Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2002, 20:06
Orion16
Orion16 is offline
Hallo,

Ik heb kortgeleden weer Windows 98' geinstalleerd omdat XP instabiel was geworden en heel traag ging lopen ineens. Ik heb enkele spellen zoals Quake II / III Arena, Unreal Tournament, Soldier OF Fortune en Return to Castle Wolfenstein geinstalleerd maar eigenlijk draaien ze allemaal bagger.

Nouja Quake II / III arena weer wel, geen problemen, maar Unreal Tournament draait heel erg traag. Alsof Win98 de boel expres vertraagt hetzelfde geldt voor Wolfenstein maar dan in mindere mate. Het ligt niet aan mijn videokaart want alles heeft het vloeiend gedaan en nog steeds kan ik met Win XP (heb multiboot) vloeiend UT of QIII spelen. Onder Windows 98 heb ik zo'n beetje alles geprobeerd, Direct X, andere driver voor videokaart. etc.

Behalve spellen heb ik de volgende software:

MS Office 2000 NL
MS Visal Studio 6.0
JASC Paint Shop Pro 7
NERO 5
MSN Messenger 4.6 (zuigt ook blijft ook soms hangen)
MS Internet Explorer 6.0 en Outlook 6.0 (gaat ook vaak de mist in beide blijven regelmatig hangen en soms moet je outlook opstarten omdat het laden van een site anders zo lang duurt, geen activiteit rechtsonderin de taakbalk)

Ik heb alle programma's door elkaar heen geinstalleerd en ik vraag me af of dat nu uitmaakt als ik in het vervolg WEER ga installeren.

Want ik wordt er doodmoe van dat mijn besturingssysteem nu WEER instabiel is! Terwijl ik nooit blauwe schermen heb, of zoiets dergelijks. Hoe kan dat nou? Ik heb alles er pas opzitten en dit is trouwens niet de eerste keer dat ik dit heb met mijn Windows. Mijn versie van Windows die ik zelf nu gebruik staat ook op mijn laptop maar daar heb ik totaal geen problemen mee.

Help!

GreetZ,

Orion16

P.s: Windows XP is ideaal alleen was het netwerken daarmee onmogelijk. Als je bijvoorbeeld GTA (1) wou spelen ging er van alles mis, je schiet op een poppetje die volgens die computer de speler is maar het in werkelijkheid helemaal niet is. Schiet je een auto nabij aan flarden dan gaat de auto van je tegenstander naast je ook ECHT te lucht in maar dan op een andere locatie.

Laatst gewijzigd op 23-04-2002 om 20:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2002, 07:50
Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
P.s: Windows XP is ideaal alleen was het netwerken daarmee onmogelijk. Als je bijvoorbeeld GTA (1) wou spelen ging er van alles mis, je schiet op een poppetje die volgens die computer de speler is maar het in werkelijkheid helemaal niet is. Schiet je een auto nabij aan flarden dan gaat de auto van je tegenstander naast je ook ECHT te lucht in maar dan op een andere locatie.
Wtf dat had ik ook met drie PC's met allemaal Windows ME er op!! Nouja, één van die drie was de spelbreker, die andere twee PC's konden wel fatsoenlijk met elkaar GTA'en, maar die derde verneukte het zooitje!! Gelukkig krijg ik zaterdag een nieuwe PC......
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 12:07
Rareman2
Rareman2 is offline
Misschien heb je teveel programma's tegelijk draaien. Dat scheelt ook veel. Check even via ctr,alt,del of je veel programma's hebt draaien. Je kunt ook even kijken door met de rechtermuisknop op het pictogram van 'deze computer' te klikken en dan kijken hoeveel bronnen er vrij zijn onder prestaties.
Oud 24-04-2002, 13:06
Verwijderd
VIA-chipset? -> 4-in-1 drivers installeren.

Wellicht anders slecht geheugen? M.a.w. zoek ergens een memorytest op.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten