Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2003, 16:19
sunna
sunna is offline
ik had net een sollicitatie gesprek bij de gamma...
en er werden mij vragen gesteld als
wat doet je vader?
ben je lid van een kerk?

oke van die kerk snap ik nog wel, omdat ze best zwaar zijn hiero. maar wat doet het er toe wat voor werk je vader doet?
toen ik zei dat hij directeur was van een christelijke middelbare school was hij gelijk tevreden...
ZO stom eigenlijk!

hebben jullie wel eens vragen gehad welke eigenlijk helemaal niet over jouw gingen?
Oud 13-11-2003, 16:47
Verwijderd
Ja, uiteraard. Ook over vader, moeder, welke andere functies mensen binnen mijn familie vervulden en waar hun interesses lagen. Dat kan belangrijk zijn. Bij een sollicitatiegesprek gaat het niet alleen om jóu, het gaat ook om het sociale kader waarbinnen jij functioneert.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 16:47
Balance
Balance is offline
heel mijn sollicitatiegesprek ging eigenlijk niet over mij
m'n broer had er gewerkt, dus m'n baas wilde alleen maar dingen over m'n broer weten.
Pas op het einde kwam het onderwerp op mij..
Oud 13-11-2003, 17:25
Miracle
Miracle is offline
Neej, ik heb nog nooit zulke rare vragen gehad. T ging allemaal over mezelf.
Oud 13-11-2003, 19:12
Auntie M
Auntie M is offline
Als je vroeger bij de overheid solliciteerde stuurden ze wel eens de bvd bij je thuis langs om te kijken of het wel koosjer was.
Ik heb zelf nooit echt rare vragen gekregen bij sollicitaties, over mezelf niet en ook over anderen niet.
Waarom ze zouden willen weten wat je vader doet is om een idee te krijgen van je achtergrond of wat uit wat voor milieu je komt. Het kan echter nooit een reden zijn om je daarom maar af te wijzen.
Als je overigens ooit eens een sollicitatiegesprek hebt en je denkt 'wat vragen ze nu voor idioots' of je bent het gewoon niet eens met de redenen van afwijzing, dan zou je eventueel via de NVP-sollicitatiecode je gram kunnen halen. De vraag blijft dan wel of je dan nog bij die organisatie zou willen werken.
Oud 13-11-2003, 20:39
Thomas
Thomas is offline
Niet echt.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 20:48
@Moon
@Moon is offline
Bij mij werd er bij de Konmar aan me gevraagd wat mn ouders deden. Maar verder ook niet veel bijzonders. Bij mn huidige bijbaantje werd ik gelijk zowat aangenomen. Haast geen vragen gesteld.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 09:38
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik heb weleens op een sollicitatieformulier moeten invullen wat me ouders deden. Ik weet niet wat ik daarvan vindt, op basis van je sollicitatieformulier wordt je wel of niet uitgenodigd om op gesprek te komen en dan zou jij er dus op afgerekend worden dat je ouders niet hoog opgeleid zijn .

Bij mijn huidige baantje (nou eigenlijk exbaantje, ga zaterdag ontslag nemen) wouden ze alleen me gezicht even zien en toen werd ik verder zonder vragen aangenomen, dat was wel lekker makkelijk . Gelijk hebben ze, als het niet bevalt dan kunnen ze je in de proeftijd toch nog ontslaan.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 10:19
Verwijderd
Zoals ik al zei, gaat het niet enkel om de opleiding van je ouders, maar men wil gewoon zien uit wat voor milieu dat komt. En ja, naar mijn mening mag je mensen daarop beoordelen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 21:23
marlies
marlies is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-11-2003 @ 11:19:
Zoals ik al zei, gaat het niet enkel om de opleiding van je ouders, maar men wil gewoon zien uit wat voor milieu dat komt. En ja, naar mijn mening mag je mensen daarop beoordelen.
wel een beetje lullig als je uit een laag sociaal niveau komt, maar dat je zelf meer potenties hebt, dan kan je je daardoor teruggehouden worden, terwijl je best goed zou doen.
Oud 14-11-2003, 21:57
Verwijderd
Citaat:
marlies schreef op 14-11-2003 @ 22:23:
wel een beetje lullig als je uit een laag sociaal niveau komt, maar dat je zelf meer potenties hebt, dan kan je je daardoor teruggehouden worden, terwijl je best goed zou doen.
Het hangt er vanaf. Als je zelf potentiëel hebt en je maakt een goede indruk, dan zal men zeker wel met je in zee willen gaan. Het is ook meer een kwestie van algehele indruk. Ik weet dat het nogal grof is, en ik keur het ook lang niet onder alle omstandigheden goed, maar ik snap best dat werkgevers er rekening mee willen houden, of in ieder geval ervan op de hoogte zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 16:10
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik werk ook bij ministerie van defensie heb niet zulke rare vragne gehad gelukkig de oom van mijn vriend werkt op personeelszaken, maar je word wel helemaal gescreend (gelukkig zijn ze er niet achtergekomen dat ik 2jaar vast heb gezeten )
nej ff zonder gein ik heb er eerder dit jaar bv al 2mnd gewerkt maar nu word ik weer opnieuw gescreend

verder bij mijn andere baantjes wel uitgebreide gesprekken gehad soms maar neit over heel mn familie hoor hooguit mn moeder....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten