Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2003, 11:56
Negrotiator
Negrotiator is offline
Op het moment heb ik Windows XP én Windows 2000 geďnstalleerd. Onder Windows 2000 werkt mijn Aztech 2316 geluidskaart perfect, onder Windows XP wordt hij niet eens herkend. Dat wil zeggen; er wordt geen melding gemaakt van een geluidskaart en bij het zoeken naar hardware vindt hij ook niets. Omdat Aztech driversupport voor geluidskaarten heeft stopgezet, heb ik nog geen driver kunnen vinden voor Windows XP. De geluidskaart zit in een ISA-slot.

Onder Windows ME had ik ook een tijd problemen met mijn geluidskaart. Als de geluidskaart het deed, deed mijn USB-kaart het niet, als mijn USB-kaart het deed, deed mijn geluidskaart het niet. Onder Windows 2000 had ik daarmee nooit problemen...hoe zorg ik ervoor dat Windows XP mijn geluidskaart herkent?

Ik heb hier eventueel nog een andere geluidskaart liggen, maar ik los het liever even op dan meteen dit oude baasje af te schrijven! Ik ben gehecht aan mijn Aztech!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2003, 03:25
Enlightenment
Enlightenment is offline
ISA-slot, dan neem ik aan dat je een oud systeem hebt wellicht zonder onboard sound, anders zou ik aanraden die te gebruiken.

Je zou kunnen proberen de Windows 2000 driver te gebruiken, door het systeem te forceren deze driver te gebruiken (dus zelf kiezen en dan have disk en dan forceren die driver te gebruiken.

Als dat niet werkt, kun je je geluidskaart niet gebruiken onder XP.
Oud 08-11-2003, 12:46
Verwijderd
en anders haal je gewoon een nieuwe geluidskaart. voor 15 eurootjes heb je best een goede eenvoudige geluidskaart.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 15:44
Negrotiator
Negrotiator is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 08-11-2003 @ 04:25:
ISA-slot, dan neem ik aan dat je een oud systeem hebt wellicht zonder onboard sound, anders zou ik aanraden die te gebruiken.

Je zou kunnen proberen de Windows 2000 driver te gebruiken, door het systeem te forceren deze driver te gebruiken (dus zelf kiezen en dan have disk en dan forceren die driver te gebruiken.

Als dat niet werkt, kun je je geluidskaart niet gebruiken onder XP.
Als ik die drivers installeer, gaat hij dan ook meteen mijn geluidskaart herkennen? Want hij ziet dus gewoon helemaal niets he...
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 16:32
Enlightenment
Enlightenment is offline
In Config. Scherm -> Systeem -> Hardware -< Device Manager zie je ook geen onbekende devices ofzo?

En www.windowsupdate.com heb je al gedaan neem ik aan.
Oud 08-11-2003, 19:23
Orion16
Orion16 is offline
Driverguide.com al geprobeerd? Ik weet 1000% zeker dat de driver voor Windows XP makkelijker te vinden is dan een driver voor een videokaart van een laptop van 10 jaar oud, onder Windows 3.1, die ook nog eens van de compaq-site is afgegooid.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 10:46
Negrotiator
Negrotiator is offline
Dank voor de hulp; ik heb zojuist een driverpakket voor 2320 geďnstalleerd en die werkte ook voor mijn geluidskaart!!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 12:36
Enlightenment
Enlightenment is offline

Had je hem van windows update of driverguide?
Oud 13-11-2003, 13:24
Negrotiator
Negrotiator is offline
Driverguide,
daar had ik al gekeken maar ik had em eerst overgeslagen omdat hij "2320nt" heette, ik dacht 2320 drivers voor WinNT, maar het was een uitgebreider pakket voor WinXP!!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 13:32
Enlightenment
Enlightenment is offline
Woei
Reageren

Regels voor berichten