Advertentie | |
|
![]() |
|
draaien zoals "het dagelijks leven" krijgen evenzo een negatieve bijsmaak, omdat veel mensen die op psych komen, niet zo'n leuke dagen meemaken (of dat eruit concluderen) en krijg je dus evenzo een bittere bijsmaak.
Dan wordt het gewoon "het steekwoordentopic" met een andere titel.. |
![]() |
|
Voor mij geld dat ik veel meer behoefte heb (had nu
![]() Maar goed, over iets nieuws zal lang nagedacht moeten worden, omdat je bijna bij alles hebt dat sommige mensen eerder de behoefte hebben om zich dáár te uiten als ze zich klote voelen.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
@dreen: héél lang erover nadenken zullen we proberen te voorkomen. |
![]() |
|
Zoals ik de steekwoordentopic nu zie:
Voordelen steekwoordentopic: * Je kan je ei kwijt zonder gelijk een topic te hoeven maken * Je kan evt steun verwachten/krijgen * Je leert je medeforummers beter kennen * Toevoegingen? Nadelen steekwoordentopic: * Het is vrij negatief/zwaar * Geeft aanleiding tot zorgen over je medeforummer * Kan anderen meeslepen in negatieve stemming * Kan aanzetten tot negatief gedrag (am enz) * Toevoegingen? De laatste steekwoordentopics vond ik érg negatief, mensen posten constant deprimerende dingen enz. Veel forummers die (regelmatig) op psychologie komen staan niet al te sterk in hun schoenen, en worden dus makkelijk meegesleept in de problemen van een ander, hun negatieve gevoel wordt versterkt, of de drang naar bijv am wordt groter. Nou zijn wij (geldt voor iedereen) niet verantwoordelijk voor het welzijn van de mensen die hier komen, maar als voorkomen kan worden dat mensen zich rot voelen ed, vind ik dat we dat moeten doen. Ik ben iig tegen de steekwoordentopic in de vorm zoals hij nu is. Een ander topic moet kunnen, (is ook leuk), maar in een andere vorm, en niet hetzelfde topic vermomd onder een andere naam... Misschien een topic waarin je negatieve dingen van je dag/stemming kan noemen, máár dat er ook iets positiefs tegenover moet staan? Het zal niet altijd even makkelijk zijn, zeker niet voor sommige mensen, maar als het een regel is dat er óók iets positiefs tegenover moet staan, denken sommige mensen misschien meer daarover na. En is de lading van het topic misschien minder zwaar. (hoewel het sowieso wel een zwaar forum is...) Forummers beter leren kennen vind ik geen argument voor de steekwoordentopic btw, dat kan idd in de foto/gedichtentopic, en daarvoor zijn de pm/msn/mail/enz uitgevonden. (ik snap wel wat je bedoelt, daarom staat 'ie ook bij de voordelen, maar echt een argument vind ik het niet, eerlijk gezegd. )
Laatst gewijzigd op 23-10-2003 om 19:08. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik lurk de laatste tijd veel op psych en het steekwoordentopic is inderdaad een negatief topic.
Mensen voelen veel meer behoefte om hun gevoelens te uiten als ze verdrietig zijn dan wanneer ze gelukkig zijn. Mijn eerste voorstel is misschien wat simpel maar haakt het meeste in op het steekwoordentopic idee: probeer voor elk negatief punt een positief punt te vinden. Je had weer een zenuwinzinking? Gelukkig heb je een beste vriendin die je troost. Zo ziet de poster dat er ook goede dingen in haar leven zijn en krijgen gevoelige mensen, die zich dat aantrekken, niet een totaal vertrokken beeld van andermans leven/ leven in het algemeen. Een steekzinnentopic lijkt me een slecht idee want dat loopt uit op "lees mijn verhaal in dit topic." Je zou wel een max kunnen stellen "geef je dag weer in max 8 zinnen." maar dat vind ik een beetje onzin. Verder vind ik het psychologie forum een zwaar forum. Er komen een aantal mensen met problemen die geen van ons kan oplossen of zelfs begrijpen. Het lijkt me geen slecht plan om een waarschuwing bovenaan de pagina te zetten: "Zit je absoluut niet lekker in je vel? Bedenk dan goed of je deze topics echt wil lezen." |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat je een soort topic moet maken als het huidige 'en wat is er goed gegaan vandaag' topic. Daar zijn mensen verplicht om toch iets positiefs in te posten.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Maar goed, d'r is nog niks concreets uitgekomen verder. ![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Mijn punt; Kleine dingen zijn leuk, maar wegen niet op tegen grote dingen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vandaag is je panty gescheurd, je cavia doodgegaan en al het ijs in de vriezer gesmolten. Ja, dan heb je officieel een kutdag en dan kan je dat posten. Wat er opvalt in het steekwoordentopic is dat het alleen maar kutdagen zijn. Er is niemand die post: vandaag heb ik een nieuwe glitterpanty gekocht, is mijn cavia spontaan herrezen, hebben mijn ouders opnieuw 20 liter hertog ijs gekocht en de vriezer is gemaakt. Jeeej, wat heb ik een leuke dag gehad vandaag zeg. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, wat ik al zei: we denken er nog over na. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Leonoor: HEt hoeft niet op te wegen, maar als je zo'n enorme klotedag hebt gehad, en dan een dit-ben-ik-5-minuten-later-toch-weer-vergeten-gebeurtenis neer "moet" schrijven, dan heb ik toch het idee dat er een beetje te TJAKKA wordt gedaan. |
![]() |
|
![]() |
Alsjeblieft zeg,
op psychologie komen nou eenmaal veel mensen met problemen en de mensen zonder problemen posten over het algemeen niet in een steekwoordentopic. Mensen die daarin posten moeten namelijk gewoon even hun ei kwijt, en meestal is zoiets niet zo vrolijk. Dat geeft toch helemaal niet? |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En idd, wat Kruimel zegt: De mensen die regelmatig in het steekwoorden topic posten kunnen als ze wat vrolijker zijn dat ook even melden. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en als je hem 50/50 maakt? veel mensen vinden het namelijk wel fijn om het even neer te zetten om het zo kwijt te kunnen, denk ik. |
![]() |
|
Het +/- lijstje vind ik wel een goed idee eigenlijk, dan is het meer in evenwicht, en heb je ook niet tig topics lopen waarin je post om het posten. (want 'wat wil je nu het liefst?' + 'wat ging er goed vandaag?' + 'steekwoordentopic #10' (oid dus) is een beetje teveel van het goede imho)
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Als je een +/- topic maakt, en daarnaast een 'wat ging er goed vandaag?'-topic, is het imho een beetje dubbelop, het wat ging er goed gedeelte zit dan toch nog in het +? Ik denk juist dat er in zo'n topic meer (kans op) evenwicht is tussen negatieve en positieve dingen is... (ik denk sowieso wel dat als het een richtlijn is om ook positieve dingen op te noemen het iets minder zwaar wordt, maar oké) ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat een 'zin'. ![]() Verder: zie post Quiana. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
- Veel negatieve topics,w aardoor heel psych negatief lijkt - 1 heel negatief topic en de rest niet zo negatief " |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Tip voor nieuwe beleid: Iets doen aan mensen die veelvuldig een topic geheel over zichzelf openen. Mensen die bij wijze van spreken over elk wissewasje een nieuw topic openen. Hierbij doel ik vooral op personen als Fleet Adrmiral.
Dat soort topic's dragen ook bij aan het feit dat er veel negatief gepost wordt. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
misschien een suggestie dat je wél negatieve dingen erop mag zetten, maar ertegenover ook posi dingen op moeten staan. of misschien - een gebeurtenis (negatief beschrijven) - dezelfde gebeurtenis van een positieve kant bekijken (dus zeggen waarom het wel goed zou kunnen zijn, en als jij dat neit kan, dat anderen dat proberen) - iets leuks over je dag te vertellen - iets symbolisch te noemen (zonder toevoeging) zo krijg je op die manier verschillende dingen en is het niet alleen negatief. ik zeg ook maar wat...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Medicatie.... Verwijderd | 51 | 16-07-2009 00:41 | |
Psychologie |
vraagje aan al diegenen die therapie hebben (gehad) farai | 73 | 26-07-2006 18:57 | |
Psychologie |
Diepongelukkig.. -Melody- | 41 | 25-10-2004 17:37 | |
Psychologie |
ziekenhuis gezeur en verwerking onzeker&anoniem | 6 | 11-06-2004 17:39 | |
Beleidszaken |
[psych] blijf positief-beleid Miracle | 0 | 23-10-2003 16:23 |