Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2003, 17:43
snoops
snoops is offline
Als mensen positief zijn voelen ze zich beter en gaan de dingen beter. De wereld ziet er een stuk mooier uit. Niet twijfelen gewoon doen. Als je negatief bent is alles zo veel zwaarder. En dat is zo jammer van alles. Kon iedereen maar altijd positief zijn. Geen kwaad meer in de wereld en niemand die zich meer rot voelt. Alles zou zo veel beter zijn! Dit moest ik gewoon ff kwijt en je kan je mening hierover kwijt als je wilt...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2003, 17:48
Verwijderd
Leuk bedacht maar heel moeilijk uitvoerbaar.

IMHO schiet je weinig op met dit stukje text.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 17:48
Verwijderd
ik wil er ook wat over kwijt:
Ik ben het helemaal met je eens
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 17:50
snoops
snoops is offline
Nee, misschien niet maar alleen de gedachte is toch al heel mooi?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 18:51
Quiana
Quiana is offline
Maar met de gedachte alleen schiet je ook niet veel op.
Oud 07-11-2003, 19:16
arrete moi
arrete moi is offline
Dat is niet waar. Als je alles positief inziet vallen dingen erg gauw tegen.
bv:
"Morgen ben ik jarig en het wordt heeeeeeeeel leuk en ik krijg twintig miljard cadeaus en al mijn vrienden bellen me op en blaaablabla"

Volgende dag, iedereen is je verjaardag vergeten. Dat komt dan veel harder aan dan als je het negatief had ingezien, ofnietdan?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 19:22
Verwijderd
Positief denken is in sommige opzichten beter, niet in alle.
Als jij bijvoorbeeld ernstig ziek bent en weet dat je doodgaat binnen een bepaalde tijdsperiode, kan je alles nog zo positief inzien, dat helpt toch niet.
Daar komt bij dat je negatieve makkelijker gelooft en dat wanneer je veel dingen negatief inziet, het eigenlijk alleen maar mee kan vallen.
Als je positief denkt, voel je je waarschijnlijk beter ja, maar niet voor lange duur imo, omdat je als je een tegenslag hebt, bij de pakken neer gaat zitten omdat het allemaal niet lukt. Bij mij iig wel.
Ik denk niet dat als je alles positief inziet dat de wereld er dan op vooruit gaat hoor.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 19:50
marieke_temp
marieke_temp is offline
liever een optimist die zich vergist dan een pessimist die het bij het rechte eind heeft (ooit es ergens gelezen.. en ben t er helemaal mee eens)
Oud 07-11-2003, 22:59
Rufus
Rufus is offline
ik ben het er niet mee eens. het komt juist door het positief dat mensen zich negatief voelen.

ik bedoel was er geen positief, dan was er ook geen negatief.
dus vandaar dank u negatief. erg bedankt dat je er bent.
Oud 07-11-2003, 23:18
Verwijderd
Ik kan de wereld niet altijd positief bekijken, en ik wil het ook niet
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 23:44
Iduna
Iduna is offline
Positief denken is niet altijd goed. Je kunt ook niet alle (nare) gebeurtenissen verbloemen in iets moois. Wanneer er iemand dood gaat, is het belangrijk om te rouwen (gewoon op jouw eigen manier). Je kunt wel zeggen: ach iedereen gaat toch een keer dood, wat overigens ook waar is maar toch denk ik niet dat je met die gedachte wat opschiet.
Je moet er echter wel voor zorgen dat je niet in het negatieve denken blijft hangen en dat kan dus behoorlijk moeilijk zijn. Dan helpt positief denken jammer genoeg niet meer.
Altijd positief zijn, kan in de praktijk niet. Soms gebeuren wat minder leuke dingen. Zonder negatief heb je ook geen positief iets en andersom ook niet, denk ik.
Maar ik denk wel dat een positiever beeld van je jezelf, je omgeving en noem maar op, positief kan werken op jouw visie op van alles en nog wat.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 07:49
snoops
snoops is offline
Zo bedoelde ik het ook. Maar om door negatieve tijden te komen moeten er volgens mij echt positieve tijden zijn om naar uit te kijken.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 07:56
Verwijderd
Citaat:
snoops schreef op 08-11-2003 @ 08:49:
Zo bedoelde ik het ook. Maar om door negatieve tijden te komen moeten er volgens mij echt positieve tijden zijn om naar uit te kijken.
Als ik een negatieve tijd heb komt dat bij mij grotendeels doordat ik geen positieve tjid heb om naar uit te kijken. Daarnaast heb ik er op zo'n moment ook helemaal geen behoefte aan.
En daarnaast, er zijn maar weinig mensen die hun toekomst al helemaal hebben uitgepland, en al helemaal niemand kan zeggen hoe je leven zal verlopen. Dus ja, je kan wel zeggen van ja, dan word het beter. Maar voor hetzelfde geld komt dat wel helemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 09:47
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
snoops schreef op 07-11-2003 @ 18:43:
Kon iedereen maar altijd positief zijn. Geen kwaad meer in de wereld en niemand die zich meer rot voelt. Alles zou zo veel beter zijn! Dit moest ik gewoon ff kwijt en je kan je mening hierover kwijt als je wilt...
....Maar je moet ook realistisch blijven! Volgens mij is het beter een soort balans te vinden. Je mag best af en toe een baaldag hebben, dat is heel natuurlijk.

Je gedachte an sich is een leuk ideaal, maar moeilijk haalbaar...
(Interpreteer het niet verkeerd; het is niet m'n bedoeling je topic 'belachelijk' oid te maken!!)
Oud 12-11-2003, 10:12
Verwijderd
ik ben het helemaal met je eens en zo zou ik ook willen leven maar die wijsheid heb ik nog niet, of ik kan het nog niet... ik probeer het wel in ieder geval, maar 100% alleen maar positief lukt denk ik niet een mens, omdat we voor een groot deel ook gevormd worden door negatieve ervaringen uit het verleden.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 11:50
Verwijderd
De gedachte is mooi maar niet te verwezenlijken.. Ik kan niet positief gaan doen als ik me kut voel.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 13:24
Verwijderd
tis geloof ik ooit eens bewezen dat je als je positief denkt er positieve dingen gebeuren.. maar dat heeft denk ik vooral te maken met je medemens die vrolijk van jou wordt en bijvoorbeeld iets leuks met je wil gaan doen (ik zeg maar wat)
dat wil natuurlijk niet zeggen dat je in een keer van je ziekte genezen bent... maar het kan je wel helpen naar leuke dingen uit te kijken..
t lijkt me ook dat je als je op sterven ligt en er geen andere uitweg meer is en ontzettende pijn lijdt de dood juist als iets positiefs ziet omdat je er dan allemaal vanaf bent.. maar ja dat weet ik natuurlijk niet..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten