Advertentie | |
|
![]() |
|
acryl schildert beter en is ook mooier zonder toevoeging van water, ik werk er al 3 jaar mee en ik heb er prima mee kunnen schilderen zonder water.
Je kunt practisch overal op schilderen met acryl, het is gemaakt van een plasticachtig materiaal zodat wanneer het opdroogt het plastic is. het droogt snel en eenmaal opgedroogd is het ook waterbestendig |
![]() |
|
Verwijderd
|
doek op spannen is echt rukwerk!!!
koop geen voorgeprepareerd doek, dar scheurt snel. dus : koop een raam (handig als je er een koopt die weer her te gebruiken is) en een stevig doek. eerst met gesso insmeren, opdrogen en dan nog een laag. ik zelf vind olieverf veel fijner om mee te werken. acryllverf is zo lomp maar wel stukken goedkoper! |
![]() |
|
![]() |
Ik wilde eigenlijk een nieuw topic openen, maar ik kan de vraag net zo goed hier stellen.
Wat kan ik het beste gebruiken, acrylverf of olieverf? Ik zit sinds kort op een cursus tekenen/ schilderen, en nu ga ik voor de eerste keer schilderen. Bij wat voor soort tekeningen kun je het beste olieverf gebruiken en bij welke acrylverf? En wat geeft de mooiste effecten? Alvast bedankt! Groetjes |
![]() |
|
![]() |
hmmm... tja...
Voor gewone "studies", gewoon wat losse schilderwerkjes op papier, gebruik ik eigenlijk altijd acryl, lekker makkelijk en snel droog, maar ik gebruik eigenlijk altijd een basis van olie en acryl als ik echt serieus ga schilderen. dan zorg ik dat ik eerst een goede kloppende basis heb met acryl waarin de vormen, licht en donker etc.etc. gewoon kloppen. Daarna gebruik ik olieverf om de hele zooi af te werken met wat mooiere kleuren... Ik heb zelf namelijk vaak het gevoel dat het eindresultaat van acryl toch vrij matjes is van kleur, als je de olieverf erbij betreft en het afwerkt met wat vernis is het vaak wat meer af. In principe is het allebei heel erg bruikbaar, maar als je net begint raad ik acryl aan omdat olie gewoon heel duur spul is... met acrylverf kun je heel lekker experimenteren. Ook kun je alvast een tubetje olieverf kopen en kijken wat het verschil is, en waar jij het liefst mee wil werken, of met welke combinatie.... Succes
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
ARTistiek |
Verfeffecten Attention | 10 | 16-01-2013 15:58 | |
Lifestyle |
Bier drinken, crack roken, SOG-en, dansjes doen, utrecht onveilig maken;je dagelijkse Metal | 500 | 13-03-2008 22:26 | |
ARTistiek |
[geverfd] DANS-stijlen elledc | 26 | 05-06-2007 16:16 | |
Lifestyle |
verf uit broek halen Kenno1986 | 21 | 02-08-2005 14:58 | |
ARTistiek |
KCV-onderzoek Verwijderd | 8 | 21-04-2005 15:30 | |
ARTistiek |
welke verf? luckylenie | 4 | 24-07-2004 16:09 |