Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2003, 19:57
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Ik heb gewoon een weblog en nu een backblog ding aangemaakt.
Er staat dat ik die codes in mijn template moet zetten en dat heb ik gedaan, al op heel wat verschillende manieren, maar het lukt niet!

Wie kan me helpen?
Oud 10-11-2003, 22:00
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
niemand vindt weblogs leuk. why bother?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 22:55
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 10-11-2003 @ 23:00:
niemand vindt weblogs leuk. why bother?
Klets geen onzin. Weblogs zijn niet voor niks de hype van 2002/2003, dat jij nou nog niet zover bent.

Ik ga nog steeds een ding voor je doen, even kijken wanneer ik tijd heb.
Oud 10-11-2003, 23:27
Screaming Slave
Citaat:
Manuzhai schreef op 10-11-2003 @ 23:55:
Klets geen onzin.
doe ik niet. weblogs zijn voor no-life losers

dat jij daar nog niet achter bent
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 09:10
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 11-11-2003 @ 00:27:
doe ik niet. weblogs zijn voor no-life losers

dat jij daar nog niet achter bent
Man, je weet serieus niet waar je het over hebt. Lees maar eens de weblogs van Mark Pilgrim, Tim Bray, Sam Ruby, Dave Winer. Als je een beetje geinteresseerd bent in techniek vind je daar behoorlijk interessante dingen. Als je into Windows bent kun je Robert Scoble lezen, en nog een heleboel andere figuren waar je het laatste nieuws over Longhorn kunt vinden.
Oud 11-11-2003, 11:04
Screaming Slave
ik zal eens een kijkje nemen, maar mijn ervaring zegt me dat het overgrote deel van weblogs diep triest is. nu had ik gister toevallig even zin om te generaliseren
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Crystal Method schreef op 11-11-2003 @ 12:04:
ik zal eens een kijkje nemen, maar mijn ervaring zegt me dat het overgrote deel van weblogs diep triest is. nu had ik gister toevallig even zin om te generaliseren
Kijk, daar ben ik het dan wel mee eens..
90% van de logs zijn ook dikke onzin wat nergens op slaat, en zeker niet boeiend is..

Ik zit er echt niet mee wanneer onze breezergothic voor eht laatst een zelfmoordpoging deed,
of onze blonde vriendin d'r eerste breezer dronk..

Maar dat is dus 90%, je hebt ook nog de overige 10% van bekende of eventueel bekende op reis die hun ding kwijt willen.

Je was dus idd beetje TE generaliserend bezig
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 13:10
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 11-11-2003 @ 12:04:
Als je bedoelt dat 95 % van de weblogs niet zo interessant is voor mensen die die figuren niet IRL kennen, klopt dat. Dat zijn echter voornamelijk LiveJournal/Blogger users, en die vind ik niet echt tellen. "Echte" weblogs zijn blogs die draaien op iets zelfgemaakts, Movable Type, Syncato, Serendipity, dat soort dingen.
Oud 11-11-2003, 13:13
SuperS
SuperS is offline
waar gaat dit in hemelsnaam over???????
Oud 11-11-2003, 22:30
Screaming Slave
Citaat:
Manuzhai schreef op 11-11-2003 @ 14:10:
Als je bedoelt dat 95 % van de weblogs niet zo interessant is voor mensen die die figuren niet IRL kennen, klopt dat. Dat zijn echter voornamelijk LiveJournal/Blogger users, en die vind ik niet echt tellen.
ah zo, dat straightened out iig dan maar uhm kijk onder de naam van de topicstarter 17V, lijkt me zeer waarschijnlijk dat die in deze categorie valt
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 01:06
Verwijderd
Volgens mij he...

IS DAT HELEMAAL NIET RELEVANT!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 12:47
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
eXo schreef op 12-11-2003 @ 02:06:
IS DAT HELEMAAL NIET RELEVANT!!!!!!!
Maar wel interessant.
Oud 12-11-2003, 22:50
dystopia
dystopia is offline
Blogs, CMS en fora vind ik niet zo cool omdat het gecentraliseerd is rondom 1 auteur: de eigenaar. Wiki's zijn imo beter en productiever omdat je daar op basis van consensus tot een conclusie komt waarin iedereen vrij en gelijk is om bij te participeren; het is meer gedecentraliseerd. Censuur is onmogelijk dankzij diffs. Vaak zit er ook geen copyright op de inhoud, of betreft het een vrij copyright (aka copyleft). Een bekende Wiki is Wikipedia.

Uh tja, en vele blogs die ik ken zijn betrekkelijk nutteloos rondom het niveau van Fok. Nutteloze Wiki's ben ik nog niet tegengekomen.

Hmm maar idd, daar gaat het niet over, hehe. Waar het wel over gaat, ik heb geen idee. Imo heeft de TS heeft een dermate non-informatieve post in elkaar geflanst dat er geen touw aan vast te knopen is.

Backlog? Waar staat het ding? Wat voor weblog versie is het? Wat probeer je precies te doen, waar loopt het vast, kun je wat code posten, wat voor programmeertaal is het?
Oud 12-11-2003, 23:00
Screaming Slave
wiki's. echter, wiki's worden ook onderhouden (nou ja, gehost) door een eigenaar, die censuur kan toepassen, hoewel dit natuurlijk valt onder de noemer "defeating the purpose". verder ben ik het eens met je laatste alinea.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 03:24
Manuzhai
Manuzhai is offline
dystopia, je moet blogs op een andere manier zien. Ze zijn juist interessant omdat ze de mening geven van één auteur rondom een bepaald onderwerp (vaak een link naar een ander weblog of een ander soort site). Juist het feit dat het zo'n persoonlijk medium is maakt het interessant. Dit geldt juist helemaal niet voor wiki's, waar iedereen de tekst van een pagina kan veranderen.
Reageren

Regels voor berichten