Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
bij ons op school komt de coordinator v/d A (cluster waar ik in zit) tijdens het eerste uur langs om te controlleren of iedereen er is.
Als je er niet bent wordt je opgebelt.. Als je de eerste 2 uur vrij bent moet je je melden voor het studie uur. En als je je niet meld wordt je gebelt.. Ik spijbel soms dat derde uur.. en soms als ik mezelf niet prettig voel. Bij ons op school wordt spijbelen niet getolereerd geloof ik. Je zit op school, je hebt besloten om op school te zitten, dan heb je jezelf aan de les tijden te houden. Je zit toch voor jezelfop school. Als je heel vaal spijbelt moet je naar de con-rector ![]() Die zei een keer tegen 2 spijbelaars :ik vind spijbelen niet erg hoor, als je het maar zo doet dat ik er niets van merk. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Vorig jaar spijbelde ik vet veel, en geen leraar miste mijn. De leraren bij ons schrijven de abcenten op en dat geven ze eind van de dag af bij de administratie en maken een lijst en die geven het weer door aan de coordinator en die zoekt ons weer op met onze open staande uren. Dit jaar zijn ze echt veel strengen vorig jaar heb ik alleen van Frans al meer dan dertig uur gespijbelt tel daar nog dan eens 10 andere uren bij op laten we zeggen 55 uur gespijbelt en ik heb er maar 3 hoeven te maken. Beter toch. Een uur gespijbelt betekent twee uur maken en ik had er maar drie. Maakt een cool dansje.
|
![]() |
|
1 uur spijbelen = 2 uur werken (corvee).
en ze zijn behoorlijk streng bij ons. 's ochtends moet je bellen bij afwezigheid en zodra je weer op school bent moet je een briefje inleveren met handtekening van je ouders. Bovendien krijg je 5 keer in het jaar een brief mee naar huis met de data dat je afwezig bent geweest. Vandaag heb ik voor het eerst sinds ik 18 ben een briefje ingeleverd en heb direct maar geprobeerd of ik nou zelf mag tekenen. Ik hoor het wel als het niet zo is. Maar misbruiken zal ik het toch niet, ik spijbel nooit.
||
Citaat:
![]()
|
Tis uiteraard niet toegestaan maar ze doen er ook niet echt bijster veel om het te voorkomen. Als je wil spijbelen, moet je het goed doen. Je meldt je ziek en volgende dag lever je een briefje in, dan al niet zelf geschreven. En mocht je nou geen zin hebben je ziek te melden, en je wordt betrapt op spijbelen moet je uurtje corveeen, wat natuurlijk altijd uitdraait op 10 minuten ouwehoeren met de concierge.
|
![]() |
Ik doe volwassenenonderwijs Havo, dan moet je 80% van de lessen aanwezig zijn anders mag je toetsen niet herkansen.
Ik spijbel vrijwel nooit, ik weet dat als ik eenmaal begin met een uurtje niet gaan, de verleiding groot is om elke dag wat langer in je bed te blijven liggen (en straks weer een jaar kwijt te zijn). Ik kom dus altijd op school, heb tot nu toe 2 lesuren gemist sinds het begin van dit schooljaar. |
![]() |
|
![]() |
Als ik een keertje niet kom, noem ik dat geen spijbelen. Bij mijn studie is er geen opkomstplicht.
Toen ik nog op de middelbare school zat, werd er wel veel gecontroleerd, behalve aan het einde van de zesde klas. Als je achttien bent, moet je het inderdaad zelf weten en toen ben ik ook minder lessen gaan volgen. ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Spijbelen SPOED Reinz | 3 | 23-02-2009 23:06 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Spijbelen dmv rechter landelijk aangepakt nieuwszicht | 47 | 11-11-2005 09:57 | |
Algemene schoolzaken |
De Tweede Fase bevordert het spijbelen Femic | 92 | 04-02-2005 15:25 | |
Algemene schoolzaken |
spijbelen spaarvarken | 84 | 14-03-2004 18:54 | |
Algemene schoolzaken |
spijbelen punkyfish | 78 | 11-07-2002 19:35 | |
Algemene schoolzaken |
Spijbelen... Een problematiek om aan te pakken? Frida | 29 | 30-04-2002 15:43 |