Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2003, 19:14
SYIACODS
SYIACODS is offline
Help. Wiskunderepetitie.. 5VWO..
Wie kan mij uitleggen wat het verschil is tussen Binomcdf en Binompdf, en hoe ze gebruikt moeten worden?? Ooit geweten, maar geen aantekeningen gemaakt. DOMDOM.

Bedankt alvast..
Oud 18-11-2003, 19:24
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij binompdf bereken je de kans op de waarde die je invult. Bij binomcdf bereken je de kans voor alle waarden die kleiner of gelijk aan de waarde zijn die je invult. Met andere woorden: binomcdf is cumulatief en binompdf is alleen de waarde die je invult.

Ik hoop dat je het zo begrijpt. Ik weet namelijk niet goed hoe ik het moet verwoorden.
Oud 18-11-2003, 19:29
SYIACODS
SYIACODS is offline
oja.. stom om te vergeten. en hoe zet je dat ookweer in de ti83? Eerst steekproefgrootte, dan kans op succes en dan aantal successen? Of was het nou steekproefgrootte, aantal successen, kans op succes?
Oud 18-11-2003, 20:15
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
SYIACODS schreef op 18-11-2003 @ 20:29:
oja.. stom om te vergeten. en hoe zet je dat ookweer in de ti83? Eerst steekproefgrootte, dan kans op succes en dan aantal successen? Of was het nou steekproefgrootte, aantal successen, kans op succes?
Het eerste, dus eerst n (het aantal experimenten), dan p (de kans op succes) en tenslotte k, ofwel het aantal maal succes. Overigens is deze informatie ook in de handleiding van je rekenmachine terug te vinden.
Nog even wat betreft het gebruik van de functies: binompdf gebruik je voor het berekenen van de enkelvoudige kans P(X=k) en binomcdf gebruik je voor het berekenen van de cumulatieve kans P(X kleiner of gelijk aan k).
Oud 19-11-2003, 19:26
SYIACODS
SYIACODS is offline
Ok, Mathfreak, bedankt. Morgen toets.. Wish me luck!?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 19:31
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
SYIACODS schreef op 19-11-2003 @ 20:26:
Ok, Mathfreak, bedankt.
Graag gedaan.

Citaat:
SYIACODS schreef op 19-11-2003 @ 20:26:
Morgen toets.. Wish me luck!?
Bij deze veel succes met je toets.