Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2003, 15:36
Shadina
Shadina is offline
Bestaat dat eigenlijk? En zo ja.. waar kun je dat studeren?
(HBO of WO)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2003, 15:41
Verwijderd
Ik kan me haast niet voorstellen dat daar een specifieke opleiding voor is. Je kunt het in ieder geval niet studeren. Of er op HBO een opleiding voor is, zou ik je niet durven zeggen. Ik denk het niet. Ik denk dat je meer moet zoeken in de richting van de mode-gerichte opleidingen, eventueel hedendaagse (jongeren)sociologie, misschien journalistiek, die hoek.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 15:43
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-11-2003 @ 16:41:
Ik kan me haast niet voorstellen dat daar een specifieke opleiding voor is. Je kunt het in ieder geval niet studeren. Of er op HBO een opleiding voor is, zou ik je niet durven zeggen. Ik denk het niet. Ik denk dat je meer moet zoeken in de richting van de mode-gerichte opleidingen, eventueel hedendaagse (jongeren)sociologie, misschien journalistiek, die hoek.
Ik wil dus niet alleen qua mode.. maar gewoon alles. Ik heb er zelf ook nooit eerder iets over gehoord.. wel jammer, want het lijkt me wel de perfecte baan.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Shadina schreef op 11-11-2003 @ 16:43:
Ik wil dus niet alleen qua mode.. maar gewoon alles. Ik heb er zelf ook nooit eerder iets over gehoord.. wel jammer, want het lijkt me wel de perfecte baan.
Het is ongetwijfeld heel leuk, maar ik denk eigenlijk dat je niet full-time trendwatcher kunt zijn, net als je niet full-time royaltywatcher kunt zijn. De meeste bekende trendwatchers en trendjournalisten met naamsbekendheid zijn gewoon begonnen als journalist of als medewerker bij kledingconcerns, en begonnen later te publiceren en artikelen te schrijven voor bladen e.d. .

Verder moet je er denk ik gewoon inrollen, vooral als je het niet alleen op modegebied wilt maar meer in het algemeen. Daar is waarschijnlijk geen opleiding voor, behalve dus sociologie, zoals ik al zei. Dat kun je studeren, maar dat is behoorlijk stoffig om het zo maar 'ns te zeggen...
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 15:48
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-11-2003 @ 16:47:
Het is ongetwijfeld heel leuk, maar ik denk eigenlijk dat je niet full-time trendwatcher kunt zijn, net als je niet full-time royaltywatcher kunt zijn. De meeste bekende trendwatchers en trendjournalisten met naamsbekendheid zijn gewoon begonnen als journalist of als medewerker bij kledingconcerns, en begonnen later te publiceren en artikelen te schrijven voor bladen e.d. .

Verder moet je er denk ik gewoon inrollen, vooral als je het niet alleen op modegebied wilt maar meer in het algemeen. Daar is waarschijnlijk geen opleiding voor, behalve dus sociologie, zoals ik al zei. Dat kun je studeren, maar dat is behoorlijk stoffig om het zo maar 'ns te zeggen...
Hehe.. dat lijkt mij ook niet echt een geweldige studie.
Maar ik wil dat zo graag.. weet ik eindelijk wat ik wil.. bestaat er geen studie voor.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 15:54
Tha miss Cazzz
Tha miss Cazzz is offline
de hogeschool van amsterdam heeft visual marketing waar dat ook een beetje bij zit.

je kon daar tenminste stage lopen, maar verder is die opleiding erg mode gericht.

http://www.amfi.hva.nl/

ik wilde die studie 2 jaar geleden doen dus weet niet hoe deze nu ingericht is.....

en ja er zijn dus bureau's die zich fulltime met trendwatching bezig houden!!
ik kan ff niet op namen komen.....komt wel

Laatst gewijzigd op 11-11-2003 om 15:57.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 15:57
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Tha miss Cazzz schreef op 11-11-2003 @ 16:54:
de hogeschool van amsterdam heeft visual marketing waar dat ook een beetje bij zit.

je kon daar tenminste stage lopen, maar verder is die opleiding erg mode gericht.

http://www.amfi.hva.nl/

ik wilde die studie 2 jaar geleden doen dus weet niet hoe deze nu ingericht is.....
Ik wilde eerst ook naar amfi.. maar nu echt niet meer. Vond het daar niks(niet qua studie.. maar qua studenten).
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 16:12
Verwijderd
Ik had laatst iets gelezen over iemand die dat bij de H&M deed en dan ook echt fulltime. Zal het eens voor je opzoeken, misschien dat daar nog iets bijstond
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 19:16
InnocentEyes
InnocentEyes is offline
De opleiding hiervoro bestaat wel...
small business & retail management
het gaat om retail management... je kan dan afstuderen in de richting fashion, waarbij het niet alleen gaat om kleding maar ook schoenen, interieur enz..

op deze site staat meer info
http://www.chn.nl/sjablonen/2/infotype/webpage/view.asp?objectID=205[/URL]
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 07:35
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Moonshine schreef op 11-11-2003 @ 17:12:
Ik had laatst iets gelezen over iemand die dat bij de H&M deed en dan ook echt fulltime. Zal het eens voor je opzoeken, misschien dat daar nog iets bijstond
Ow das wel mooi ja. Bedankt dat je het wilt opzoeken.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 07:51
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
InnocentEyes schreef op 11-11-2003 @ 20:16:
De opleiding hiervoro bestaat wel...
small business & retail management
het gaat om retail management... je kan dan afstuderen in de richting fashion, waarbij het niet alleen gaat om kleding maar ook schoenen, interieur enz..

op deze site staat meer info
http://www.chn.nl/sjablonen/2/infotype/webpage/view.asp?objectID=205[/URL]
Jammer dat het helemaal in Leeuwarden is.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 08:31
Shadina
Shadina is offline
Zit commerciële economie eigenlijk in die richting? Iemand die dat studeert?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 16:05
Mindfields
Mindfields is offline
Meld je ook aan bij trendwise.

www.trendwise.nl

Je hobby uitoefenen voor geld
*is inmiddels trendwatcher*
Oud 13-11-2003, 08:01
Scatterheart
Scatterheart is offline
Nouja. Ik studeer Toegepaste Communicatie Wetenschap. Komt nauwelijks iets van mode in voor, wel van subculturen, omgangsvormen, rages, GSM's en dergelijke. Weet niet of dat is wat je zoekt, ws. niet en je kunt het alleen in Twente doen en is op universitair niveau.
Oud 13-11-2003, 17:18
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Parallel schreef op 12-11-2003 @ 17:05:
Meld je ook aan bij trendwise.

www.trendwise.nl

Je hobby uitoefenen voor geld
*is inmiddels trendwatcher*
Dat stond in de Yes ja.. wat moet je er precies doen? Heb je het al is gedaan? En tis niet mijn hobby ofzo..
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 17:21
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 13-11-2003 @ 09:01:
Nouja. Ik studeer Toegepaste Communicatie Wetenschap. Komt nauwelijks iets van mode in voor, wel van subculturen, omgangsvormen, rages, GSM's en dergelijke. Weet niet of dat is wat je zoekt, ws. niet en je kunt het alleen in Twente doen en is op universitair niveau.
Ik heb daar wel is iets over gelezen.. geloof niet dat dat is wat ik zoek.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 17:38
Dory
Dory is offline
Citaat:
Shadina schreef op 13-11-2003 @ 18:18:
Dat stond in de Yes ja.. wat moet je er precies doen? Heb je het al is gedaan? En tis niet mijn hobby ofzo..

Je moet af en toe een onderzoekje doen: mensen interviewen, wat vraagjes invullen enzo. Soms sturen ze ook bijv. op jongeren gerichte reclames, dan moet je zeggen wat je ervan vindt.

Echt super makkelijk werk, maar verdient goed
Oud 13-11-2003, 20:01
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
eris schreef op 13-11-2003 @ 18:38:
Je moet af en toe een onderzoekje doen: mensen interviewen, wat vraagjes invullen enzo. Soms sturen ze ook bijv. op jongeren gerichte reclames, dan moet je zeggen wat je ervan vindt.

Echt super makkelijk werk, maar verdient goed
Je krijgt toch alleen maar cd-bonnen.. en geen geld.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 11:51
Dory
Dory is offline
Je krijgt iris-cheques van de VVV, die kun je inleveren bij bijna alle grote winkels, attractieparken, restaurants e.d.
Reageren

Regels voor berichten