Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2002, 16:46
punkrock-bastard
punkrock-bastard is offline
Ik heb een cd en wil 'm op mijn harde schijf zetten hoe doe ik zoiets?

alvast bedankt!
Oud 23-04-2002, 17:06
brokensilence
brokensilence is offline
ga naar www.download.com en type daar BPS CD Ripper Grabber 2.0 in. die moet je ff downloaden. dan kan je in dit programma aangeven welke nummers je van jou cd wilt rippen die zet hij op je hardeschijf in bijvoorbeeld mp3 formaat. (je kan ook eventueel "converter" intype als zoekterm, dan komen er allemaal van die programma's waarmee je in jou geval de nummers van je cd op je hardeschrijf zetten)

suc-6
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 17:10
punkrock-bastard
thnx! is het trouwens ook mogelijk om ze als wave bestanden op mijn harde schijf te zetten?
Oud 23-04-2002, 17:49
Passiepascal
Passiepascal is offline
Heb je winamp? Zo niet: Haal hem Hier

Zo ja doe dan het volgende: Ga naar options, preferences en dan onder het kopje plug-ins klik je output aan. Nu klik je rechts de "Nullsoft Disk writer plug-in versie v2.0a (x86) (out_disk.dll)" aan. Dubbelklik en verander de output directory.

vervolgens zeg je +File en daar dubbelklik je op en dan selecteer je alle nummers waar je een wav van wilt maken. Dit duur niet lang en ze staan in de directory die je eerder aangegeven hebt.

Om de liedjes weer gewoon te kunnen luisteren klik je bij out put de "Nullsoft waveout plug-in V2.3" aan en dubbelklik je derop.
Oud 24-04-2002, 17:36
punkrock-bastard
Citaat:
Passiepascal schreef:
Heb je winamp? Zo niet: Haal hem Hier

Zo ja doe dan het volgende: Ga naar options, preferences en dan onder het kopje plug-ins klik je output aan. Nu klik je rechts de "Nullsoft Disk writer plug-in versie v2.0a (x86) (out_disk.dll)" aan. Dubbelklik en verander de output directory.

vervolgens zeg je +File en daar dubbelklik je op en dan selecteer je alle nummers waar je een wav van wilt maken. Dit duur niet lang en ze staan in de directory die je eerder aangegeven hebt.

Om de liedjes weer gewoon te kunnen luisteren klik je bij out put de "Nullsoft waveout plug-in V2.3" aan en dubbelklik je derop.
Dat kan niet, ik wil een cd kopieren, het gaat om een demo cd van een amateurbandje, maar het lukte niet om hem direct van de cd te kopieren omdat ik dan kreeg te zien: "read error" omdat er al behoorlijk wat krasjes op mijn cd zaten!
Oud 24-04-2002, 21:15
Orion84
Orion84 is offline
ik gebruik altijd soundstream (onderdeel easycdcreator)
cd naar wav/mp3/wma maar ook die formaten onderling en weer terug naar cd

werkt erg fijn
Oud 25-04-2002, 00:18
Verwijderd
Mensen, léér het nou eens!

Voor Windows is er maar één goede ripper, en dat is Exact Audio Copy. Niets anders. Alleen Exact Audio Copy. Het is zelfs cárdware. Goed, het is iets gecompliceerder dan Audiograbber o.i.d.; maar na 5 minuutjes configureren ben je helemaal het heertje, met 100% goede digitale audio extractie.

Als codec, wanneer je de WAVE's naar MP3 wilt omgoochelen, gebruik je L.A.M.E. -- Dat biedt de beste kwaliteit.

Dit, en niets anders!

Voordat er nou goochemerts gaan brullen 'maar met programma x wat ik altijd gebruik gaat het ook prima' wil ik er wel even bij vermelden dat het érg snel fout kan gaan.

Dus, ga naar www.exactaudiocopy.de en haal daar de laatste versie van Exact Audio Copy vandaan, bezoek eventjes www.ping.be/satcp voor een tutorial over hoe je EAC tot zijn recht kunt laten komen, vervolgens ga je naar http://www.mpex.net/software/download/lamedll.html en daar pluk je L.A.M.E. 3.91 vandaan (EXE) met het RazorLAME frontend.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 08:46
Orion
Orion is offline
Ik doe het met Nero, want ik ben lui.

Ript naar wav, aif, vqf, mp3 (vbr en cbr) en mp3pro
Reageren

Regels voor berichten