Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2003, 19:48
Gigli
Gigli is offline
Hoeveel huur betalen jullie (p.m.) voor je kamer? (vermeld ook ff om wat voor soort kamer t gaat (m2, keuken delen met zoveel...etc) en waar zitten jullie op kamers en hoe snel hebben jullie er 1 gevonden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2003, 21:28
Verwijderd
Zijn al zo megaveel topics over geweest...

Mijn vriend en ik betalen nu €302,- excl., 't is 120 vierkante meter, 't is gewoon een huis, dus alles is van onszelf ed. We wonen in Rotterdam, ik had binnen een maand een huis (het vorige huis, dit huis wilden we graag en aangezien die mensen gingen verhuizen, mochten wij er in (huis naast het vorige huis)).

(Vorige huis was vrijwel alles hetzelfde, alleen minder opgeknapt ed en daarvan was de huur €180,- excl. Is nu, met nieuwe bewoners, ook naar €280,- excl. gegaan.)
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 21:28
Hagel
Hagel is offline
kamer is 18m2, betaal er 260 voor, in wageningen. Zit een keuken bij in en gedeelde douche/toilet. Ik woon er officieel in mijn eentje maar mijn vriend "woont"hier ook.

Ik heb er 6 maanden op moeten wachten.
Oud 25-09-2003, 00:40
DeuS
DeuS is offline
Ik betaal €240 voor een kamer van 10,5 m2. Het is in het centrum van Leiden, gedeelde douche, wc en keuken.
Het is betrekkelijk veel maar voor Leiden schijnt het nog wel ok te zijn...
Oud 25-09-2003, 08:34
marieke_temp
marieke_temp is offline
11 m2 voor 165 incl.
we wonen met z'n vieren in een gewoon huis, dus ik deel de badkamer, woonkamer, eethoek, keuken, voor- en achtertuin met 3 anderen.
in tilburg
heb er 6 weken naar gezocht (naar een kamer dus, en toen kreeg ik deze)
Oud 25-09-2003, 22:07
disposition
disposition is offline
In het centrum van Leiden, 20m2, €215 incl.
Valt ongelovelijk mee voor zover ik weet, is met gedeelde badkamer/wc/keuken.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 11:59
ekki
ekki is offline
Ik weet niet hoe groot het is, ik schat zo'n 40 vierkante meter ofzo. Ik woon overigens onder Leonoor, dus het zal de helft zijn van wat zij heeft (gezien ik maar 1 verdieping heb en zij 2), maar ik geloof niet echt dat het huis 60 vierkante meter is. Dus dat wordt ruzie maken . Ik betaal 180 euro exclusief (is ongeveer 300 euro inclusief gwe+tv). Is hier dus ook gewoon een huis.

Ik had mijn eerste kamer in Rotterdam binnen een maand, werd zo aan me 'gegeven', heb er amper wat voor hoeven doen. Dit 'huis' (benedenverdieping) had ik ongeveer een maand nadat ik op kamers woonde.

Ik woon overigens samen, moet alles (zelfs het bed) dus delen met 1 ander persoon. Internet moet gedeeld worden met nog meer mensen .
Oud 26-09-2003, 12:07
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 26-09-2003 @ 12:59:
[B]Ik weet niet hoe groot het is, ik schat zo'n 40 vierkante meter ofzo. Ik woon overigens onder Leonoor, dus het zal de helft zijn van wat zij heeft (gezien ik maar 1 verdieping heb en zij 2), maar ik geloof niet echt dat het huis 60 vierkante meter is. Dus dat wordt ruzie maken . B]
CJ heeft het opgemeten. Bij jullie gaat onze trap er nog af, hè?

*pakt een meetlint en gaat zelf nog maar eens meten*
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 12:10
ekki
ekki is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-09-2003 @ 13:07:
CJ heeft het opgemeten. Bij jullie gaat onze trap er nog af, hè?

*pakt een meetlint en gaat zelf nog maar eens meten*
ohja, een trap minder. nouja, dat is 4 vierkante meter ofzo? of misschien wel meer denk je?
Oud 26-09-2003, 12:16
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 26-09-2003 @ 13:10:
ohja, een trap minder. nouja, dat is 4 vierkante meter ofzo? of misschien wel meer denk je?
Eén verdieping is in ieder geval ruim 11 meter bij 4,5 meter. Is dan ongeveer 50 vierkante meter dus. Nah, zitten we er allebei bij in de buurt. Meten is lastig als je huis volstaat met spullen. Volgens mij had CJ een keer in een leeg huis gemeten.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 13:12
ekki
ekki is offline
hmm, wel veel .
Oud 26-09-2003, 15:55
Verwijderd
Mijn kamer is ongeveer 16m2 inclusief eigen keuken. Verder deel ik toilet en badkamer met mijn hospita. Kosten €280,- pm inclusief.
Aan de rand van Utrecht
Ik heb megageluk gehad, hiervoor heb ik een paar maanden heel internet afgezocht.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 16:32
Verwijderd
Ach als je een kamer wilt moet je het vaak niet via een bureau doen maar je moet gewoon wat mensen kennen dan komt het wel goed.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 18:57
vixen
vixen is offline
Ik en een vriendin hebben een 3 kamerappartement in Utrecht, we betalen 550,-.
Oud 28-09-2003, 10:12
Onbekende
Onbekende is offline
Groningen:
kamer 20.5 vierkante meter
194,70 (wie verzint zulke prijzen?) euro
Gedeelde keuken, wc en douche met een ander meisje.
Ik ben er ontzettend blij mee!
Oud 28-09-2003, 17:15
ster
ster is offline
12m2 in nijmegen voor 200 euro p/m Ik vind het zelf wel ok, en het zit dicht bij het centrum met gedeelde douche en keuken
Oud 29-09-2003, 08:10
iamcj
iamcj is offline
Probeer het is bij een particulier verhuur bedrijf, hebben vaak genoeg in de aanbieding en meestal een stuk groter.

Heel veel mensen denken daar niet aan.
Oud 29-09-2003, 09:09
Verwijderd
Midden in het centrum van Nijmegen; 208 euro voor ongeveer 15 m2.
De keuken deel ik met 1 persoon, waarmee ik op dezelfde verdieping woon. De douche en wc deel ik met 3 mensen, namelijk ook de mensen die op de verdieping boven ons wonen. Prima te doen!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 11:22
SpiritX
SpiritX is offline
260 euro incl voor 15m2
10 minuten lopen van het centrum in Tilburg
Gedeelde douche, keuken en toilet
6 huisgenoten

Huis is net opgeknapt en wordt nu ingericht als studententhuis, via via werden een vriend en ik benaderd of we nog een kamer zochten. We konden toen zelf uit het aanbod van 7 kamers kiezen...
Voor Tilburg erg duur, maar ik zit nu wel heeeel erg relaxed .
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 10:58
Scatterheart
Scatterheart is offline
12.5 m2 voor 180 inclusief alles. (Internet ook.)
Campus van Enschede. 10 min. van centrum.
19 huisgenoten.
Oud 08-10-2003, 14:25
ShadowX
ShadowX is offline
Velp, vlakbij Arnhem.
Studentenhuis, 8 huisgenoten.
Ongeveer 18 vierkante meter.
180 euro per maand, incl.
We hebben op drie verdiepingen drie keukens, douches en wc's met z'n negenen.

Prima plek.
Oud 08-10-2003, 14:37
Studentje
Studentje is offline
€ 185 voor alles (ook inet enz enz).

Eén huisgenootje.

Het aantal vierkante meters weet ik niet, het is gewoon een flat.
Oud 08-10-2003, 20:22
Eva*
Eva* is offline
Ik ga in Zeist op kamers bij een hospita, voor €135,- per maand. Zij verhuurt 2 kamers, maar in de andere woont nog niemand. De kamer is 16 m2 en er is een wastafel en kookplaatje aanwezig.
Ik heb er niet naar gezocht, ik had zelfs ruime keus.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 15:49
beuk
beuk is offline
160 huur en dan nog iets van 60 voor gas,water,licht,telefoon en adsl.

m'n kamer is ongeveer 12m^2 denk ik, met één zijde volledig raam/deur naar het balkon (op het zuiden), waar eigenlijk alleen ik kom en nog een zooi troep van me staat.
verder heb ik 2 huisgenoten waarmee ik badkamer/keuken deel. gelukkig ook een wasmachine aanwezig.

in delft, vlakbij centrum en op ong. 5 minuten van de tu. ben er wel tevreden mee..
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 18:35
steentje
steentje is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 29-09-2003 @ 10:09:
Midden in het centrum van Nijmegen; 208 euro voor ongeveer 15 m2.
De keuken deel ik met 1 persoon, waarmee ik op dezelfde verdieping woon. De douche en wc deel ik met 3 mensen, namelijk ook de mensen die op de verdieping boven ons wonen. Prima te doen!
toevallig nog een huisgenote nodig???
Oud 11-10-2003, 00:37
Tóney
Tóney is offline
€165,- voor ongeveer 16m2, 7 huisgenoten (8 mogelijk), 2 wc's, 2 badkamers incl. ligbad, 1 keuken, 1 woonkamer, 1 rommelhok, 1 groot dakterras.
Incl. gas, water, electriciteit.
Dit alles aan de rand van het centrum van Enschede.
Oud 12-10-2003, 11:55
Exhale_02
Exhale_02 is offline
€308,- incl. voor 19m2, badkamer zit er bij in. Keuken delen met ongeveer 11 anderen, waarvan de helft niet kookt ongeveer.
Amsterdam Amstel is het, rand van centrum...

Heb er 6mnd voor op een wachtlijst moeten staan...
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 23:32
PV
PV is offline
ong 170 euro per maand (514 per 3 maanden), inclusief gas/water/licht/onderhoud, voor een kamer van zo'n 9m2. 4 huisgenoten, gedeelde douche, wc en keuken. Tegenover een groot winkelcentrum (met 2 supermarkten), bushalte voor de deur, trein-station 5 minuutjes lopen. in Tilburg-West. Voor internet komt er nog 10 euro per maand bij. Mn moeder heeft de kamer gevonden, via via via.. iig in de zomervakantie voordat het eerste jaar begon gezocht en gevonden, per 1 september toen kon ik er in.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 18:33
steentje
steentje is offline
240 EURO incl. voor 24m2, wel een zolderkamer, geen internet, wel een compleet huis met tuintje met zn 3en! Deel de douche, wc's en de keuken dus met 2 mensen.
25 min fietsen van het centrum van Nijmegen, 15 min van de uni, maar 3 min van een ander winkelcentrum(dukenburg).
Heb het gevonden door een vriendin van mij die ook in dat huis zit.
Oud 20-10-2003, 20:58
Verwijderd
€520 (alles inclusief (=gas, water, licht, gemeentebelasting en internet)) voor 60m2. We wonen hier met z'n tweeën, eigen keuken en badkamer (wel heel klein; keuken = 2*2, badkamer = 1,5*2).
In het centrum van Maastricht, heel snel gevonden en ook meteen 'gekregen'. Via via hoorden we dat er hier een kijk-avond was, dus we gaven ons op en gingen kijken; we waren eigenlijk meteen verkocht, dus meteen de tijdelijke borg betaald (om het 'vast' te zetten, dat dus niemand anders het zou gaan huren dus). En mja, we waren dus meteen klaar.

Alleen, in dit gebouw is er wel een soort eis; je moet aardig verdienen en 't is geen studentenhuis.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 11:52
Ingemar
Ingemar is offline
Citaat:
ekki schreef op 26-09-2003 @ 12:59:
Ik weet niet hoe groot het is, ik schat zo'n 40 vierkante meter ofzo. Ik woon overigens onder Leonoor, dus het zal de helft zijn van wat zij heeft (gezien ik maar 1 verdieping heb en zij 2), maar ik geloof niet echt dat het huis 60 vierkante meter is. Dus dat wordt ruzie maken . Ik betaal 180 euro exclusief (is ongeveer 300 euro inclusief gwe+tv). Is hier dus ook gewoon een huis.

Ik had mijn eerste kamer in Rotterdam binnen een maand, werd zo aan me 'gegeven', heb er amper wat voor hoeven doen. Dit 'huis' (benedenverdieping) had ik ongeveer een maand nadat ik op kamers woonde.

Ik woon overigens samen, moet alles (zelfs het bed) dus delen met 1 ander persoon. Internet moet gedeeld worden met nog meer mensen .
Nou ik ook dan nog maar even! Ik woon naast Ekki en schuin onder Leonoor.
Dus mijn huis is even groot als dat van Ekki, want ik heb ook maar 1 verdieping.
Ik betaal 168,10 euro excl. En dan nog 80 euro eneco en nog telefoon enzo. (dat verschilt maar is bij elkaar toch wel minstens 60 euro!) Ik deel niks, heb eigen douche, wc, en keuken (douche en keuken overigens nog geen jaar oud)
Ik woon in Rotterdam en had het in 1 dag gevonden! Mijn zus vertelde dat het vrij was, volgende dag gebeld en ik had het!
Oud 28-10-2003, 14:42
Verwijderd
350 per maand inclusief gas, water, licht en eten, 2 huisgenoten (namelijk een echtpaar van 57 jaar oud), de kamer is ongeveer 14 m2, gevonden na twee maanden zoeken waarvan er maar twee écht zoeken waren omdat ik daarvoor nog niet wist of ik was ingeloot of niet, en de kamer is in Groningen. En nee, hospes zijn niet ideaal.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 16:25
ne0
ne0 is offline
uhm...kdenk dat ik heel veel geluk had ofzow, want me toenmalige vriend ging net op kamers wonen, in een studentenhuis dat huis was van zijn ouders, en we hoefde geen huur, gas water en licht te betalen. alleen onze eigen boodschappe enzow
Oud 28-10-2003, 16:59
SuperSanne
SuperSanne is offline
Als ik die prijzen zo hier eens zie... is dat nu normaal, of duur? er was geloof ik en minimum- en een maximum prijs per vierknte meter, mits het huis in goede staat was. Maar ik he gehoort dat veel studenten ver boven die prijs moeten dokken, omdat er voor hun, tien andere studenten zijn die die kamer wel willen hebben *is blij dat ze nog thuis woont*
Oud 28-10-2003, 17:26
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 28-10-2003 @ 17:59:
Als ik die prijzen zo hier eens zie... is dat nu normaal, of duur? er was geloof ik en minimum- en een maximum prijs per vierknte meter, mits het huis in goede staat was. Maar ik he gehoort dat veel studenten ver boven die prijs moeten dokken, omdat er voor hun, tien andere studenten zijn die die kamer wel willen hebben *is blij dat ze nog thuis woont*
Voor een studentenkamer in een studentenhuis waarbij je wc/douche/keuken deelt... dat lijkt me niet zo duur. Het ligt natuurlijk ook aan de plaatst waar je gaat studeren; in Amsterdam zal je meer betalen dan in Enschede. En verder ook aan de plaats in de plaats; het centrum is altijd duurder dan wat buiten het centrum. Veel studenten wonen ook in aangegroeide dorpen etc, dat kan echt veel schelen qua huur.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 19:34
Verwijderd
Ik heb maandag de sleutel van m'n kamer gekregen, dus ben nu druk bezig met klussen Ik ga dus samenwonen met m'n vriend. We stonden hier nog niet zo heel lang ingeschreven, maar meteen gereageerd, gekeken en huurcontract getekend

€ 447,28 p/m voor een kamer van 35 m2, midden in het centrum en 2 minuten lopen naar het station. Keuken, douche en wc moeten we met een paar mensen delen, maar met hoeveel precies weten we nog niet... Er zijn 22 kamers in het pand, en 5 douches, 5 wc's en 2 keukens. Maar de helft van de kamers is nog niet verhuurd, dus voorlopig hebben we alles nog voor ons zelf.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 17:26
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Ik heb een kamer in Leeuwarden voor 140 euro inclusief alles (gas, water, licht, telefoon, telefoonkosten (voor zover redelijk), ADSL). Het is in een flat die we met zn drieen delen, moet zeggen dat de flat er niet geweldig uitziet en zou best opgeknapt mogen worden, maar voor dit geld doe ik het!!! Mijn kamer is ongeveer 10m2, en we delen de woonkamer, keuken, wc, douche. Nu niet denken dat Leeuwarden heel goedkoop is, want ik zit het goedkoopst van iedereen die ik ken. Normaal is rond de 200 euro.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten