Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2003, 11:34
funktional
funktional is offline
reacties van het kaliber
'het is saai' heeft men liever
is verdekt onbeleefd
gedichten equivalent aan 'n scheet

een strofe hier een strofe daar
men verplaatst zich almaar
in de belevingswereld van hevig puberend
voortdurend gejammer is gruwellijk

doch zijn de criteria
onderhevig aan hysteria
creatie als masturbatie
kwakjes in overvloed
tja, als het zo moet

ziehier mijn pas gedraaide drol
geenszins een scholier, maar ga nog wel naar school
onder het mom van:'Wat heb ik hier te zoeken?'
ben ik eens stevig gaan poepen
Oud 12-11-2003, 13:34
lovetear
lovetear is offline
Over het gedicht: Af en toe iets te gerijmd, loopt niet overal even goed(vierde regel eerste strofe is mij iets te lang), maar je hebt het op zich leuk verwoord.

Over je inhoud: Is dit gericht tegen 1 iemand, of tegen de gedichten op dit forum in het algemeen? Ik ga er maar van uit tegen het forum in het algemeen, door de verwijzing: "puberend voortdurend gejammer", dat geldt inderdaad onder de meeste mensen hier, omdat een groot deel ook puberend is(ik zal de laatste zijn die zegt dat ik volwassen ben) en pubers die dichten nou eenmaal veel van zich af schrijven, waardoor er een aantal gevoelsgedichtjes te zien zijn op dit forum.

Dat kritiek soms iets scherper mag ben ik op zich wel met je eens, maar het is ook niet makkelijk om als je zelf nog niks van dichten weet en pas net je eerste gedicht hebt gemaakt anderen te bekritiseren. Er zijn overigens wel mensen die goeie kritiek geven( ik noem een xineof, een secreet of een dreamerfly). Maar inderdaad, soms vind ik een gedicht helemaal niet mooi en dan staan er allemaal reacties in van: "mooi gedaan meid" of "herkenbaar". Dan vraag ik me ook af wat er dan zo mooi aan is.

Maar ik vind het niet zo erg als jij denk ik .

(Waarom is je andere gedicht gesloten?)
Oud 12-11-2003, 13:49
lovetear
lovetear is offline
Maar voordat hier ook weer een discussie losbarst over de waardeloze kritiek die hier op de nog slechtere gedichten gegeven wordt :

de vorige discussie

Hier staan de meeste voor en tegenargumenten wel in denk ik...

Laatst gewijzigd op 12-11-2003 om 14:04.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 16:55
funktional
funktional is offline
heey lovetear,

mijn reactie is allerminst gericht op jou of de mensen die je noemde in je reply. Ik zal het eventjes haarfijn uitleggen. Ik heb dit forum van meet af aan gebruikt als een kladblok, maar na verloop van tijd ..tja..it grew on me...en reacties van oa jou, Xineof etc...zijn (meestal) de moeite waard, omdat ze onderbouwd zijn. Maar het gaat hierbij om het volgende....ik had een gedicht gepost en daarop kreeg ik een reactie in de trant van :'als dit niet saai is...blablabla' Ik heb de desbetreffende persoon op ludieke wijze terug proberen te pakken (met een satire op een werk van hem), maar dat werd bestempeld als plagiaat....Mijn reacties zijn soms ietwat overdreven (beschonken, beblowde toestand), maar ik vond dat ikdusdanig kon reageren, maar dat is dus aan banden gelegd...
Dit forum is bestemd voor scholieren, dat moge duidelijk zijn....en ik houd daar ook enigszins rekening mee..maar sommige reacties verdienen counterreacies zodoende....
well thanx

remy
Oud 12-11-2003, 20:08
lovetear
lovetear is offline
Mja, satire mag volgens mij wel, maar als je iemands gedicht kopieert moet je eerst toestemming vragen volgens mij, anders wordt het inderdaad gesloten, maar waarom is die andere dan dicht?
Oud 12-11-2003, 20:25
funktional
funktional is offline
dunno
Oud 12-11-2003, 21:12
Secreet
Secreet is offline
Hmmm was je vorige gedicht met een soortgelijke inhoud niet ook al gesloten?
Hoe dan ook, geen zin in nogmaals een discussie over de inhoud...
Oud 12-11-2003, 22:21
funktional
funktional is offline
Citaat:
Secreet schreef op 12-11-2003 @ 22:12:
Hmmm was je vorige gedicht met een soortgelijke inhoud niet ook al gesloten?
Hoe dan ook, geen zin in nogmaals een discussie over de inhoud...

het gaat mij er gewoon fuckin om dat mensen (ongeacht hun kwalitatieve vaardigheden) niet ongestraft onbeargumenteerde 'als dit niet saai dan weet ik het ook niet meer '-reacties moeten kunnen plaatsten.
I really don't give a shit about de kwaliteit van de gedichten op dit forum...fuck it daar is dit forum voor bedoeld...het is geen besloten, elitair clubje intellectuelen! maar als ik dergelijke mensen niet mag bekritiseren als ze aan mijn shit komen...dan fuck it! Men moet wel consequent blijven! That's my goddamn point!
even summarizen: schtijgedichten? whatever! Schijtreacties? whatever! onbeargumenteerde, domme kritiek? fuck it!

ps. no personal attack...gaat om mensen als James_25cm_Bond ed....
mzzl
Oud 13-11-2003, 01:18
Secreet
Secreet is offline
Citaat:
funktional schreef op 13-11-2003 @ 00:21:
het gaat mij er gewoon fuckin om dat mensen (ongeacht hun kwalitatieve vaardigheden) niet ongestraft onbeargumenteerde 'als dit niet saai dan weet ik het ook niet meer '-reacties moeten kunnen plaatsten.
I really don't give a shit about de kwaliteit van de gedichten op dit forum...fuck it daar is dit forum voor bedoeld...het is geen besloten, elitair clubje intellectuelen! maar als ik dergelijke mensen niet mag bekritiseren als ze aan mijn shit komen...dan fuck it! Men moet wel consequent blijven! That's my goddamn point!
even summarizen: schtijgedichten? whatever! Schijtreacties? whatever! onbeargumenteerde, domme kritiek? fuck it!

ps. no personal attack...gaat om mensen als James_25cm_Bond ed....
mzzl
Not taken as one.

Ik begrijp hieruit alleen neit echt waar je meer mee zit, het feit dat het clubje niet reageert op jou werk bijvoorbeeld, of het feit dat je er geen tegenspraak op mag hebben?

Het eerste denk ik dat mensen pas reageren wanneer het ze werkelijk aanspreekt, wanneer ik de tijd krijg zoals ik vanavond had lees ik de gehele pagina, maar niet ieder gedicht heeft kritiek nodig en sommigen vind ik het niet waard of staat een reactie zoals ik hem zelf zou plaatsen al. Ik kan me dus best indenken dat mensen voornamelijk op een soort gedicht reageren, en misschien zelfs de schrijvers maar daar probeer ik niet op te letten.

Als het om kritiek tegenwerpen gaat sta je in je goed recht maar vergeet niet dat iedereen het naar eigen idee intepreteerd en hiervoor kritiek niet goed of slecht kan zijn. Ik ben geen voorstander van de "mooi" en "lelijk" berichten, maar wanneer iemand niet in staat is een betere vorm van kritiek neer te zetten mag dit ook gewoon, niet iedereen is even goed in opbouwende of afbouwende kritiek. Het feit dat je erop mag reageren lijkt me volkomen logisch, maar het is onnodig om op iedere reactie een tegenreactie te geven, want wat schiet je er eigenlijk mee op? Een mening is niet discutabel.
Oud 13-11-2003, 12:12
funktional
funktional is offline
ik vind geen reacties of slechte niet zo erg, ik heb hierbuiten waremple nog een leven! Maar k vind wel dat ik als hetw are 'terug mag vechten'

buenas bananas
Reageren

Regels voor berichten