Advertentie | |
|
![]() |
|
Ligt er aan. Aan de situaties en aan hoe ik me voel.
Als ik me hyper of fijn voel, wil ik wel voor de nieuwe situatie kiezen, mits het niet iets ubervreemds of drastisch is. Als ik me belabberd, moe voel, of druk, stressig, kies ik liever voor de oude bekende situatie. .. De reden om voor een nieuwe (onbekende) situatie te kiezen, is natuurlijk voor de lol en voor de ervaring. Maar ja; nogmaals; ligt natuurlijk helemaal aan de situaties en aan hoe ik me voel. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik kies voor de oude situatie, omdat ik heel bang ben om bij het nieuwe alles te verliezen. Ik noem als voorbeeld een jongen. Ik vind een jongen leuk, waar ik lang geleden wat mee heb gehad, hij is lief, maar ik weet gewoon dat het nooit echt goed kan gaan. Maar er is een jongen hier ver vandaan die ik leuk vind, en hij vindt mij ook leuk. Maar tis zo moeilijk, als hij zo ver weg woont. Dus ik ben bang dat ik toch weer voor de oude vertrouwde situatie kies, ook al weet ik diep in mijn hart, dat ik dat niet moet doen.. Je kiest voor de oude, omdat je gewoon bang bent.. Maar dit zet me weer ff aant denken, wat ik toch al de hele tijd doe!
![]() |
![]() |
|
![]() |
hm soms zou ik het nieuwe kiezen als uitdaging, maar soms ook het oude... en waarom dan het oude? vertrouwd, en angst dat het nieuwe niet zo goed zal bevallen of zo vertrouwd kan worden als het oude...of omdat ik anders mensen te veel pijn doe door het nieuwe te kiezen...
|
Verwijderd
|
Kben altijd in voor een uitdaging, maar vaak kan ik het niet, en zou ik veel liever bij het oude blijven omdat ik dat gewoon gewend ben. En in een nieuwe situatie moet je altijd weer wennen en weet je niet wat je kan verwachten. En voor mijzelf vind ik het altijd heel belangrijk te weten wat ik kan verwachten, omdat ik soms zit met een controle dwang, en die kan je niet altijd hebben in een nieuwe situatie.
DD |
![]() |
|
![]() |
Bij een nieuwe situatie heb je geen idee wat je je erbij moet voorstellen. Bovendien kan je veel minder goed inschatten wat er zal gebeuren omdat het nieuw is. Iets nieuws is gewoon minder fijn, omdat je dan nog moet wennen en onzekerder bent. Iets nieuws is opzich wel goed denk ik, beter dan altijd maar hetzelfde, maar toch zou ik altijd alles willen blijven houden zoals het nu is, lekker bekend en vertrouwd.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Zelfmoord en pijn... Jaymes | 12 | 20-08-2013 00:28 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' naam onbekend | 501 | 26-11-2005 23:55 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
[godsdienstpsychologie] Waarom geloven? proycon | 50 | 17-06-2005 08:55 | |
Leven: "Evolutie of schepping?" BiL@L | 13 | 03-12-2003 11:02 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] ik zie, ik zie... wat jullie niet wíllen zien Verwijderd | 2 | 01-08-2003 18:39 | |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 |