Advertentie | |
|
![]() |
|
Groningen
Anne Delis Chikara Groningen Loasana Oxygym Sportcentrum Bruinsma Heb je eigen wel zelf gezocht? Ik woon meer dan 250km van daar...
Laatst gewijzigd op 13-11-2003 om 07:34. |
![]() |
|
![]() |
bij sportcitadel in leeuwarden is een behoorlijk percentage van de kickboksers vrouwelijk.
bij ons in drachten op gewoon boksen zitten iig meer dan 10 vrouwen die regelmatig trainen. In Groningen zal dat ongeveer wel hetzelfde zijn neem ik aan.
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
klopt, en dat is de reden dat ik het aangaf,, om de vooroordelen mee te relativeren.
er zitten veel meiden op vechtsport en dat zijn hele normale lieve meiden voorzover ik ze ken ![]() Erg jammer dat mensen nog steeds vooroordelen hebben,, het is aan ons om te laten zien dat de werkelijkheid anders is.
|
![]() |
kickboksen ken is niet, ik ken wel Tang Soo Do (=Koreaans Karate)
zelf ben ik geen TSD'er, maar mn vriendin wel. En voor zover ik het kan zien, zijn jongens en meiden ongeveer gelijk verdeeld. Misschien zijn de meiden zelfs wel in de meerderheid. @biersmurfin: ga TSD proberen. Er zit een sportschool ("Kwon Moo") in de professor Rankestraat, dat is in de buurt van het AZG. TSD is (naar mijn mening) leuker dan kickboksen. Ik heb beide zelf nooit gedaan, maar wel van beide lessen bijgewoond. TSD is leuker!
|
in drachten kan het dus ook? dat is misschien voor mij ook wel een optie, aangezien ik daar (meestal tot vrij laat) op school zit.
wat ik er verder over wil weten? nouja hoe is de sfeer bij zoiets, gaat het er ook hard aan toe? hoe duur is zoiets ongeveer enz enz? positieve/negatieve ervaringen? verder zal ik die sites eens bekijken ![]() ![]() en ik laat me niet makkelijk afschrikken ![]() |
![]() |
|
Prijs: mwa hier was het 85 euro voor 3 maanden en dan mocht je 6 dagen in de week trainen.
Sfeer: was goed bij ons. Rustig en relaxed, geen concurrentiestrijd of haat. IEdereen kon goed met elkaar opschieten. HArd aan toe: zo hard als je zelf afspreekt met die ander. Ga je op wedstrijd niveau, dan train je automatisch harder. Iig ga je, waar je ook traint, klappen krijgen. Dat is niet erg en doet meestal geen pijn, dus laat je er niet door afschrikken. Positieve ervaringen: gewoon relaxed, heel veel uur getrained, redelijk wat geleerd. Negatief: had wel meer mogen leren voor die 2 jaar. IEmand zijn tanden uit zijn bakkes gebeukt zien worden...mja shit happens ![]() |
![]() |
|
![]() |
In mijn vorige post had ik het over verhouding jongens en meiden in boksschool drachten. dat is geen kickboksen.
kickboksen/freefight doe ik in leeuwarden In drachten kun je wel kickboksen. iig www.sportschoolebert.nl sportschool ebert op zuidkade. prijzen en tijden staan op de site. De verhouding mannen/vrouwen ken ik daar nie. Als je gewoon boksen wil proberen kan ik je de tijden etc. wel geven.
|
Die vooroordelen waar Fade of light het over had, vallen echt heel erg mee hoor...Ik train nu 1 keer per week bij Chikara in Groningen en 2 keer per week bij Dave Jonkers in zuidlaren (muay thai kickboksen) . Over beide sportscholen ben ik echt heel tevreden. Bij Chikara en bij Dave vechten ook nog meer meisjes/vrouwen, dus je bent sowieso niet de enige. Maar ga gewoon eens bij verschillende sportscholen kijken, vraag of je een proefles mag meedoen en kies de sportschool waar jij je het lekkerst bij voelt. Succes! (want het is echt een geweldige sport
![]()
|
Mwoh, heb daar niet zo'n last van. En trouwens, over bijna elke sport bestaan wel vooroordelen (bv: hockey=kaksport, ballet=mietjessport, paardrijden is voor trutjes, en korfbal...tja, laat maar
![]()
|
![]() |
klopt, er zijn verschrikkelijk veel vooroordelen over verschillende sporten of wat voor groepen mensen dan ook.
Maar dat wil niet zeggen dat je het maar zo moet accepteren. Ik denk dat je vooroordelen zoveel mogelijk moet tegengaan. Zeker waar het gaat om de promotie van je eigen sport.
|
![]() |
|
|