Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2003, 16:25
Miracle
Miracle is offline
Voor de forumbazen van het psychologie forum:
Ik vind het heel goed dat jullie dit nieuwe beleid invoeren om de sfeer op het forum te verbeteren. Het bericht van kruimel van gisteravond vond ik dan ook heel goed.
Alleen ik vind het erg jammer dat jullie het steekwoorden topic dicht gooien. Dat is het enige topic waar je een beetje mag chatten en je mede forummers kunt leren kennen. Misschien was het de laatste tijd wat negatief, maar geef het een kans, en geef duidelijk aan dat het niet de bedoeling is dat daar te vaak negatief gepost wordt.

Als jullie het echt niet meer willen kan ik daar niks aan doen, maar misschien kunnen jullie dan nadenken over een vergelijkbaar topic in een nieuw jasje?

Bedankt voor het lezen en ik hoop dat andere forummers ook vertellen wat ze ervan vinden!!
Oud 23-10-2003, 16:29
Verwijderd
Ik vind het ook jammer, misschien dat er ook snel weer zo'n topic gemaakt mag worden. We denken nu dat dit even een goede beslissing is. Ik zal nog even overleggen met mijn collega's.

Wanneer we het niet nog een kans geven, zal ik over een vergelijkbaar topic in een nieuw jasje na denken en overleggen met de andere fb's. Misschien heb jij of iemand anders nog ideeën?

Dat de steekwoordentopic het enige topic is waar je een beetje mag chatten en je mede forummers kunt leren kennen is niet waar. Er zijn nog drie andere topics waar een beetje in gechat mag worden, iig waar dat gebeurt (wat wil je het liefst en topic met gedichten en de fototopic) en waar je ook je medeforummers kunt leren kennen.

Laatst gewijzigd op 23-10-2003 om 16:32.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 16:51
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-10-2003 @ 17:29:
Ik vind het ook jammer, misschien dat er ook snel weer zo'n topic gemaakt mag worden. We denken nu dat dit even een goede beslissing is. Ik zal nog even overleggen met mijn collega's.

Wanneer we het niet nog een kans geven, zal ik over een vergelijkbaar topic in een nieuw jasje na denken en overleggen met de andere fb's. Misschien heb jij of iemand anders nog ideeën?

Dat de steekwoordentopic het enige topic is waar je een beetje mag chatten en je mede forummers kunt leren kennen is niet waar. Er zijn nog drie andere topics waar een beetje in gechat mag worden, iig waar dat gebeurt (wat wil je het liefst en topic met gedichten en de fototopic) en waar je ook je medeforummers kunt leren kennen.
Gelukkig, er is dus nog hoop

Ik had zelf een idee wat misschien uitgewerkt kan worden. Iets als 'Het dagelijkse leven' of 'Het leven van alle dag'

Nou ja, ik had eigenlijk moeten zeggen 'chatten over het dagelijks leven' oid dergelijks. Dus over alles wat maar in de steekwoorden voorkomt. Dat is in een fototopic namelijk wel minder, want daar gaat het chatten wél over de foto's (over het algemeen). Wat wil je het liefste komt wel in de richting, maar omdat ik daar zelf bij nooit in post had ik er niet aan gedacht.

Bedankt voor je reactie
Oud 23-10-2003, 17:02
Verwijderd
In het steekwoordentopic werd het ook meer chatten en steekzinnen dan steekwoorden, misschien is het dus sowieso wel zinnig om er een iets andere draai aan te geven.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 17:38
Fade of Light
Fade of Light is offline
draaien zoals "het dagelijks leven" krijgen evenzo een negatieve bijsmaak, omdat veel mensen die op psych komen, niet zo'n leuke dagen meemaken (of dat eruit concluderen) en krijg je dus evenzo een bittere bijsmaak.

Dan wordt het gewoon "het steekwoordentopic" met een andere titel..
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 17:46
Verwijderd
Ik weet ook nog niet hoe we het gaan 'draaien'. Maar 't zal dan idd iets van "het steekwoordentopic" met een andere titel en dus ook een iets andere inhoud worden.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 17:57
Miracle
Miracle is offline
Voor mij geld dat ik veel meer behoefte heb (had nu) om in dat topic te posten als ik me rot voelde. En als ik over m'n dagelijks leven vertel, dan valt dat negatieve gehalte ook wel weer mee.

Maar goed, over iets nieuws zal lang nagedacht moeten worden, omdat je bijna bij alles hebt dat sommige mensen eerder de behoefte hebben om zich dáár te uiten als ze zich klote voelen.
Oud 23-10-2003, 17:58
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-10-2003 @ 18:46:
Ik weet ook nog niet hoe we het gaan 'draaien'. Maar 't zal dan idd iets van "het steekwoordentopic" met een andere titel en dus ook een iets andere inhoud worden.
NAja, wie niet waagt, wie niet wint. Maar ik zet mijn geld in op een fiasco
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 23-10-2003 @ 18:58:
NAja, wie niet waagt, wie niet wint. Maar ik zet mijn geld in op een fiasco
Waarom? Het steekwoordentopic was ook allang niet meer echt 100% een steekwoordentopic.

@dreen: héél lang erover nadenken zullen we proberen te voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 18:17
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-10-2003 @ 19:07:
Waarom? Het steekwoordentopic was ook allang niet meer echt 100% een steekwoordentopic.

Ja, het gaat toch ook niet goed met het steekwoordentopic?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 19:05
Quiana
Quiana is offline
Zoals ik de steekwoordentopic nu zie:

Voordelen steekwoordentopic:
* Je kan je ei kwijt zonder gelijk een topic te hoeven maken
* Je kan evt steun verwachten/krijgen
* Je leert je medeforummers beter kennen
* Toevoegingen?

Nadelen steekwoordentopic:
* Het is vrij negatief/zwaar
* Geeft aanleiding tot zorgen over je medeforummer
* Kan anderen meeslepen in negatieve stemming
* Kan aanzetten tot negatief gedrag (am enz)
* Toevoegingen?

De laatste steekwoordentopics vond ik érg negatief, mensen posten constant deprimerende dingen enz. Veel forummers die (regelmatig) op psychologie komen staan niet al te sterk in hun schoenen, en worden dus makkelijk meegesleept in de problemen van een ander, hun negatieve gevoel wordt versterkt, of de drang naar bijv am wordt groter.

Nou zijn wij (geldt voor iedereen) niet verantwoordelijk voor het welzijn van de mensen die hier komen, maar als voorkomen kan worden dat mensen zich rot voelen ed, vind ik dat we dat moeten doen.

Ik ben iig tegen de steekwoordentopic in de vorm zoals hij nu is.
Een ander topic moet kunnen, (is ook leuk), maar in een andere vorm, en niet hetzelfde topic vermomd onder een andere naam...

Misschien een topic waarin je negatieve dingen van je dag/stemming kan noemen, máár dat er ook iets positiefs tegenover moet staan? Het zal niet altijd even makkelijk zijn, zeker niet voor sommige mensen, maar als het een regel is dat
er óók iets positiefs tegenover moet staan, denken sommige mensen misschien meer daarover na. En is de lading van het topic misschien minder zwaar. (hoewel het sowieso wel een
zwaar forum is...)

Forummers beter leren kennen vind ik geen argument voor de steekwoordentopic btw, dat kan idd in de foto/gedichtentopic,
en daarvoor zijn de pm/msn/mail/enz uitgevonden. (ik snap wel wat je bedoelt, daarom staat 'ie ook bij de voordelen, maar echt een argument vind ik het niet, eerlijk gezegd. )

Laatst gewijzigd op 23-10-2003 om 19:08.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 19:54
Verwijderd
Ik lurk de laatste tijd veel op psych en het steekwoordentopic is inderdaad een negatief topic.
Mensen voelen veel meer behoefte om hun gevoelens te uiten als ze verdrietig zijn dan wanneer ze gelukkig zijn.
Mijn eerste voorstel is misschien wat simpel maar haakt het meeste in op het steekwoordentopic idee:
probeer voor elk negatief punt een positief punt te vinden. Je had weer een zenuwinzinking? Gelukkig heb je een beste vriendin die je troost. Zo ziet de poster dat er ook goede dingen in haar leven zijn en krijgen gevoelige mensen, die zich dat aantrekken, niet een totaal vertrokken beeld van andermans leven/ leven in het algemeen.

Een steekzinnentopic lijkt me een slecht idee want dat loopt uit op "lees mijn verhaal in dit topic." Je zou wel een max kunnen stellen "geef je dag weer in max 8 zinnen." maar dat vind ik een beetje onzin.

Verder vind ik het psychologie forum een zwaar forum. Er komen een aantal mensen met problemen die geen van ons kan oplossen of zelfs begrijpen.
Het lijkt me geen slecht plan om een waarschuwing bovenaan de pagina te zetten: "Zit je absoluut niet lekker in je vel? Bedenk dan goed of je deze topics echt wil lezen."
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 20:32
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Quiana schreef op 23-10-2003 @ 20:05:

* Geeft aanleiding tot zorgen over je medeforummer
Op zich vind ik dat niet zonder meer een negatief punt, het kan voor sommige mensen negatief zijn, zeker voor mensen die al niet zo sterk in hun schoenen staan.

Ik denk dat je een soort topic moet maken als het huidige 'en wat is er goed gegaan vandaag' topic. Daar zijn mensen verplicht om toch iets positiefs in te posten.
Oud 23-10-2003, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef op 23-10-2003 @ 20:54:
probeer voor elk negatief punt een positief punt te vinden.
Quiana en ik hebben ook zitten verzinnen.

Maar goed, d'r is nog niks concreets uitgekomen verder.

Citaat:
Het lijkt me geen slecht plan om een waarschuwing bovenaan de pagina te zetten: "Zit je absoluut niet lekker in je vel? Bedenk dan goed of je deze topics echt wil lezen."
Ik vraag me af of mensen zo iets überhaupt lezen en als ze het al lezen, of ze zich er iets van aantrekken. (Dit ook omdat de forumregels, announcements, enz. ook niet of nauwelijks gelezen worden, laat staan dat mensen zich 'er aan houden'. Helaas... (Iets dergelijks staat volgens mij ook in het announcement van psych btw...))
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 21:56
Fade of Light
Fade of Light is offline
Voor elk positief punt een negatief punt...hehe

Mneh ff serieus voor elk negatief ding iets positiefs moeten neerplanten....dalijk wordt het nog een betaalservice

alshet een kutdag is, kun je het gewoon niet zeggen. Hoezo verwrongen werkelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 23-10-2003 @ 22:56:
alshet een kutdag is, kun je het gewoon niet zeggen. Hoezo verwrongen werkelijkheid.
Je bent opgestaan, ben naar school/werk gegaan (dat het daar dan misschien verrot was, oké, das weer iets anders, maar je bent iig wel gegaan), je hebt de afwas gedaan of de planten water gegeven, enz. Kunnen allemaal positieve dingen zijn of iig dingen die je toch gedaan hebt. Uit kleine dingen iets positiefs kunnen halen, dat zouden mensen moeten kunnen.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 22:21
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-10-2003 @ 23:10:
Je bent opgestaan, ben naar school/werk gegaan (dat het daar dan misschien verrot was, oké, das weer iets anders, maar je bent iig wel gegaan), je hebt de afwas gedaan of de planten water gegeven, enz. Kunnen allemaal positieve dingen zijn of iig dingen die je toch gedaan hebt. Uit kleine dingen iets positiefs kunnen halen, dat zouden mensen moeten kunnen.
een gehele klotedag en toch even opnoemen dat je de afwas hebt gedaan... Das hetzelfde als zeggen dat je een kikker veilig hebt helpen oversteken, terwijl het wtc instort.

Mijn punt; Kleine dingen zijn leuk, maar wegen niet op tegen grote dingen.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 23:02
Verwijderd
Citaat:
Mneh ff serieus voor elk negatief ding iets positiefs moeten neerplanten....dalijk wordt het nog een betaalservice

Als het een kutdag is, kun je het gewoon niet zeggen. Hoezo verwrongen werkelijkheid.
Je stelt het nu wel erg zwart-wit voor. Je hoeft niet voor elke kutsituatie vandaag, deze week of deze maand een positief punt te vinden, zolang er maar een balans is..

Vandaag is je panty gescheurd, je cavia doodgegaan en al het ijs in de vriezer gesmolten. Ja, dan heb je officieel een kutdag en dan kan je dat posten. Wat er opvalt in het steekwoordentopic is dat het alleen maar kutdagen zijn. Er is niemand die post: vandaag heb ik een nieuwe glitterpanty gekocht, is mijn cavia spontaan herrezen, hebben mijn ouders opnieuw 20 liter hertog ijs gekocht en de vriezer is gemaakt. Jeeej, wat heb ik een leuke dag gehad vandaag zeg.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 06:57
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 23-10-2003 @ 23:21:
een gehele klotedag en toch even opnoemen dat je de afwas hebt gedaan... Das hetzelfde als zeggen dat je een kikker veilig hebt helpen oversteken, terwijl het wtc instort.

Mijn punt; Kleine dingen zijn leuk, maar wegen niet op tegen grote dingen.
Iets hoeft toch ook niet altijd 100% op te wegen tegen de klote dingen? Je wijst jezelf en anderen er dan alleen wel op, dat niet alles negatief is en dat je ook nog wel iets goeds hebt gedaan op een dag, al is het maar iets heel kleins, das nog altijd beter dan niks, dat lijkt me duidelijk.

Maar goed, wat ik al zei: we denken er nog over na.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 06:59
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef op 24-10-2003 @ 00:02:
Wat er opvalt in het steekwoordentopic is dat het alleen maar kutdagen zijn.
Ben ik niet helemaal met je eens, een aantal mensen posten ook bewust de wel positieve dingen (sommige mensen durven dit niet eens (meer)). Alleen het negatieve legt er zo'n waas op, dat de positieve dingen niet meer opvallen.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 09:21
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Jadie schreef op 24-10-2003 @ 00:02:
Vandaag is je panty gescheurd, je cavia doodgegaan en al het ijs in de vriezer gesmolten. Ja, dan heb je officieel een kutdag en dan kan je dat posten. Wat er opvalt in het steekwoordentopic is dat het alleen maar kutdagen zijn. Er is niemand die post: vandaag heb ik een nieuwe glitterpanty gekocht, is mijn cavia spontaan herrezen, hebben mijn ouders opnieuw 20 liter hertog ijs gekocht en de vriezer is gemaakt. Jeeej, wat heb ik een leuke dag gehad vandaag zeg.
Mee eens, maar dat kon in het steekwoordentopic ook al, maar bijna niemand deed het. Dus ik verwacht niet dat er verandering komt, bij het nieuwe idee. Maargoed give it a shot, zoals ik al zei.

Leonoor:
HEt hoeft niet op te wegen, maar als je zo'n enorme klotedag hebt gehad, en dan een dit-ben-ik-5-minuten-later-toch-weer-vergeten-gebeurtenis neer "moet" schrijven, dan heb ik toch het idee dat er een beetje te TJAKKA wordt gedaan.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 11:31
Verwijderd
waarom maak je niet van het steekwoordentopic en het wat ging er goed vandaag-topic 1 topic, dat je dus een soort +/- lijstje krijgt? dat is in ieder geval al minder negatief dan t steekwoordentopic
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 12:07
Beryll
Beryll is offline
Alsjeblieft zeg,
op psychologie komen nou eenmaal veel mensen met problemen en de mensen zonder problemen posten over het algemeen niet in een steekwoordentopic. Mensen die daarin posten moeten namelijk gewoon even hun ei kwijt, en meestal is zoiets niet zo vrolijk. Dat geeft toch helemaal niet?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 12:12
Nona
Nona is offline
Citaat:
X Belle X schreef op 24-10-2003 @ 12:31:
waarom maak je niet van het steekwoordentopic en het wat ging er goed vandaag-topic 1 topic, dat je dus een soort +/- lijstje krijgt? dat is in ieder geval al minder negatief dan t steekwoordentopic
Ik ben bang dat het positieve uit wat er goed ging dan wegvalt. Veel mensen lijken alleen maar negatief te willen / kunnen posten en ik ben bang dat de positieve dingen dat vergeten worden overschaduwd door de negatieve dingen.

Citaat:
Beryll schreef op 24-10-2003 @ 13:07:
Alsjeblieft zeg,
op psychologie komen nou eenmaal veel mensen met problemen en de mensen zonder problemen posten over het algemeen niet in een steekwoordentopic. Mensen die daarin posten moeten namelijk gewoon even hun ei kwijt, en meestal is zoiets niet zo vrolijk. Dat geeft toch helemaal niet?
De mensen die regelmatig in het steekwoorden topic posten kunnen als ze wat vrolijker zijn dat ook even melden. Dat gebeurt niet en zo wordt het een heel depressief topic dat veel mensen aanleiding geeft nog depressiever te worden. Dat geeft denk ik wel.
Oud 24-10-2003, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Beryll schreef op 24-10-2003 @ 13:07:
Alsjeblieft zeg,
Volgens mij is er uitgelegd waarom wij vinden dat het wel geeft. Ik vind het wel geven dat mensen door een topic nog depressiever of iig negatiever worde dan ze al zijn.

En idd, wat Kruimel zegt: De mensen die regelmatig in het steekwoorden topic posten kunnen als ze wat vrolijker zijn dat ook even melden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-10-2003, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 24-10-2003 @ 13:12:
Ik ben bang dat het positieve uit wat er goed ging dan wegvalt. Veel mensen lijken alleen maar negatief te willen / kunnen posten en ik ben bang dat de positieve dingen dat vergeten worden overschaduwd door de negatieve dingen.
ja ik snap hem.

en als je hem 50/50 maakt? veel mensen vinden het namelijk wel fijn om het even neer te zetten om het zo kwijt te kunnen, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 13:41
Quiana
Quiana is offline
Het +/- lijstje vind ik wel een goed idee eigenlijk, dan is het meer in evenwicht, en heb je ook niet tig topics lopen waarin je post om het posten. (want 'wat wil je nu het liefst?' + 'wat ging er goed vandaag?' + 'steekwoordentopic #10' (oid dus) is een beetje teveel van het goede imho)
Oud 24-10-2003, 19:24
Nona
Nona is offline
Citaat:
Quiana schreef op 24-10-2003 @ 14:41:
Het +/- lijstje vind ik wel een goed idee eigenlijk, dan is het meer in evenwicht, en heb je ook niet tig topics lopen waarin je post om het posten. (want 'wat wil je nu het liefst?' + 'wat ging er goed vandaag?' + 'steekwoordentopic #10' (oid dus) is een beetje teveel van het goede imho)
Best, maar wat ging er goed vandaag moet niet weg. Het moet niet plaatsvervangend zijn. Anders lijkt dat topic weer vervangen te worden door een al iets negatiever topic en dat is op dit moment niet de bedoeling.
Oud 24-10-2003, 19:35
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 24-10-2003 @ 20:24:
Best, maar wat ging er goed vandaag moet niet weg. Het moet niet plaatsvervangend zijn. Anders lijkt dat topic weer vervangen te worden door een al iets negatiever topic en dat is op dit moment niet de bedoeling.
Als je er een +/- topic van maakt, zit het 'wat ging er goed vandaag' gedeelte al in, of zie ik dat verkeerd...?
Oud 24-10-2003, 19:55
Nona
Nona is offline
Citaat:
Quiana schreef op 24-10-2003 @ 20:35:
Als je er een +/- topic van maakt, zit het 'wat ging er goed vandaag' gedeelte al in, of zie ik dat verkeerd...?
Dat is waar, maar er komt ook een negatieve lading overheen en ik denk dat dat het topic niet ten goede komt. Mensen die het al niet zo positief inzien verzinnen dan goede dingen die eigenlijk heel klein zijn en komen dan met veel grotere problemen. Daar los je de negativiteit niet mee op.
Oud 25-10-2003, 12:25
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 24-10-2003 @ 20:55:
Daar los je de negativiteit niet mee op.
Ik ga er eigenlijk van uit dat de negativiteit niet op te lossen is, iig niet door bepaalde topics oid. De negativiteit komt uit de mensen die posten zelf, en alleen zij kunnen dat oplossen... Wat we wel kunnen doen is zorgen dat de negativiteit en positiviteit in evenwicht zijn, waardoor mensen wél hun ei kwijt kunnen, maar daarin niét andere mensen meetrekken, of de sfeer van psych erg zwaar maken...

Als je een +/- topic maakt, en daarnaast een 'wat ging er goed vandaag?'-topic, is het imho een beetje dubbelop, het wat ging er goed gedeelte zit dan toch nog in het +? Ik denk juist dat er in zo'n topic meer (kans op) evenwicht is tussen negatieve en positieve dingen is... (ik denk sowieso wel dat als het een richtlijn is om ook positieve dingen op te noemen het iets minder zwaar wordt, maar oké)
Oud 25-10-2003, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 25-10-2003 @ 13:25:
Ik ga er eigenlijk van uit dat de negativiteit niet op te lossen is, iig niet door bepaalde topics oid. De negativiteit komt uit de mensen die posten zelf, en alleen zij kunnen dat oplossen... Wat we wel kunnen doen is zorgen dat de negativiteit en positiviteit in evenwicht zijn, waardoor mensen wél hun ei kwijt kunnen, maar daarin niét andere mensen meetrekken, of de sfeer van psych erg zwaar maken...
Ook mijn idee.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 13:08
Nona
Nona is offline
Hmmmmmmmmmkay.
Oud 25-10-2003, 17:35
Gwenniej
Gwenniej is offline
Indd zonde dat het steekwoorden topic dicht was, ik was er toch trots op

Maar ik snap het wel Ik hoop dat zoiets binnenkort weer mag, wat past in het vernieuwende positieve beleid
Oud 25-10-2003, 18:14
Fade of Light
Fade of Light is offline
Psychologie gaat op de ratelband toer TJAKKA
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 23:14
Fade of Light
Fade of Light is offline
ohja als je het "negatieve" eens weg wilt krijgen, dan 'moet' je ook eens wat gaan doen aan die "even van me afschrijven"topics.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 00:10
Quiana
Quiana is offline
@Fade of Light: Noem dan eens een optie van wat we zouden kunnen doen aan die topics?

Laatst gewijzigd op 26-10-2003 om 07:37.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 08:59
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 26-10-2003 @ 00:14:
ohja als je het "negatieve" eens weg wilt krijgen, dan 'moet' je ook eens wat gaan doen aan die "even van me afschrijven"topics.
Weg krijgen zal niet lukken, dat is ook niet wat ik wil, ik wil dat het evenwichtiger wordt, dat er behalve negatief ook positief gepost wordt en dat dat een beetje tegen elkaar opweegt, zodat mensen behalve negatieve ook positieve dingen lezen en dat werkt misschien ook door (iig heft het het negatieve misschien een klein beetje op - het wordt er iig niet nog negatiever door).

Wat een 'zin'.

Verder: zie post Quiana.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 09:50
Fade of Light
Fade of Light is offline
maak 1 topic met "schrijf het van je af topic" waar iedereen zijn verhaaltje kan posten... misschien dat dat helpt? Dan zie je iig niet 10 topics staan over "ff van me af schrijven", maar zijn ze gebundeld in 1.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 09:52
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 26-10-2003 @ 10:50:
maak 1 topic met "schrijf het van je af topic" waar iedereen zijn verhaaltje kan posten... misschien dat dat helpt? Dan zie je iig niet 10 topics staan over "ff van me af schrijven", maar zijn ze gebundeld in 1.
En dan heb je één heel negatief topic...zoals het steekwoordentopic ongeveer...tenminste, dat is wat ik verwacht.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 10:59
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-10-2003 @ 10:52:
En dan heb je één heel negatief topic...zoals het steekwoordentopic ongeveer...tenminste, dat is wat ik verwacht.
die verwachting is correct. De vraag is echter "wat heb je liever?

- Veel negatieve topics,w aardoor heel psych negatief lijkt
- 1 heel negatief topic en de rest niet zo negatief

"
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 11:09
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 26-10-2003 @ 11:59:
die verwachting is correct. De vraag is echter "wat heb je liever?

- Veel negatieve topics,w aardoor heel psych negatief lijkt
- 1 heel negatief topic en de rest niet zo negatief
Wat de vraag is, ligt er aan hoe je er naar kijkt...maar goed, we nemen het in 'de overdenking' mee.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 11:41
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-10-2003 @ 12:09:
Wat de vraag is, ligt er aan hoe je er naar kijkt...maar goed, we nemen het in 'de overdenking' mee.
Wat is de vraag volgens jouw visie dan?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 26-10-2003 @ 12:41:
Wat is de vraag volgens jouw visie dan?
Laat ik het zo zeggen, ik ben het iig niet helemaal eens met jouw antwoorden op die vraag.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 12:11
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-10-2003 @ 13:05:
Laat ik het zo zeggen, ik ben het iig niet helemaal eens met jouw antwoorden op die vraag.
Geef dan wel (je eigen) antwoorden op de vraag
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 11:49
blankevla
blankevla is offline
Tip voor nieuwe beleid: Iets doen aan mensen die veelvuldig een topic geheel over zichzelf openen. Mensen die bij wijze van spreken over elk wissewasje een nieuw topic openen. Hierbij doel ik vooral op personen als Fleet Adrmiral.
Dat soort topic's dragen ook bij aan het feit dat er veel negatief gepost wordt.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 14:44
Arashi
Arashi is offline
Citaat:
blankevla schreef op 28-10-2003 @ 12:49:
Tip voor nieuwe beleid: Iets doen aan mensen die veelvuldig een topic geheel over zichzelf openen. Mensen die bij wijze van spreken over elk wissewasje een nieuw topic openen.
Dat is er toch al min of meer?
Citaat:
In de announcement staat:
Iemand met ernstige problemen mag die natuurlijk door middel van dit forum met anderen delen, maar je moet niet in herhaling vallen. Als een lid elke dag een topic opent over hoe ont-zet-tend kut hij of zij het wel niet heeft.. daar kunnen wij ook niks mee. Gaat het echt zo rot met iemand en is er geen vooruitgang te merken, dan kan dat lid beter een deskundig iemand opzoeken die hem of haar wél kan helpen.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 12:18
blankevla
blankevla is offline
Citaat:
Arashi schreef op 28-10-2003 @ 15:44:
Dat is er toch al min of meer?
Het staat er wel ja, maar krijgen mensen ook daadwerkelijk een waarschuwing?!?!
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 12:28
Verwijderd
Citaat:
blankevla schreef op 29-10-2003 @ 13:18:
Het staat er wel ja, maar krijgen mensen ook daadwerkelijk een waarschuwing?!?!
Soms.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 21:58
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-10-2003 @ 17:29:

heey, ik wilde een suggestie doen, maar besloot eerst de post te lezen. quiana heeft al gezegd wat ik wilde zeggen.
misschien een suggestie dat je wél negatieve dingen erop mag zetten, maar ertegenover ook posi dingen op moeten staan.

of misschien

- een gebeurtenis (negatief beschrijven)
- dezelfde gebeurtenis van een positieve kant bekijken (dus zeggen waarom het wel goed zou kunnen zijn, en als jij dat neit kan, dat anderen dat proberen)
- iets leuks over je dag te vertellen
- iets symbolisch te noemen (zonder toevoeging)

zo krijg je op die manier verschillende dingen en is het niet alleen negatief.

ik zeg ook maar wat...
Reageren

Regels voor berichten