Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2002, 11:46
LittleD
LittleD is offline
Ik doe nu havo en wil hierna heel graag een musical opleiding doen. ik heb gehoord dat er zo'n opleiding in Amsterdam is. Weet iemand hoe die heet? Zijn er ook meer van dit soort opleidingen dichter bij Gelderland?
Advertentie
Oud 20-06-2002, 21:13
alpha
alpha is offline
Ik denk dat ze de Kleinkunstacademie bedoelen. Die zit wel in Amsterdam. zie de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten

Daarnaats kun je zoeken op meer opleidingen in de TKMST-gids maar ook op de TKSMT-site Ga dan naar studiezoeker. Alhoewel ik de TKMST-gids beter vind!! Je vind hem op school en ook kun je hem zelf bestellen. (ik heb hem ook, hier staan ALLE opleidingen in die in Nederland aangeboden worden met de instelling enzo erbij vermeld. Ook profieleisen.

Trouwens, als jij havo doet heb je vast de keuzebegeleiding-cd wel. Hier kun je ook erg fijn zoeken. Je vind hier erg veel.

Succes! Ik wil trouwens ook naar de kleinkunstacademie!
Oud 25-06-2002, 12:14
Ieke
Ieke is offline
Mijn vriedin wil in A'dam theaterwetenschappen gaan doen. Je krijgt daar les in alles wat met theater te maken heeft (van licht tot muziek) en je bent dan de 'baas' over alles bij een voorstelling. Jij moet alles dan regelen en je bent verandwoordelijk voor alles wat er bij een producktie komt kijken.
Dit is verder ook in Utrecht (dacht ik) Maar ik geloof dat je voor deze opleiding VWO nodig hebt.
Ik weet niet of je deze opleiding bedoelt, maar dit is geloof ik een van de weinige theater opleidingen.
Oud 28-06-2002, 17:42
June bug
June bug is offline
Tilburg! Op de dansacademie (Fontys) in Tilburg zit een naar mijn weten goede musicalopleiding. Ik heb zelf de opstapcursus daar gedaan, (een soort voorbereiding op die school), en mij beviel het prima. Ik weet niet of deze opleiding meer op dans is gericht dan de voorgenoemde musical opleidingen, maar iig, het is er 1tje. Tis gwn hbo opleiding, dus havo will do. Je moet auditie doen voor de opleiding, en die audities worden in de maanden januari, februari, maart, en april gehouden, in 1 weekend in die maand. Dat is op een vrijdag en zaterdag, je doet op vrijdag het zang en toneel gedeelte, en op zaterdag het dansgedeelte.
Genoeg info?

[edit]Als je op www.fontys.nl/dansacademie kijkt, dat is hun website [/edit]

Laatst gewijzigd op 28-06-2002 om 17:44.
Advertentie

Regels voor berichten