Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2003, 21:07
Zazoo
Zazoo is offline
mijn hond is gesteriliseerd. kan dat ongedaan gemaakt worden? sorry als dit een domme vraag is maar ik weet niet wat het inhoudt en als het kan wil ik dat toch wel graag weten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2003, 23:21
autodropje
autodropje is offline
Ik denk het niet en ik denk dat als het al kan het een dure ingreep zal zijn. Ik weet niet of ie gesteriliseerd of gecastreerd is in dat laatste geval kan het nooit in het eerste misschien met veel moeite.
Oud 04-12-2003, 09:06
MUTS123
MUTS123 is offline
Het lijkt me niet. Ik weet niet of het hele zooitje er is uitgehaald? Dan zéker niet. Ik weet niet hoe ze het anders doen maar ga er maar vanuit dat het niet mogelijk is.
Oud 04-12-2003, 09:15
Verwijderd
Bij katten halen ze alles er uit (ook (of juist) bij een sterilisatie) hoe dat bij honden zit weet ik niet. Even aan de dierenarts vragen, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 09:21
Verwijderd
Citaat:
Bij sterilisatie worden de eierstokken geheel verwijderd (het is dan ook in feite een kastratie) en daardoor de hormoonproduktie weggenomen die de loopsheid veroorzaakt.
http://www.meijers-vannieuwland.nl/i...satie_teef.htm

Citaat:
Sterilisatie Hond:
Bij deze buikoperatie worden bij een teef beide eierstokken en (een deel van) de baarmoeder verwijderd. (eigenlijk moet je dan ook spreken van een castratie, het verwijderen van de geslachtsklieren)
http://web.inter.nl.net/users/dieren...rilisatie.html

Citaat:
Sterilisatie
De sterilisatie is de meest uitgevoerde operatie op de teef. Naar schatting is ongeveer 30 % van alle teven in Nederland gesteriliseerd.
De belangrijkste reden is natuurlijk geboortebeperking c.q. het voorkomen van de loopsheid, maar er kunnen ook medische redenen zijn om een teef te steriliseren. Voorbeelden hiervan zijn onder andere baarmoederontstekingen, recidiverende schijnzwangerschappen en suikerziekte.
Medisch gezien is het niet juist om van sterilisatie te spreken. Met sterilisatie bedoelen we een operatie waarbij het dier (of de mens) onvruchtbaar gemaakt wordt door de eileider af te binden of door te knippen.
De rest, baarmoeder en eierstokken zelf, worden ongemoeid gelaten. Bij honden is het zeer ongebruikelijk om dit te doen, omdat de dieren weliswaar geen jongen meer kunnen krijgen, maar nog steeds loops (en eventueel ook schijnzwanger) blijven worden.
Eigenlijk is dus iedere gesteriliseerde teef een gecastreerde teef, immers eierstokken en soms ook de baarmoeder zijn geheel verwijderd.
http://www.dierenkliniekleidscherijn...d/sterili.html

Als je hond niet meer loops is, dan is dus alles verwijderd en dat kan niet meer ongedaan worden gemaakt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten