![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Maar als je een topic opent kun je toch verwachten dat je reply's krijgt die je misschien niet erg leuk vindt? Sorry dat ik je probeerde te helpen. Ik hoop dat uwe hoogheid mij vergeeft... *walgt*
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
*krabt aan de kin* je bent even oud als mijn zusje......
weet je wat ik zou doen: nog even wachten. als jullie het toch nergens kunnen doen en je het niet aan je ouders wilt vertellen... ik weet niet hoe oud hij is maar voor je 18e kun je nog niet een hotelkamer huren en als hij wel 18 is zou ik je per direct uit de voeten maken.... |
![]() |
||
Citaat:
|
Gedonder met je ouders krijg je als je het vertelt, maar ook als je het niet vertelt en ze komen er achter. ( natuurlijk komen ze er achter, jij wordt natuurlijk hardstikke zwanger, zonder pil of ze betrappen jullie.)
Je kunt het beter aankondigen, dat je een vriendje hebt en wat meer wilt dan zoenen en dat je dat liever veilig thuis in je eigen bed doet dan ergens buiten in de bosjes. Leuk zullen ze het niet vinden, maar jij houdt gewoon je poot stijf en je doet het toch, of ze het nou leuk vinden of niet. Je komt ze namelijk niet vragen of het mag, nee, je komt ze vertellen dat je het gaat doen. En ze moeten nog blij zijn dat je het netjes vertelt. Maar ik zou wel rekenen op een moeilijk gesprekje. Kennen ze die vogel van jou eigenlijk al? Begin daar eens mee dan, neem hem me naar huis, en na een tijdje, een maand ofzo, kom je dan aanzetten met dat sexverhaal. Ouders moet je nooit zo met iets nieuws verrassen, eerst maar eens een beetje voorbereiden. Breng het stapje voor stapje. Zij moeten meer wennen aan het feit dat jij groot wordt dan jijzelf. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat ik me afvraag ik hoe oud haar 'vogel' is. Want als er een behoorlijk leeftijdsverschil is kan ik me voorstellen dat haar ouders problemen gaan maken...
Laatst gewijzigd op 18-02-2004 om 16:08. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Volgens mij hadden zelfs je ouders dat niet verwacht, weetje zij kunnen je het wel verbieden maar ze weten toch dat je het doet. Maar jij deed het dan echt niet ![]() |
![]() |
|
Het is natuurlijk helemaal niet mijn zaak, maar als je hier toch om advies komt... Doe het helemaal niet. Je bent nog heel jong, zelfs te jong om al een lange serieuze relatie te kunnen hebben. Waarschijnlijk zit je net in de brugklas. Heb geduld, je hebt nog een heel leven voor je.
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
hmm, als ik jou was zou ik gewoon niks zeggen, ben gewoon gezellig samen met je vriend, en als het gebeurt, gebeurt het gewoon
![]() zorg in ieder geval wel dat je het aan weinig mensen verteld, want via via kan het wel eens bij een leraar terecht komen, en via de leraar tot je ouders... en over aan de pil zijn, mijn moeder heeft me zelf op de pil gezet, daar heb ik nu profijt van ![]() maar als je echt per se aan de pil wilt, moet je bv zeggen dat je je menstruatie in de vakanties wilt uitstellen, met de pil zijn je menstruaties ook korter en minder hevig etc. |
![]() |
|
tjeezus. je bent dertien. ajb stel dit soort dingen uit tot je minstens 15 jaar bent, en liefst nog ouder.
alsof jij een serieuze relatie kunt hebben of de gevolgen van een zwangerschap kunt overzien op je dertiende. wacht daar nou mee. misschien hebben je ouders wel gelijk en moet je helemaal geen sex hebben als je pas dertien bent.
||
Citaat:
|
Nou ik ben 14 (eind mei 15) en vind niet dat je "minstens moet wachten tot je 15 bent en liefst nog ouder"..
Ik ga niet met mijn vriend naar bed, maar we hebben voor de rest wel al "alle stappen" daarvoor gedaan... ik heb nu bijna een jaar met hem, dus 13-jarigen kunnen heus wel een serieuze relatie hebben (ik kreeg iets met mijn vriend toen ik 13 was (en hij 14)! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() maar misschien is dat wel zo in de tweede klas en als je het anders bedoelt ik heb niets gezegt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En wat het uitmaakt hoe oud die vent van je is? Snap je dat nou echt zelf niet, mevrouw de oh-zo-volwassen-2de-klasser? Alleen die sig al...
|
-owja, sorry dat ik het er net niet bij zette... maar ik vind wel dat je het aan je ouders moet vertellen, of in ieder geval moet laten weten dat het niet bij alleen zoenen blijft... Heb ik ook gedaan en ik heb er profijt van (condooms gekregen) dus... En inderdaad, zoals "juno" boven mij al zei... neem die jongen mee naar huis, dat kan al heel veel helpen! Ik mag nu namelijk ook bij mijn vriendje slapen omdat mijn ouders hem vertrouwen
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Wat kan jou die klasgenoten schelen, en meisje die mensen die het hards roepen dat ze seks gehad hebben die hebben het helemaal nog niet gedaan. Die liegen. De meesten wachten zeker totdat ze 15/16 zijn. Ik zou het echt heel triest vinden als jij nu met iemand naar bed zou gaan omdat je anders niet ver genoeg bent in vergelijking tot klasgenoten/vrienden/leeftijdsgenoten.
||
Citaat:
Ontopic: Het feit dat je hier al komt vragen of je geen problemen krijgt, getuigd al van je twijfel. Ik zou dus maar even wachten.
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Discussie over een vraag, CBRB | 13 | 24-04-2016 20:39 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
een vraag over OH- halilo | 2 | 29-11-2004 13:13 | |
De Kantine |
het stel-een-vraag topic Vogelvrij | 493 | 01-08-2003 15:51 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Antwoord op een Vraag. Verwijderd | 26 | 17-04-2002 11:48 | |
Algemene schoolzaken |
een vraag: HOE KIJKT DE MAATSSCHAPPIJ TEGEN EEN SPW-ER???een vraagje van school! bakk-ster | 20 | 19-11-2001 20:14 |