernieuwing toe. Het is geen straf meer om daar te zitten. Het dient alleen maar als korte termijn oplossing, zelfs als het 15 jaar is.
Oud 10-11-2003, 10:04
Gatara
Gatara is offline
niet doen zo

Laatst gewijzigd op 10-11-2003 om 10:27.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten