Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2003, 09:44
hansworst
hansworst is offline
Ik heb een nieuwe pc op het oog en nu zag ik een hele mooie Fujitsu siemens voor de prijs van €1249. en nu vroeg ik me af of het een goede aankoop zou zijn.

Inhoud:
  • Intel Pentium 4 processor met HTT 3,00 Ghz (800 Fsb)
  • 512 mb DDR intern geheugen
  • 160 Gb Harde schijf(7200 Rpm)
  • 256 Mb DDR-Ram Nvidia Fx5600 Ultra Gamer Videokaart + Tv-out
  • 4x Dvd Rewriter
  • 16x Dvdrom
  • 10/100 Netwerkaansluiting + IEEE1349 Firewire
  • 1,44 mb Diskdrive
  • 56Kmodem/16bit geluidskaart on board (modem gebruik ik niet, geluidskaart zet ik zelf erbij)
  • inclusief Toetsenbord/muis
  • 6-in-1 geheugenkaartlezer
  • software: Win Xp home nl, Microsoft works suite 2003, Pinnacle studio 8 SE, Pinnacle instant copy, Norton Anti-virus
Dit is em (de geheugenkaartlezer is een extra optie die de winkel erbij zet)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2003, 09:47
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
zoals altijd - wat ben je er mee van plan ?

En waarom niet zelf bouwen / laten bouwen door handig buurjongetje /neefje. Scheelt zon 20 %
Oud 13-11-2003, 10:00
hansworst
hansworst is offline
Citaat:
meyer3 schreef op 13-11-2003 @ 10:47:
zoals altijd - wat ben je er mee van plan ?

En waarom niet zelf bouwen / laten bouwen door handig buurjongetje /neefje. Scheelt zon 20 %
k ben een gemiddelde gamer, beetje dvd's kijken, dvdtjes/cdtjes branden enz.

en geld is absoluut geen probleem. Ik heb liever een complete pc zo dan dat k viavia(heb in de naaste omgeving niemand die er echt verstand van heeft) moet gaan klooien voor het samenstellen van een pc.

Als je dat in beschouwing neemt is het toch wel een goede pc?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 10:13
Tuinkabouter !!
ik ben geen voostander van _merk_ pc's. En bij jou in de buurt is vast wel een computerboer die zon ding voor je bouwt. Is ook handiger met garantie. Gaat er bij een packard-bell wat kapot, dan moet je 2 weken wachten op je nieuwe onderdeel. Bij je lokale dealer ga je terug met het onderdeel en ga je weer naar huis met een nieuw onderdeel.

Ga dan met het lijstje met specs naar de winkel en vraag wat ze er voor willen hebben. Lijkt mij beter dan een fujitsu-siemens.
Oud 13-11-2003, 10:14
Tuinkabouter !!
Of, als geld niet uitmaakt, neem een ahlon 3200 en een mobo met 2x 512 mb ram en nforce 2 ultra chipset
Oud 13-11-2003, 10:15
Koen
Koen is offline
Citaat:
bladiebla schreef op 13-11-2003 @ 11:00:
Als je dat in beschouwing neemt is het toch wel een goede pc?
D'r zit wel een verdomd trage videokaart in, in verhouding tot de CPU. Dat maakt zo'n pc al meteen z'n geld niet waard IMHO, want erg veel gamen gaat met die grafische kaart niet lukken.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 10:24
NielZ
NielZ is offline
Citaat:
Koen schreef op 13-11-2003 @ 11:15:
D'r zit wel een verdomd trage videokaart in, in verhouding tot de CPU. Dat maakt zo'n pc al meteen z'n geld niet waard IMHO, want erg veel gamen gaat met die grafische kaart niet lukken.
Een goed alternatief is de ATi Radeon 9600 (Pro). Je zou eens op de Fujitsu site kunnen kijken of die er ook tussen staat.
Oud 13-11-2003, 10:28
hansworst
hansworst is offline
Citaat:
meyer3 schreef op 13-11-2003 @ 11:14:
Of, als geld niet uitmaakt, neem een ahlon 3200 en een mobo met 2x 512 mb ram en nforce 2 ultra chipset
Ik heb je ff een pm gestuurd
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 10:41
rawiramdhan
rawiramdhan is offline
wel mooi bakkie die 3ghz, maarja nu is de 3.4 ghz ee al in opgang
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 12:56
Enlightenment
Enlightenment is offline
Kijk eens op http://www.fluffles.net/computers/hardware/#10012 bij het derde systeem. Zonder de TFT monitor kom je dan uit op ~€1400, wat niet veel duurder is dan jouw systeem, maar jouw comp. wel op vrijwel alle specs flink overstijgt.
Oud 13-11-2003, 12:57
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
rawiramdhan schreef op 13-11-2003 @ 11:41:
wel mooi bakkie die 3ghz, maarja nu is de 3.4 ghz ee al in opgang
Is dat de Prescott? Zo ja, die is (clock-for-clock) langzamer dan de Northwood en nog eens veel heter. Niet echt iets om naar uit te kijken vind ik.

Tejas wordt mogelijk wel een stuk beter.
Oud 13-11-2003, 15:38
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
NielZ schreef op 13-11-2003 @ 11:24:
Een goed alternatief is de ATi Radeon 9600 (Pro). Je zou eens op de Fujitsu site kunnen kijken of die er ook tussen staat.
Die is volgens mij niet zo heel gek veel beter dan de FX5600...

Als je ook in toekomst nog lekker wilt gamen (DX9 spellen) zonder een nieuwe kaart te kopen moet je toch wel een FX5900/Radeon 9700/9800 hebben.

Laatst gewijzigd op 13-11-2003 om 15:41.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 16:07
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
M@rco schreef op 13-11-2003 @ 16:38:
Die is volgens mij niet zo heel gek veel beter dan de FX5600...

Als je ook in toekomst nog lekker wilt gamen (DX9 spellen) zonder een nieuwe kaart te kopen moet je toch wel een FX5900/Radeon 9700/9800 hebben.
Ik heb zojuist een artikel gelezen (dank U Enlightenment) waarin de FX series sowieso weer puur als een beetje zwakke low-end videokaarten worden afgeschilderd.

Een gemiddelde gamer zou er opzich goed mee uit de voeten kunnen, maar die heeft ook geen 3 Ghz nodig (eerder 1.5) en geen 160 GB HDD.

Overigens vind ik het systeem opzich een beetje zwak, want waarom zou je een systeem nemen met een aantal "high-end" producten en een aantal "zwakkere" producten (zoals de videokaart en slechts 256 MB geheugen)

Als je zelf bouwt of laat bouwen zit ook niet meteen al die baggersoftware erbij... Al kan ik me voorstellen dat je misschien nog wel voor windows XP wil gaan...

Overigens, voor dat geld kan ik een veel beter systeem krijgen (zoals Enlightenment ook al beschreef), met daaromheen een hele mooie modcase en een CRT flatscreen beeldscherm (die ik dan van m'n zakgeld ook eens ga modden, modden is cool).
Oud 13-11-2003, 16:14
Verwijderd
en als geld geen probleem is moet je er niet een 16bit geluidskaartje in proppen. investeer dan meteen goed.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 16:17
Gimme more beer
Citaat:
Dukko schreef op 13-11-2003 @ 17:14:
en als geld geen probleem is moet je er niet een 16bit geluidskaartje in proppen. investeer dan meteen goed.
Dat was ook de onboard... Maar echt goed geluid kost je met gemak 500 euro en dat vind ik altijd zonde als je het alleen maar gebruikt voor een beetje gamen en een beetje muziek...
Oud 13-11-2003, 16:27
Koen
Koen is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 13-11-2003 @ 17:17:
Dat was ook de onboard... Maar echt goed geluid kost je met gemak 500 euro en dat vind ik altijd zonde als je het alleen maar gebruikt voor een beetje gamen en een beetje muziek...
Er is een heleboel te krijgen tussen een 16 bit geluidskaart en een 500 euro geluidskaart
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 16:32
Methuselah
Methuselah is offline
TS geeft zelf aan in de openingspost dat ie de geluidskaart er zelf in gaat pleuren
Oud 13-11-2003, 18:40
Gimme more beer
Citaat:
Methuselah schreef op 13-11-2003 @ 17:32:
TS geeft zelf aan in de openingspost dat ie de geluidskaart er zelf in gaat pleuren[afbeelding]
Dat zei ik ook al...
Toch?
Of...
Nou, in ieder geval wilde ik het zeggen!
Oud 13-11-2003, 18:43
Gimme more beer
Citaat:
Koen schreef op 13-11-2003 @ 17:27:
Er is een heleboel te krijgen tussen een 16 bit geluidskaart en een 500 euro geluidskaart
Persoonlijk vind ik dat er vaak erg weinig verschil zit tussen de "standaard" geluidskaartjes onder de 150 euro. Als je mooi geluid wil, wil je daar ook mooie boxjes bij, dus dan zit je al gauw aan 250+250 of misschien zelfs 250+450 (als je echt een freak bent)...

Maar ik kan me niet voorstellen dat je dat wil, als je niet 10 uur per dag van die zware scary online games zit te spelen waarin je elke speld moet horen vallen

En dan moet ik zeggen dat het verschil echt zit in 16-onboard en de 500 euro set. Want eigenlijk is iets daar tussenin een klein beetje onzin, tenzij je goed geluid wil en geen geld hebt...

Ik vind 16-onboard goed genoeg voor mijn muziekluister en game hobby. Ik maak zelf geen muziek, heb niet eens een line-in nodig.
Oud 13-11-2003, 18:46
Tuinkabouter !!
Citaat:
Gimme more beer schreef op 13-11-2003 @ 19:43:
En dan moet ik zeggen dat het verschil echt zit in 16-onboard en de 500 euro set. Want eigenlijk is iets daar tussenin een klein beetje onzin, tenzij je goed geluid wil en geen geld hebt...
Dus jij beweert dat de creative audigy 2 platinum ex een onzinkaart is ?
Reageren

Regels voor berichten