Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Mensen in deze wereld kunnen een negatieve entiteit (plaaggeest/poltergeist bijvoorbeeld) helpen over laten gaan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ik ken de theorie. Persoonlijk geloof ik niet echt in iets na de dood, dus denk ik dat je er niet echt last van hebt. Maar alleen het idee van wat ik mijn ouders, vrienden en familie aandoe weerhoudt me er al van... En dat ik het hier zo leuk vind ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wat als de ziel / het leven, dat tot heden niet tastbaar is bevonden, enkel een onderdeel van een groter geheel is? En dat het individu een illusie van de mens is? |
![]() |
|
als een mens sterft, gaat zijn/haar ziel opstijgen, het maakt een leuk reisjuh langs de hemel en hell. In de hemel zitten een paar mensjus te skateboarden en in de hell zitten een paar mensen te tafeltenissen. De ziel van de overleden persoon nadert zijn einddoel en komt terecht in een grote kom soep waar miljarden gehaktballetjus in zitten.
Elk gehaktballetjuh is een zieltjuh van een mens of dier geweest. Zodra er nieuwe zielen bijkomen is er geen ruimte meer en de bovenste gehaktballetjus wordt weer een nieuw leven geschonken. De bijzondere zieltjus die door een ongeluk, een oorlog, een ziekte etc zijn overleden komen snel weer aan de beurt om uit de grote kom soep verstoten te worden en teruggekaatst te worden naar aarde. De mensen die een natuurlijke dood, of zelfmoord hebben gepleegd belanden helemaal onderin de kom. Zij zullen dus een langere tijd moeten wachten totdat zij weer een nieuw leven krijgen toegewezen...
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Als je zelfmoord pleegt om je opgelucht te voelen gaat dat niet lukken wat je opgelucht voelen is een en gevoel en je voelt niet meer na je dood.
Ten tweede....als je in God gelooft ga je natuurlijk naar de hemel en niet dan ga je naar de hel....(MIJN MENING....WEET DAT IEDEREEN ANDERS DENKT....) |
![]() |
|
Nee, ikkes ben et niet met Dystopia eens. Ik beredeneer gewoon dood is dood. En er is geen geest ofzo die dan verder leeft. Deze geest is dan ook dood. Alles wat van je leefde is dood. Maar dat is mijn beredenatie, en eigenlijk hoop ik ook dat dit werkelijk het geval is. Want om na een jaar of 80 nog met mijn geest voort te moeten gaan, nee bedankt.
||
![]() |
Citaat:
Waar haal je dat vandaan? Ik bedoel, zelf ben ik christen en leef dus volgens de bijbel, in de bijbel word gezecht dat als je dood gaad je meteen naar de hel of hemel gaa, afhankelijk van of je gelooft hebt of niet. Dus ik denk dat als je niet geloofde je het nog veel erger zal krijgen maar wanneer je ondanks je wanhoop tog nog gelooft een veel beter leven zal krijgen, |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
alleen... als je dood bent ben je dus echt dood en kun je NIETS meer doen, daarom is zm het stomste wat je kan doen, tenzij je in ondraaglijke pijn oid bent of er vele anderen mee redt. Maar je zou het na je dood niet voelen denk ik. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Er is geen sluitende conclusie, je kunt niet oordelen over iets dat niemand weet. Is ook erg doorzichtig; mensen bang maken zodat ze het niet doen. Daarbij kan ik me situaties bedenken dat zelfmoord logisch zou zijn. Stel je bent fataal ziek? Zou jij het afwachten tot je in pijn overlijd in het ziekenhuis? Ik niet.. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() *Dit is niet om Zaza123 te pesten, hoor! gewoon wat lucht tussen die zware kost*
|
![]() |
Dit is mijn mening hier over:
Ik denk dat als je dood bent en je overlijd niet thuis maar b.v op je werk dat je ziel je lichaam verlaat en dan naar 't huis gaat waar je woont en daar dan een poosje blijft om bij de mensen te zijn die je nodig hebben. En als de mensen b.v je los kunnen laten zeggen maar 't een plaatsje kunnen geven dat je dan naar de hemel kunt en kunt wachten op de mensen waar je altijd van hebt gehouden *snik* *snik*.. ![]() Kuzzies moi.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb al een paar mensen gesproken die een BDE(bijna dood ervaring) hebben gehad. Die kwamen terecht in een tunnen, met achterin een helder licht, het hiernamaals, de hemel.
Ik geloof heilig en reďncarnatie, de hemel is een wachtplaats totdat het vol is en er weer een nieuw beesje geboren wordt en je zieltje daarin kan kruipen. Als je zelfmoord hebt gepleegd moet je wachten in de hel en wordt je geen leuk 'dier' in je volgende leven. Ik beschouw mensen nu ook als dieren. In het volgende leven moet je je leven beteren en geen zelfmoord plegen en mag je in je volgende leven naar wel een leuk 'dier' Dit is gewoon mijn opvatting erover, dit heb ik maar een beetje 'verzonnen'. *zegmaar*
||
Citaat:
||
Citaat:
En waar slaat het op dat je naar de hel gaat als je deze manier kiest ![]()
|
![]() |
Das een stomme vraag, denk je dat hier op dit forum geesten ronddwalen ofzo? Hoe kan iemand die vraag nou met en feit beantwoorden? Meningen over de dood zijn zo breed. 1 ding weet ik zeker, je zult je in iedergeval niet "opgelucht" voelen. Want je opgelucht voelen is een gevoel, heeft een dood iemand gevoel? NEE! Als je depressief ga hulp zoeken, wacht niet! Als je gewoon geinteresseerd bent ga maar wat boeken lezen!
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Verlichting door de voeten van Anja Moscow | 0 | 03-01-2008 19:26 | |
Verhalen & Gedichten |
Stenig Vogelvrij | 20 | 12-11-2005 13:42 | |
Psychologie |
kweet het even niet meer:( (lang verhaal) Oktober | 7 | 05-11-2003 00:34 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 | |
Psychologie |
Te veel meegemaakt en nog steeds het stopt niet. ik kom er niet overheen. HELP ME!!!! *leintje* | 20 | 12-03-2002 20:35 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
kroongetuige SuSaNnE | 4 | 12-02-2002 14:18 |