Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2002, 12:36
Zaza123
Zaza123 is offline
Zal je het zelf merken als je zelfmoord zou plegen.
Ik denk niet dat ik het zou kunnen, als ik er al aan denk dan flitst de hele tijd het beeld van m'n ouders huilend etc. door m'n hoofd.

Maar de vraag was meer of je het zelf zou merken. Weet ik veel.... Als je een geest bent ofzo.(dit is niet voor mystiek) Ik denk namelijk er heel vaak aan maar als ik het al zou doen (denk niet dat ik het zou kunnen, maar stel!) wil ik er wel af zijn en er niet dan ook nog eens last van hebben.

Meningen please! +
Oud 30-03-2002, 12:39
Nena21
Nena21 is offline
Nee dood=dood
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 12:40
grazygirl66
grazygirl66 is offline
nou tis iig niej goed dat je dr aan denkt :

(Selfish Suicide
Life sucks, and you're sick of the effort-

the afterlife will await you will guilt and undoubtedly, penalties. Why? Because by taking your life, you have left a legacy of sorrow and troubles. Imagine how your family and friends feel. They will blame themselves. They will cry and mourn. They will think of you, and wish they had done things differently. They'll feel like they failed you and will carry the burden of your life ending with them until their own death.

dis niej egt leuk om te horen he?
Oud 30-03-2002, 13:22
dystopia
dystopia is offline
Mijn visie.. redenatie.. die niet bewezen oid is..

Als je zelfmoord pleegt eindigt je leven plotseling. Je bent namelijk niet natuurlijk gestorven. Hoe het bijv. zit met een ongeluk dat weet ik niet.

Jouw geest verlaat dan je lichaam. Alleen jouw geest wil dat diep van binnen niet. Diep van binnen wil de mens overleven. Die geest zal niet kunnen accepteren dat hij de aarde moet verlaten. Zul je dus ronddwalen op aard. Je zult al het verdriet voelen dat je je familie, vrienden, kenissen hebt aangedaan. Dat zal nog 10x erger zijn dan de pijn die je nu voelt. Vervolgens zul je je oude patroon vervolgen met al die gevoelens die je al had, maar dan erger. Tot je de knop omdraait en toch datgene leert. Dan ga je uiteindelijk van de aarde af althans van deze sfeer. Maar dat zal nog heel lang duren.. Immers, je wilde toen je hier was op aard ook niet leren.. toen wilde je stoppen..
Oud 30-03-2002, 14:48
XQWS
XQWS is offline
ik denk dat als je dood bent je gewoon slaapt zonder iets te denken maarja weet ik niet zeker k ben nog nooit dood geweest en wil ook nog langgg niet doood
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 15:34
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
De indianen geloven dat als je zelfmoord pleegt je ziel geen rust kan vinden. Je geest zal voor eeuwig op Aarde rond blijven zweven. Daar zelf geloof ik ook in.
Oud 30-03-2002, 15:35
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
De indianen geloven dat als je zelfmoord pleegt je ziel geen rust kan vinden. Je geest zal voor eeuwig op Aarde rond blijven zweven. Daar zelf geloof ik ook in.
Idd. Daar ging ik ook vanuit in mijn post
Oud 30-03-2002, 15:45
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Idd. Daar ging ik ook vanuit in mijn post

Jaa dus de mensen die denken dat ze van alles af zijn die zelfmoord plegen, het alleen maar erger wordt. Dat denk ik (en miljoenen indianen).
Oud 30-03-2002, 16:07
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Jaa dus de mensen die denken dat ze van alles af zijn die zelfmoord plegen, het alleen maar erger wordt. Dat denk ik (en miljoenen indianen).
Idd. Alleen je kunt ook 'overgaan' naar de hogere wereld daarna hoor
Oud 30-03-2002, 16:11
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Idd. Alleen je kunt ook 'overgaan' naar de hogere wereld daarna hoor

Jaa maar zou dat pas kunnen als je zelfmoord pleegt voor een goed doel? Ik bedoel dat je je eigen opoffert voor een goed doel. Zou je dan wel naar een andere wereld kunnen?
Oud 30-03-2002, 16:15
Verwijderd
Nee, je gaat rechtsteeks naar de hel als je zelfmoord pleegt waar je tot in eeuwigheid getormenteerd gaat worden door de herinneringen van degenen die je achter hebt gelaten!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 16:37
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Jaa maar zou dat pas kunnen als je zelfmoord pleegt voor een goed doel? Ik bedoel dat je je eigen opoffert voor een goed doel. Zou je dan wel naar een andere wereld kunnen?
Moord is IMHO nooit goed. (Het geeft een hoop rommel )

Mensen in deze wereld kunnen een negatieve entiteit (plaaggeest/poltergeist bijvoorbeeld) helpen over laten gaan.
Oud 30-03-2002, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Zoveel indianen zijn er ook niet meer hoor

Maar ik ken de theorie. Persoonlijk geloof ik niet echt in iets na de dood, dus denk ik dat je er niet echt last van hebt.
Maar alleen het idee van wat ik mijn ouders, vrienden en familie aandoe weerhoudt me er al van... En dat ik het hier zo leuk vind
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 17:39
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Nee, je gaat rechtsteeks naar de hel als je zelfmoord pleegt waar je tot in eeuwigheid getormenteerd gaat worden door de herinneringen van degenen die je achter hebt gelaten!
Je doet je naam eer aan

Wat als de ziel / het leven, dat tot heden niet tastbaar is bevonden, enkel een onderdeel van een groter geheel is? En dat het individu een illusie van de mens is?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 20:06
Kazanka
Kazanka is offline
als een mens sterft, gaat zijn/haar ziel opstijgen, het maakt een leuk reisjuh langs de hemel en hell. In de hemel zitten een paar mensjus te skateboarden en in de hell zitten een paar mensen te tafeltenissen. De ziel van de overleden persoon nadert zijn einddoel en komt terecht in een grote kom soep waar miljarden gehaktballetjus in zitten.

Elk gehaktballetjuh is een zieltjuh van een mens of dier geweest. Zodra er nieuwe zielen bijkomen is er geen ruimte meer en de bovenste gehaktballetjus wordt weer een nieuw leven geschonken.

De bijzondere zieltjus die door een ongeluk, een oorlog, een ziekte etc zijn overleden komen snel weer aan de beurt om uit de grote kom soep verstoten te worden en teruggekaatst te worden naar aarde. De mensen die een natuurlijke dood, of zelfmoord hebben gepleegd belanden helemaal onderin de kom. Zij zullen dus een langere tijd moeten wachten totdat zij weer een nieuw leven krijgen toegewezen...
Oud 31-03-2002, 16:46
ExeCute
ExeCute is offline
Citaat:
nare man schreef:
Nou dan zal het wel gezellig zijn in de hel want er is nog nooit iemand teruggekomen

Oud 31-03-2002, 17:03
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
ExeCute schreef:

Nou dan zal het wel gezellig zijn in de hel want er is nog nooit iemand teruggekomen

dat is wel vaker het geval als je dood bent.
Oud 31-03-2002, 17:58
ZzZzJaNtAlZzZzkiE
ZzZzJaNtAlZzZzkiE is offline
haha.....als ut gelukt is....denkik niet dat jer zelf nog wa van merk als ut nie gelukt is dan ...ook nie denkik
Oud 31-03-2002, 23:48
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
AtHell schreef:

dat is wel vaker het geval als je dood bent.
Nooit bewezen. Denk aan geesten enzo. Sta open voor het onverklaarbare en kijk ruimer dan de huidige wetenschap!
Oud 01-04-2002, 18:31
Droppie-temp
Droppie-temp is offline
Als je zelfmoord pleegt om je opgelucht te voelen gaat dat niet lukken wat je opgelucht voelen is een en gevoel en je voelt niet meer na je dood.

Ten tweede....als je in God gelooft ga je natuurlijk naar de hemel en niet dan ga je naar de hel....(MIJN MENING....WEET DAT IEDEREEN ANDERS DENKT....)
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 17:03
Sneeuwwitje1985NMGN
Sneeuwwitje1985NMGN is offline
Als je een kogel door je kop heen knalt,is dat volkomen pijnloos.Er zitten namelijk geen "pijn"zenuwen is je hersens....
Oud 02-04-2002, 20:48
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Dit lijkt mij nou een karakteristiek gesloten topic.

Hallo... gooi 'm ff dicht.

*roept*

*geen Psych. fb online*

*is dom: heeft MSN opnieuw ingedeelt, wél Psych. fb online*
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 21:19
Eend
Eend is offline

Maar om ff op t topic terug te komen, ik geloof er in, in wat Dystopia zegt. Ik help zelf wel eens iets mee gemaakt en dat is voor mij reden genoeg om te geloven wat hij zegt.
Oud 02-04-2002, 22:43
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Nee, ikkes ben et niet met Dystopia eens. Ik beredeneer gewoon dood is dood. En er is geen geest ofzo die dan verder leeft. Deze geest is dan ook dood. Alles wat van je leefde is dood. Maar dat is mijn beredenatie, en eigenlijk hoop ik ook dat dit werkelijk het geval is. Want om na een jaar of 80 nog met mijn geest voort te moeten gaan, nee bedankt.
Oud 03-04-2002, 10:29
Airblast
Airblast is offline
Citaat:
Kazanka schreef:
als een mens sterft, gaat zijn/haar ziel opstijgen, het maakt een leuk reisjuh langs de hemel en hell. In de hemel zitten een paar mensjus te skateboarden en in de hell zitten een paar mensen te tafeltenissen. De ziel van de overleden persoon nadert zijn einddoel en komt terecht in een grote kom soep waar miljarden gehaktballetjus in zitten.

Elk gehaktballetjuh is een zieltjuh van een mens of dier geweest. Zodra er nieuwe zielen bijkomen is er geen ruimte meer en de bovenste gehaktballetjus wordt weer een nieuw leven geschonken.

De bijzondere zieltjus die door een ongeluk, een oorlog, een ziekte etc zijn overleden komen snel weer aan de beurt om uit de grote kom soep verstoten te worden en teruggekaatst te worden naar aarde. De mensen die een natuurlijke dood, of zelfmoord hebben gepleegd belanden helemaal onderin de kom. Zij zullen dus een langere tijd moeten wachten totdat zij weer een nieuw leven krijgen toegewezen...

Waar haal je dat vandaan? Ik bedoel, zelf ben ik christen en leef dus volgens de bijbel, in de bijbel word gezecht dat als je dood gaad je meteen naar de hel of hemel gaa, afhankelijk van of je gelooft hebt of niet. Dus ik denk dat als je niet geloofde je het nog veel erger zal krijgen maar wanneer je ondanks je wanhoop tog nog gelooft een veel beter leven zal krijgen,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2002, 14:27
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
theorie
ieww wat een kutidee
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 14:30
Verwijderd
Citaat:
freakjuh schreef:
ieww wat een kutidee
Volgens mij gaat het licht gewoon uit en is alles over, maar toch .. je denkt er nu toch niet aan (hoop ik) *?*
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 15:45
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
freakjuh schreef:

ieww wat een kutidee
Daarom overleven, en over heeeel wat jaar later, op de manier sterven zoals het was het was voorbestemd.
Oud 04-04-2002, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Nee dood=dood
helemaal mee eens. hersenen zijn denkvlees, je geest is verzonnen door je hersenen.
alleen... als je dood bent ben je dus echt dood en kun je NIETS meer doen, daarom is zm het stomste wat je kan doen, tenzij je in ondraaglijke pijn oid bent of er vele anderen mee redt. Maar je zou het na je dood niet voelen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 18:06
Zaza123
Zaza123 is offline
Citaat:
******** schreef:

Volgens mij gaat het licht gewoon uit en is alles over, maar toch .. je denkt er nu toch niet aan (hoop ik) *?*
Guess...................................................
Oud 04-04-2002, 18:10
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Daarom overleven, en over heeeel wat jaar later, op de manier sterven zoals het was het was voorbestemd.
Van rukken word je blind? ik zie anders nog hoor

Er is geen sluitende conclusie, je kunt niet oordelen over iets dat niemand weet. Is ook erg doorzichtig; mensen bang maken zodat ze het niet doen. Daarbij kan ik me situaties bedenken dat zelfmoord logisch zou zijn.

Stel je bent fataal ziek? Zou jij het afwachten tot je in pijn overlijd in het ziekenhuis? Ik niet..
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 18:28
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Mijn visie.. redenatie.. die niet bewezen oid is..

Als je zelfmoord pleegt eindigt je leven plotseling. Je bent namelijk niet natuurlijk gestorven. Hoe het bijv. zit met een ongeluk dat weet ik niet.

Jouw geest verlaat dan je lichaam. Alleen jouw geest wil dat diep van binnen niet. Diep van binnen wil de mens overleven. Die geest zal niet kunnen accepteren dat hij de aarde moet verlaten. Zul je dus ronddwalen op aard. Je zult al het verdriet voelen dat je je familie, vrienden, kenissen hebt aangedaan. Dat zal nog 10x erger zijn dan de pijn die je nu voelt. Vervolgens zul je je oude patroon vervolgen met al die gevoelens die je al had, maar dan erger. Tot je de knop omdraait en toch datgene leert. Dan ga je uiteindelijk van de aarde af althans van deze sfeer. Maar dat zal nog heel lang duren.. Immers, je wilde toen je hier was op aard ook niet leren.. toen wilde je stoppen..
Hoe zit het dan met euthanasie? Patienten die pijnlijke onoverkomelijke ziektes hebben, geen 'leven' meer in het vooruitzicht?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 19:57
the_conquer
the_conquer is offline
Er zijn een hoop redenaties wat er dan gebeurd als je doodgaat? De enige waarheid weten diegene die het is overkomen, maar ja die zijn al dood
Oud 07-04-2002, 21:47
DeuS
DeuS is offline
het lijkt me lastig uit te vinden. En je kan het ook niemand vragen die het al een keer heeft gedaan...
Oud 07-04-2002, 21:52
Verwijderd
Citaat:
DeuS schreef:
het lijkt me lastig uit te vinden. En je kan het ook niemand vragen die het al een keer heeft gedaan...
Vragen kan altijd, maar of je ook een antwoord krijgt
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 23:06
DeuS
DeuS is offline
Citaat:
******** schreef:
Vragen kan altijd, maar of je ook een antwoord krijgt
Dat schijnen ze in Tiel te kunnen doen. Oh, w8 ff die is naar Duitsland gezweefd

*Dit is niet om Zaza123 te pesten, hoor! gewoon wat lucht tussen die zware kost*
Oud 10-04-2002, 09:30
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Nooit bewezen. Denk aan geesten enzo. Sta open voor het onverklaarbare en kijk ruimer dan de huidige wetenschap!
*kijkt ruim* *ziet nog niet veel*

*pakt stukje kaas, eet op* *hap*
Oud 10-04-2002, 14:36
Blue*Angel
Blue*Angel is offline
Dit is mijn mening hier over:
Ik denk dat als je dood bent en je overlijd niet thuis maar b.v op je werk dat je ziel je lichaam verlaat en dan naar 't huis gaat waar je woont en daar dan een poosje blijft om bij de mensen te zijn die je nodig hebben.
En als de mensen b.v je los kunnen laten zeggen maar 't een plaatsje kunnen geven dat je dan naar de hemel kunt en kunt wachten op de mensen waar je altijd van hebt gehouden *snik* *snik*..

Kuzzies moi..
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 18:22
de doornvogel
de doornvogel is offline
Dat ligt er aan hoe je je leven hebt ingevuld. Misschien ga je naar de hemel, misschien kom je in het dodenrijk (waar God het laatste oordeel geeft) ik weet het niet, maar ik zou zeggen: doe het gewoon niet!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 15:31
Winner
Winner is offline
Je bent verdrietiger dan normaal denk ik dan als geest zijnde net na je dood. Zo denk ik ook dat als je vermoord wordt ofzo dat je best wel pissig bent.
Oud 18-04-2002, 22:33
zonneschijn
zonneschijn is offline
Citaat:
nare man schreef:
waarom zou je nogmaals gestraft moeten worden als je er zelf een einde aan maakt. als je dat namelijk doet, heb je het al moeilijk genog gehad in je leven, en kun je het leven dus echt niet meer aan. het is toch onzin dat iemand daarom naar de hel zou gaan..
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 14:33
Tennisstar
Tennisstar is offline
Bah wat akelig, als je aan de dood denkt!
ik moet er gewoon niet aandenken, ik zie wel waar ik naartoe ga!
ik hoop naar een leuke plaats!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 17:30
!Fa!Ke
!Fa!Ke is offline
Ik heb al een paar mensen gesproken die een BDE(bijna dood ervaring) hebben gehad. Die kwamen terecht in een tunnen, met achterin een helder licht, het hiernamaals, de hemel.
Ik geloof heilig en reďncarnatie, de hemel is een wachtplaats totdat het vol is en er weer een nieuw beesje geboren wordt en je zieltje daarin kan kruipen. Als je zelfmoord hebt gepleegd moet je wachten in de hel en wordt je geen leuk 'dier' in je volgende leven. Ik beschouw mensen nu ook als dieren. In het volgende leven moet je je leven beteren en geen zelfmoord plegen en mag je in je volgende leven naar wel een leuk 'dier'

Dit is gewoon mijn opvatting erover, dit heb ik maar een beetje 'verzonnen'. *zegmaar*
Oud 19-04-2002, 19:18
Winner
Winner is offline
Citaat:
!Fa!Ke schreef:
Als je zelfmoord hebt gepleegd moet je wachten in de hel en wordt je geen leuk 'dier' in je volgende leven.
Wat is er zo fout aan zelfmoord dat je er gestraft voor moet worden...
Oud 19-04-2002, 22:27
!Fa!Ke
!Fa!Ke is offline
Citaat:
Winner schreef:

Wat is er zo fout aan zelfmoord dat je er gestraft voor moet worden...
Je loopt weg voor je problemen, je moet ze niet ontvluchten maar je moet ze oplossen. En tevens doe je er veel mensen verdriet mee, en dat recht heb je niet.
Oud 19-04-2002, 23:38
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Citaat:
!Fa!Ke schreef:

Je loopt weg voor je problemen, je moet ze niet ontvluchten maar je moet ze oplossen. En tevens doe je er veel mensen verdriet mee, en dat recht heb je niet.
Et zal best wel zo zijn dat het weglopen is, maar wat als er geen andere oplossingen zijn dan weglopen ??
En waar slaat het op dat je naar de hel gaat als je deze manier kiest Sommige beweren dat het leven op aarde de hel is, en dit zou best wel eens kunnen kloppen
Oud 22-04-2002, 14:23
Droppie-temp
Droppie-temp is offline
Das een stomme vraag, denk je dat hier op dit forum geesten ronddwalen ofzo? Hoe kan iemand die vraag nou met en feit beantwoorden? Meningen over de dood zijn zo breed. 1 ding weet ik zeker, je zult je in iedergeval niet "opgelucht" voelen. Want je opgelucht voelen is een gevoel, heeft een dood iemand gevoel? NEE! Als je depressief ga hulp zoeken, wacht niet! Als je gewoon geinteresseerd bent ga maar wat boeken lezen!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 14:27
Droppie-temp
Droppie-temp is offline
Citaat:
nare man schreef:
DAS ONZIN!!! GEBRUIK GODS WOORD NIET ALS JE DR NIKS VANAF WEET!!!! LEES DE BIJBEL VOORDAT JE IEMAND ADVIES GEEN MET ALS "USE" DE BIJBEL!!!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 14:37
lady_x
lady_x is offline
Zelfmoord of natuurlijke dood, het komt op hetzelfde neer, bij beiden geraak je in een andere wereld (het paradijs) daar is het niet slechter dan hier maar juist zoveel beter!!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 18:13
de doornvogel
de doornvogel is offline
Citaat:
bambykill schreef:
Ik vind het een stomme vraag. Waarom vraag je het niet aan iemand die ervaring heeft met zelfmoord. Of probeer het anders zelf eens uit, weet je ook weer hoe dat is. Als je over iets interessants wil praten, Ok. Maar dit is stom.
ik vind jou antwoord pas dom. Als iemand zo erg in de rats zit dat hij/zij liever dood wil is het toch logisch dat hij/zij gaat nadenken over wat er dan gebeurd,
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten