Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2003, 20:12
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Ik heb hier een Epson Stylus Color 800 aangesloten op Windows NT4.0. Vervolgens de NT-drivers van de Epson site gedownload; en geïnstalleerd.

De printer word nu mooi weergegeven in het printerschermpje, maar hij wil niet afdrukken. Bij elke printopdracht die ik geeft zegt 'ie: Error writing to LTP1: The device is not ready.

Ik heb al de printerkabel in de connectoren aan beide kanten gecheckt, maar alles zit netjes erin. Printer staat ook niet op 'afdrukken onderbreken' of zoiets dergelijks. Verder knipperen er ook geen aparte lampjes op de printer zelf dat er iets fout zou zijn. Alleen bij het kleurencartridge LED brand 'ie, aangezien er geen kleurencartridge inzit; alleen zwart dus. Maar dat maakt volgens mij niks uit. Heb 'em in de print-opties ook alleen op zwart afdrukken gezet.

Handmatig 3 keer op het knopje van de printer drukken voor een testpagina wil ook niet lukken. Ik kan feitelijk alleen een blanco pagina eruit laten rollen zonder dat de cartridges bewegen. Wat kan ik nog doen?

Enige wat me nog te binnen schiet is dat de printerkabel het probleem kan veroorzaken (wat ik me feitelijk niet kan voorstellen, aangezien 'ie het recent op andere printers nog heeft gedaan) of dat op een of andere manier iets geblocked staat (zoals de printerpoort in de bios ofzo).

Nieuwe kabel ga ik maandag halen, maar hoe kom ik in de bios? De Pc is een Compaq ProSignia 200. Maar het lukt me niet om erin te komen.
Oud 15-11-2003, 22:54
DarKGhosT
DarKGhosT is offline
2 mogelijkheden, ik weet dat bij bv. hp het wel uitmaakt of er een kleur cartridge inzit.

ik ga morgen even voor je kijken( ik weet de instellingen zo gauw ff niet en wil heel graag naar bed )

de bios kom je in via f2 of del, gelijk als je de computer aanzet lekker raggen op 1 van de 2 knoppies...

morgen post ik verdere details voor je, tenzij iemand de lpt instellingen weet te vertellen vanuit de bios....
Oud 15-11-2003, 23:12
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Thanks.

Ik wacht geduldig af.

Edit: ik kom met del en de functietoetsen ook niet erin....

Laatst gewijzigd op 16-11-2003 om 11:19.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 13:58
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
f10 geprobeerd?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 14:01
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Citaat:
Screaming Slave schreef op 16-11-2003 @ 14:58:
f10 geprobeerd?
Jup.
Wellicht heb je nog een speciale Compaq disk nodig om erin te komen (zou me niks verbazen).
Oud 16-11-2003, 14:05
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 14:09
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Citaat:
Screaming Slave schreef op 16-11-2003 @ 15:05:
Ik kan feitelijk alleen soort 'partition utility' oproepen bij het booten. Maar dat was niet beschikbaar bij mij kreeg ik als melding.
Reageren

Regels voor berichten