Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2013, 16:43
Lucifuge
Lucifuge is offline
Hallo allemaal,
een vriendin van me, (Waar ik ook verliefd op ben, maarja) heeft iets, en ik heb geen idee wat,
Ik heb echt vanalles opgezocht: Op het internet, bieb, leraren... echt alles. Ik weet namelijk een paar dingen:
Ze is heel vaak ziek.
Ze kan niet goed sporten
Het zou met haar longen te maken kunnen hebben?
Het kan ernstig zijn

Nu zit het zo, ik heb echt alles voor haar voer, en ze wilt het zelf niet vertellen omdat ze het lastig vind. Ik heb het er dan daarom ook niet over. Maar ik ben zelf wel verschrikkelijk bezorgd,,
Ik kan daarom ook niet meer normaal slapen, ik krijg nachtmerries wat er allemaal wel niet met haar kan zijn of gebeuren, en ik kan me niet meer concentreren op school.
Nu, ik krijg soms ook slecht contact met haar.. Want haar ouders pakken ook nog eens haar mobiel af, ook iets waar ik langzamerhand gek van wordt.. ouders -.-
Dus ik kan bij haar ook niet meer echt graven.
Heeft een van jullie enig idee? Ik ben radeloos.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2013, 16:46
Verwijderd
Jij bent geen dokter. Waarom gaat ze niet gewoon naar de huisarts?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2013, 17:23
Lucifuge
Lucifuge is offline
Citaat:
Jij bent geen dokter. Waarom gaat ze niet gewoon naar de huisarts?
Zij weet het, maar ik niet. Kijk, ik ga niet voor haar naar de huisarts, of opzoeken hoe het met haar zit, wat er aan de hand is. Ik probeer mezelf gerust te stellen, want zij heeft niet de "kracht"om het tegen mij te vertellen
Met citaat reageren
Oud 01-12-2013, 17:37
Pluis
Pluis is offline
Zij wil je niet vertellen wat ze heeft, en dat is haar goed recht. Als je van haar houdt, houdt dat ook in dat je respect hebt voor haar privacy. Alleen het feit dat jij je zorgen maakt verplicht haar niet om het je te vertellen. Er wordt vast goed voor haar gezorgd, en alleen weten wat het is verandert ook niets aan de situatie.
Dus het enige wat je kunt doen is zeggen dat je om haar geeft, en haar aangeven dat je er voor haar bent en dat ze je altijd om hulp mag vragen. Want lief voor haar zijn kan ook als je niet weet wat ze heeft.

Het is heel goed dat je om haar geeft, maar je kunt haar niet helpen als je er zelf aan onderdoor gaat. En het slecht slapen en je obsessief veel zorgen maken is daar wel een teken van. Probeer dus ook voor jezelf te zorgen! Praat eens met je ouders over je zorgen, of iemand anders die je vertrouwt.
Mensen worden nu eenmaal ziek, en soms ook kinderen. Dat is nooit eerlijk, maar met je alleen maar zorgen maken los je helemaal niks op.
Oud 01-12-2013, 19:35
Lucifuge
Lucifuge is offline
Citaat:
Zij wil je niet vertellen wat ze heeft, en dat is haar goed recht. Als je van haar houdt, houdt dat ook in dat je respect hebt voor haar privacy. Alleen het feit dat jij je zorgen maakt verplicht haar niet om het je te vertellen. Er wordt vast goed voor haar gezorgd, en alleen weten wat het is verandert ook niets aan de situatie.
Dus het enige wat je kunt doen is zeggen dat je om haar geeft, en haar aangeven dat je er voor haar bent en dat ze je altijd om hulp mag vragen. Want lief voor haar zijn kan ook als je niet weet wat ze heeft.

Het is heel goed dat je om haar geeft, maar je kunt haar niet helpen als je er zelf aan onderdoor gaat. En het slecht slapen en je obsessief veel zorgen maken is daar wel een teken van. Probeer dus ook voor jezelf te zorgen! Praat eens met je ouders over je zorgen, of iemand anders die je vertrouwt.
Mensen worden nu eenmaal ziek, en soms ook kinderen. Dat is nooit eerlijk, maar met je alleen maar zorgen maken los je helemaal niks op.
Pluis, bedankt voor dat bericht,
ik moet zeggen dat ik het ook doe, om haar geven, zeggen dat ik er voor haar ben..
Ik moet gewoon eventjes denk ik mezelf zien op te vrolijken, en niet zelf te veel mee gaan ziten..
Bedankt voor de hulp!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten