Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2003, 16:27
Verwijderd
wordt het bij jou op school getolereerd?
doe je dat vaak?
en als het niet wordt getolereerd, wat doet men er aan (als in straf ofzo?)
en als je 18 bent, kan je dan niet naar school gaan wanneer je maar wilt omdat je toch meerderjarig bent?
waar spijbel je voor/van?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2003, 16:34
antoinette1987
antoinette1987 is offline
Bij mij op school keuren ze spijbelen niet goed.. Zelf spijbel ik niet zo heel vaak.. Als ik spijbel is het omdat ik dan een paar uur moet wachten op een vak.. En daar heb ik dan geen zin in dus ga ik maar naar huis.. Als ze je pakken bij ons op spijbelen dan moet je de gespijbelde uren dubbel inhalen.. Ik weet niet hoe het precies zit als je 18 bent.. Wat is de straf bij jullie op school voor spijbelen? XxX
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 16:36
Verwijderd
Ik doe nu HBO en bij veel vakken geldt dat je 75% aanwezig moet zijn en 70% actief moet deelnemen. Je mag dus afwezig zijn, zolang het maar niet meer den 25% van alle lessen wordt. Als je wel meer dan 25% afwezig bent, dan ontvang je een inhaalopdracht, wanneer je die niet voldoende maakt, krijg je je studiepunten niet. En overigens krijg je niet altijd een inhaalopdracht, alleen wanneer je bv lang ziek bent geweest of een andere goede reden hebt. Als je 'gewoon geen zin' had, dan krijg je je studiepunten niet.

Overigens kan je als 18jarige ook nog altijd van school getrapt worden wanneer je veel spijbelt, dus dat maakt geen verschil.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 16:39
Verwijderd
Ze zijn best streng daarin (lees: een coordinator). Een uur afwezig is meteen het dubbele inhalen. Maar meestal is dat risico aantrekkelijker dan op school blijven. Er zijn mensen die 4 tussenuren hebben voor een les, die nemen dan het risico.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 16:41
Verwijderd
Citaat:
antoinette1987 schreef op 12-11-2003 @ 17:34:
Wat is de straf bij jullie op school voor spijbelen? XxX
nablijven geloof ik, en sinds kort loopt de congierge de eerste twee uur alle klassen af om absentie briefjes op te halen en de niet ziekgemelde absenten worden opgebeld waar ze zijn....
en we hebben ook onze enige echte pedagogisch congierge, die doet de absentenadministratie, de directie en sectorhoofden voelde zich daar te goed voor denk ik
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 16:41
Ireentje
Ireentje is offline
Nu spijbel ik nog 1xtje per week, maar vorig jaar had ik 54 uur openstaan.. Jammer genoeg zijn ze op deze school een stuk strenger Ik spijbelde omdat ik geen zin had, en de lessen saai vond. Ik vond het onnodig, ik kon de pw ook wel zonder maken.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 16:50
antoinette1987
antoinette1987 is offline
Bij ons is het ook nog zo dat de concierges elke pauze de absentenlijsten gaan ophalen.. Vorig jaar kwamen ze nooit die lijsten ophalen en nu alleen maar! Ze zijn dit jaar veel strenger geworden dan vorig jaar.. XxX
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 16:54
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Volgens mij mag je op vrijdagmiddag terugkomen, of een paar vrijdagmiddagen. Of schoonmaken ofzo. Geen idee, is mij nooit gebeurd.

Maar het wordt in ieder geval niet getolereerd
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 16:56
Verwijderd
bij ons op school komt de coordinator v/d A (cluster waar ik in zit) tijdens het eerste uur langs om te controlleren of iedereen er is.
Als je er niet bent wordt je opgebelt..

Als je de eerste 2 uur vrij bent moet je je melden voor het studie uur. En als je je niet meld wordt je gebelt..

Ik spijbel soms dat derde uur.. en soms als ik mezelf niet prettig voel.

Bij ons op school wordt spijbelen niet getolereerd geloof ik.
Je zit op school, je hebt besloten om op school te zitten, dan heb je jezelf aan de les tijden te houden. Je zit toch voor jezelfop school.

Als je heel vaal spijbelt moet je naar de con-rector
Die zei een keer tegen 2 spijbelaars :ik vind spijbelen niet erg hoor, als je het maar zo doet dat ik er niets van merk.

Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 17:18
light fighter
light fighter is offline
Vorig jaar spijbelde ik vet veel, en geen leraar miste mijn. De leraren bij ons schrijven de abcenten op en dat geven ze eind van de dag af bij de administratie en maken een lijst en die geven het weer door aan de coordinator en die zoekt ons weer op met onze open staande uren. Dit jaar zijn ze echt veel strengen vorig jaar heb ik alleen van Frans al meer dan dertig uur gespijbelt tel daar nog dan eens 10 andere uren bij op laten we zeggen 55 uur gespijbelt en ik heb er maar 3 hoeven te maken. Beter toch. Een uur gespijbelt betekent twee uur maken en ik had er maar drie. Maakt een cool dansje.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 17:36
Balance
Balance is offline
1 uur spijbelen = 2 uur werken (corvee).
en ze zijn behoorlijk streng bij ons. 's ochtends moet je bellen bij afwezigheid en zodra je weer op school bent moet je een briefje inleveren met handtekening van je ouders.
Bovendien krijg je 5 keer in het jaar een brief mee naar huis met de data dat je afwezig bent geweest.

Vandaag heb ik voor het eerst sinds ik 18 ben een briefje ingeleverd en heb direct maar geprobeerd of ik nou zelf mag tekenen. Ik hoor het wel als het niet zo is.
Maar misbruiken zal ik het toch niet, ik spijbel nooit.
Oud 12-11-2003, 17:41
Thomas
Thomas is offline
Als je niet komt dan zal dat de docenten een zorg zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 20:31
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Acey schreef op 12-11-2003 @ 17:41:
nablijven geloof ik, en sinds kort loopt de congierge de eerste twee uur alle klassen af om absentie briefjes op te halen en de niet ziekgemelde absenten worden opgebeld waar ze zijn....
en we hebben ook onze enige echte pedagogisch congierge, die doet de absentenadministratie, de directie en sectorhoofden voelde zich daar te goed voor denk ik
ja... ik werd ook mn bed uit gebeld
Oud 12-11-2003, 21:31
Verwijderd
sinds kort wordt er elk uur gecontroleerd. Zo braaf als ik ben, heb ik daar natuurlijk geen last van
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 21:52
machtigespa
machtigespa is offline
bij ons is het gedoogd

zoals alles in nederland gedoogd wordt.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 22:16
Barink
Barink is offline
als ik het doe en ik krijg er problemen mee laat ik me ma gewoon ffe een briefje schrijven werkt altijd wel mee .... school zuigt ...
Oud 13-11-2003, 11:12
Surjirro
Surjirro is offline
Tis uiteraard niet toegestaan maar ze doen er ook niet echt bijster veel om het te voorkomen. Als je wil spijbelen, moet je het goed doen. Je meldt je ziek en volgende dag lever je een briefje in, dan al niet zelf geschreven. En mocht je nou geen zin hebben je ziek te melden, en je wordt betrapt op spijbelen moet je uurtje corveeen, wat natuurlijk altijd uitdraait op 10 minuten ouwehoeren met de concierge.
Oud 13-11-2003, 19:37
brinta
brinta is offline
Ik doe volwassenenonderwijs Havo, dan moet je 80% van de lessen aanwezig zijn anders mag je toetsen niet herkansen.

Ik spijbel vrijwel nooit, ik weet dat als ik eenmaal begin met een uurtje niet gaan, de verleiding groot is om elke dag wat langer in je bed te blijven liggen (en straks weer een jaar kwijt te zijn). Ik kom dus altijd op school, heb tot nu toe 2 lesuren gemist sinds het begin van dit schooljaar.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 09:56
Sommetje
Sommetje is offline
Als ik een keertje niet kom, noem ik dat geen spijbelen. Bij mijn studie is er geen opkomstplicht.

Toen ik nog op de middelbare school zat, werd er wel veel gecontroleerd, behalve aan het einde van de zesde klas. Als je achttien bent, moet je het inderdaad zelf weten en toen ben ik ook minder lessen gaan volgen.
Reageren

Regels voor berichten