Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2003, 18:43
Verwijderd
Hallo daar,

Ik hoop dat een van jullie hier mij misschien kan helpen met een probleem.

Ik heb namelijk een dynamisch button scriptje gemaakt in PHP. Dan kun je zoiets als "button.php?text=Contact&state=..." als afbeeldingsbron gebruiken.

Het PHP scriptje gaat ongeveer zo:
PHP-code:
session_cache_limiter("public");
session_start();
// hier: creatie van de afbeelding
header("Content-type: image/png");
imagepng($im);
imagedestroy($im); 
In de index pagina waarin ik het gebruik preload ik eerst de button.php afbeeldinkjes.

De afbeeldinkjes worden goed geladen, ook nadat ik de Vernieuwen knop van mijn Internet Explorer pagina heb ingedrukt.

Wanneer ik hetzelfde script echter gebruik op mijn Lycos adres gebeurd er dit:

De eerste keer dat ik een pagina laad in de browser (wanneer de button.php-tjes nog niet in de cache zit) laden alle button.php-tjes prima! Wanneer ik echter de Vernieuwen knop gebruik, worden sommige wel en sommige niet geladen (vaak maar eentje).

Nu heb ik dus even gekeken wat er gebeurd als ik dat herladen gewoon doe door het button.php-tje in de adresbalk in te tikken, en Vernieuwen in te drukken. En het blijkt dat er dan af en toe een HTTP header met code 304 Not Modified komt...maar dan niet op de gewone manier, de header wordt gewoon in de browser geladen alsof het bij de PHP/HTML pagina hoort! En de advertenties van Lycos komen dan ook "mooi" tevoorschijn!

Dit laatste (Not Modified..etc...) gebeurt (als ik het me nog goed herinner) niet voor als je session_start() weghaalt uit het button.php-scriptje... MAAR...als ik dat doe is het weer zo dat de button.php-tjes niet geladen worden als je inlogt... Je laad dan bijv. de eerste keer de pagina, je bent niet ingelogd, en je mag dan zoveel als je wilt op Vernieuwen klikken, maar de button.php-tjes worden gewoon geladen....log je dan echter in, dan krijg je geen button.php-tjes meer te zien...... je moet dan weer op Vernieuwen klikken, en dan krijg je ze wel weer te zien....

Dit is toch niet normaal??!

Bovendien is er nog iets wat me niet zint, en dat is dat als ik de betreffende index pagina bekijk in Netscape 6 of Mozilla, de button.php-tjes helemaal nooit geladen worden, er verschijnen eerst kruisjes, en die gaan dan een voor een weer weg.......
(dit gebeurde eerst ook niet, eerst deed Netscape hetzelfde als Internet Explorer)

Ik gebruik overigens van Internet Explorer versie 6.0.

Nou, ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen of een gehele oplossing kunnen geven.

In ieder geval hartelijk bedankt dat je dit leest.

Groeten.

Laatst gewijzigd op 31-05-2014 om 14:37. Reden: privacy
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2003, 09:22
Manuzhai
Manuzhai is offline
Probeer eens wat no-cache headers mee te geven. Je kunt elders op internet wel vinden wat je daarvoor kunt gebruiken, ik meen dat ze zelfs in de PHP manual bij de header() functie staan. Deze headers moet je dan meegeven in button.php.
Oud 16-11-2003, 09:32
Verwijderd
Citaat:
Manuzhai schreef op 16-11-2003 @ 10:22:
Probeer eens wat no-cache headers mee te geven. Je kunt elders op internet wel vinden wat je daarvoor kunt gebruiken, ik meen dat ze zelfs in de PHP manual bij de header() functie staan. Deze headers moet je dan meegeven in button.php.
Nocache enzo heb ik ook wel geprobeerd...maar ja, dan krijg je het probleem dat het preloaden niet werkt!

De buttons hebben namelijk een normale state en een onMouseOver state. Als zo'n button dan niet gecached wordt dan laad ie zo'n onMouseOver plaatje steeds opnieuw.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 10:13
Verwijderd
Kijk, dit is eigenlijk niet een probleem dat ik veroorzaak. Het is een Lycos specifiek probleem... Lycos moet zo nodig bij elk PHP en HTML bestand reclame toevoegen... wat het normaal dynamische afbeeldingen die van cache gebruik maken onmogelijk maakt, tenzij een van jullie dus een oplossing heeft.

Ik heb zelfs al geprobeerd om gewoon PHP in een bestand met een afbeeldingsextensie te zetten...
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 10:42
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
12Trix schreef op 16-11-2003 @ 11:13:
Kijk, dit is eigenlijk niet een probleem dat ik veroorzaak. Het is een Lycos specifiek probleem... Lycos moet zo nodig bij elk PHP en HTML bestand reclame toevoegen... wat het normaal dynamische afbeeldingen die van cache gebruik maken onmogelijk maakt, tenzij een van jullie dus een oplossing heeft.

Ik heb zelfs al geprobeerd om gewoon PHP in een bestand met een afbeeldingsextensie te zetten...
Oplossing: stap van lycos af...

Lycos is echt niet je enige mogelijkheid. Ik durf met je te wedden dat je ergens anders nog wel iets vindt, anders krijg je van mij hosting!
Oud 16-11-2003, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-11-2003 @ 11:42:
Oplossing: stap van lycos af...

Lycos is echt niet je enige mogelijkheid. Ik durf met je te wedden dat je ergens anders nog wel iets vindt, anders krijg je van mij hosting!
Eerlijk gezegd is betere hosting, afgezien van deze kwestie dus, zeer moeilijk te vinden. Ik heb wel gezocht hoor. En er zijn hosting providers die wel 100 MB, PHP en MySQL aanbieden, maar die hebben geen phpMyAdmin o.i.d. En dat is nou juist zo handig, anders moet ik steeds maar van die PHP scriptjes maken die tabelletjes toevoegen... En phpMyAdmin op zo'n hosting provider installeren....dat lukt me ook niet echt.... had het helemaal gedownload, en die ene hosting provider van 100 MB (riedersoft of quickfox ofzo) geeft maar geen fouten, en doet gewoon niks...

Maar als jij er een weet met phpMyAdmin, mySQL en PHP (uiteraard) dan zou ik dat graag van je willen horen. O ja, liefst dan natuurlijk een aardig nieuwe PHP versie met GD2 ondersteuning, session ondersteuning, etc.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 16:40
Manuzhai
Manuzhai is offline
phpMyAdmin is heel simpel te installeren op een host volgens mij. Ik zet het er ook altijd op, kwestie van uploaden en de config file beetje veranderen (met name username en password), en dan doettie het.
Oud 16-11-2003, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Manuzhai schreef op 16-11-2003 @ 17:40:
phpMyAdmin is heel simpel te installeren op een host volgens mij. Ik zet het er ook altijd op, kwestie van uploaden en de config file beetje veranderen (met name username en password), en dan doettie het.
Als ik het erop zet op de desbetreffende host dan doet ie niks...maar dan ook echt niks...
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 07:42
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
12Trix schreef op 16-11-2003 @ 20:11:
Als ik het erop zet op de desbetreffende host dan doet ie niks...maar dan ook echt niks...
Dan moet je het wel goed instellen. Ik heb het zo vaak aan het werken gekregen.

www.free.fr heeft mij vaak uit de brand kunnen helpen!
Oud 17-11-2003, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 17-11-2003 @ 08:42:
Dan moet je het wel goed instellen. Ik heb het zo vaak aan het werken gekregen.

www.free.fr heeft mij vaak uit de brand kunnen helpen!
Al zou je niks instellen, dan zou die toch nog wat moeten weergeven, lijkt me.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten