Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-12-2003, 20:42
FulltimePsycho
FulltimePsycho is offline
Hoewel dit ook bij Liefde & Relatie thuis zou kunnen horen, heb ik gekozen voor Psychologie daar mijn probleem toch psychologisch is.

Wie hier (her)kent het volgende:

Zo af en toe heb ik gesprekken met mijn vriendin die mij het gevoel geven dat ze er genoeg van heeft. Mijn hoofd reageert hier op door de drie woorden die iedere relatie kunnen beïndigen af te spelen en dat dan zo te doen dat ze uit haar mond komen. Het resultaat hiervan is een gebroken hart zonder dat deze werkelijk gebroken is...

Wie weet er wat hieraan te doen is?!

Laatst gewijzigd op 23-12-2003 om 20:46.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-12-2003, 21:02
Verwijderd
mmz ja dat had ik ook wel eens

dan stuurde ze de hele dag door smsjes en dan smste ze opeens of ze niet wist of we wel wat voor mekaar waren

dan was het pas weer goed als ik een bevestiging kreeg dat het wel goed zat, en dat ze er nog zin in had.

dus ik zou zeggen: probeer een bevestiging te krijgen (kan via verschillende wegen denk ik) dat het nog goed zit. als je die niet krijgt moet je er toch eens goed over praten denk ik

maar ik ben niet echt iemand die kan praten uit ervaring
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 23:04
Cinamon
Cinamon is offline
Teleurstelling?
Oud 23-12-2003, 23:44
Charlottetje
Charlottetje is offline
Ik ben bang dat dit een vrouwenkwaaltje is (al hoeven niet alle vrouwen die te hebben) en hebben mannen er kennelijk nooit last van. Het is een soort van twijfel, of alles wel gaat zoals het moet gaan, of die jongen je niet zomaar aan de kant zet. Misschien denken we dit juist wel als het heel goed gaat. Alsof het niet mogelijk is dat het zo goed gaat en daarom gaan denken dat het niet goed gaat.
Nooit kwaad worden, niet zelf gaan twijfelen, maar haar laten weten dat het goed gaat en je van haar houd. Vooral met regelmaat doen, zodat ze geen argwaan kan krijgen. (als je het namelijk 2 keer op een dag doet en je slaat vervolgens een dag over, kan ze al bang worden dat er wat fout zit)
Tsja, of dit allemaal echt klopt weet ik eigenlijk niet eens (ookal ben ik zelf een vrouw). Ervaring zal het leren (hoop ik)

Succes in ieder geval! (Ik vindt ook dat het hier thuis hoort hoor. Gaat puur om psychologische kronkels die niet altijd even logisch zijn)
Oud 24-12-2003, 13:08
probeer
probeer is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 24-12-2003 @ 00:44:
Ik ben bang dat dit een vrouwenkwaaltje is (al hoeven niet alle vrouwen die te hebben) en hebben mannen er kennelijk nooit last van. Het is een soort van twijfel, of alles wel gaat zoals het moet gaan, of die jongen je niet zomaar aan de kant zet. Misschien denken we dit juist wel als het heel goed gaat. Alsof het niet mogelijk is dat het zo goed gaat en daarom gaan denken dat het niet goed gaat.
Nooit kwaad worden, niet zelf gaan twijfelen, maar haar laten weten dat het goed gaat en je van haar houd. Vooral met regelmaat doen, zodat ze geen argwaan kan krijgen. (als je het namelijk 2 keer op een dag doet en je slaat vervolgens een dag over, kan ze al bang worden dat er wat fout zit)
Tsja, of dit allemaal echt klopt weet ik eigenlijk niet eens (ookal ben ik zelf een vrouw). Ervaring zal het leren (hoop ik)

Succes in ieder geval! (Ik vindt ook dat het hier thuis hoort hoor. Gaat puur om psychologische kronkels die niet altijd even logisch zijn)
juist.. maar dit vrouwenkwaaltje maakt jongens dan weer zo onzeker. heb ik ook met mijn vriendin, soms twijfelt ze aan onze relatie. dat maakt me echt kapot, ik kan t echt niet hebben. t idee dat wat we samen hebben (wat heel mooi is) overgaat, vind ik verschrikkelijk.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 13:52
Charlottetje
Charlottetje is offline
tsja, maar goed, ik had gehoopt dat het misschien beter zou zijn als je zou weten hoe het zit, je minder ongerust hoefde te zijn...
Oud 24-12-2003, 14:13
Eend
Eend is offline
Als je zo'n situatie hebt, het gewoon navragen bij je vriendin. Ik herken t wel, het is bij mij de reden dat ik ooit es iets uit gemaakt had, omdat ik niet wou dat die persoon me pijn deed, dus deed ik hem maar pijn. Simpel zat

Maargoed, gewoon navragen, denk dat ze dat zelf ook wel af en toe heeft. Het is denk ik niet iets abnormaals.
Oud 24-12-2003, 17:51
Verwijderd
proberen je eigen leven weer op te pakken , terug vallen op de ""goeie ouwe tijd " dat moet je niet doen .

verdriet , eenzaamheid die duren soms lang , maar er is weer een tijd dat je gelukkig bent..

s6
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 22:02
FulltimePsycho
FulltimePsycho is offline
Citaat:
siNix schreef op 24-12-2003 @ 18:51:
proberen je eigen leven weer op te pakken , terug vallen op de ""goeie ouwe tijd " dat moet je niet doen .

Bedankt voor je wijze en ware woorden, maar ze klinken alsof je er van uit gaat dat het ook werkelijk uit is...
Ze heeft/had niet de plannen dat te doen -ja, ik heb met haar gepraat-. Deze topic gaat over het feit dat ik af en toe met een gebroken hart loop, zonder dat deze gebroken is door iemand, gewoon door gedachten.
Daar gaat het dus om, het feit dat je gedachten een eigen loop nemen en denken dat ze het uit gaat maken en daarop reageren met het gevoel van een gebroken hart.
Oud 25-12-2003, 18:39
automutilatie
automutilatie is offline
je moet je vooral geen dingen in je hoofd halen die niet waar zijn!! dat is het domste wat je kunt doen.. kijk nu is het opgelost zie ik in je laatste bericht maar als het nou weer gebeurt: wees gewoon eerlijk, dat moet je altijd zijn in een relatie, zelf heb ik ook een keer een relatie gehad en toen ben ik ook niet eerlijk geweest en daar heb ik een hoop rotzooi van gehad!!! altijd zeggen wat er is, ook al denk je het alleen maar!
Oud 26-12-2003, 23:51
Verwijderd
Citaat:
FulltimePsycho schreef op 24-12-2003 @ 23:02:
Bedankt voor je wijze en ware woorden, maar ze klinken alsof je er van uit gaat dat het ook werkelijk uit is...
Ze heeft/had niet de plannen dat te doen -ja, ik heb met haar gepraat-. Deze topic gaat over het feit dat ik af en toe met een gebroken hart loop, zonder dat deze gebroken is door iemand, gewoon door gedachten.
Daar gaat het dus om, het feit dat je gedachten een eigen loop nemen en denken dat ze het uit gaat maken en daarop reageren met het gevoel van een gebroken hart.
ik snap het wel, hoe gaat het ondertussen met je ? ik kan maar zeer beperkt reageren .. , maar ik hoop dat het goed met je komt .

veel sterkte : afz siNix
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten