![]() |
|
Kleuter beticht van seksueel misbruik 20-11-2003
Een 5-jarige kleuter uit Nijmegen wordt beschuldigd van seksueel misbruik. De kleuter zou de geslachtsdelen van tien tot vijftien klasgenootjes hebben betast en stokjes in hun anus hebben gestoken. Dat meldt het Algemeen Dagblad. De Prins Clausschool stuurde het kind begin oktober van school. De eerste signalen van ouders kwamen eind augustus. Sommige ouders vinden dat de directie van de school te laat in actie is gekomen. De kleuter zit nog steeds thuis. Hulpverleners zouden zich over het jongetje en zijn mogelijke slachtoffers hebben ontfermd. Hij zou ook kinderen hebben geschopt en geslagen. Justitie zegt tegenover het AD geen onderzoek te hebben gedaan, omdat vervolging van een 5-jarige onmogelijk is. Bovendien zou verhoor van de slachtoffers weinig opleveren, omdat ze te veel met hulpverleners hebben gepraat en daardoor zijn beďnvloed. Bron:www.nieuws.nl Mag die wel? Hoe komt een kleuter tot zulk gedrag? Laatst gewijzigd op 20-11-2003 om 13:19. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Maar zoiets stond vanochtend volgens mij ook in de krant. |
![]() |
||
Citaat:
http://www.nieuws.nl/news/NEWS/artic...ticle_id=16211 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Om mee te kleien (van die ronde stokjes zijn dat) of misschien waren t gewoon stokjes die je kan gebruiken voor handvaardigheid. Net zoals eierdopjes.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Anyway, in het klaslokaal zullen die stokjes er niet ingestoken zijn. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Het is vergelijkbaar met de zaak van een ontgroening op een Helders vissersschip, waarbij er een banaan in de anus van het slachtoffer werd gestoken. Dat werd ook als verkrachting aangemerkt. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik geloof dat ze gewoon tegen dat jochie moeten zeggen dat dit niet mag. (met zo'n vingertje
![]() ![]() ![]() ![]() Tenzij (!) dit jongetje het deed omdat 'pappie dat ook altijd met m deed' of zo. Maar dan heb je het over iets anders. |
![]() |
||
Citaat:
Die kans lijkt me vrij groot, een kind van vijf komt niet op het idee om dit soort dingen te doen als hij niet zelf misbruikt is... |
![]() |
||
Citaat:
![]() hallo, wakker worden, jongetjes van 5 zijn nou eenmaal nogal bezig met hun geslacht en deze toevallig ook met die van klasgenootjes....dat die idiote volwassenen gewoon niet inzien dat kindjes van 5 gewoon nog geen enkel moraal besef hebben of kunnen hebben en daarom niet weten wat ze wel en niet mogen doen, daar kan dat jongetje tog nix aan doen. het heeft met verkrachting dan ook absoluut niets te maken. dat de school de zaak zo hoog opneemt, zegt vooral iets over hun psychologische en pedagogische kennis en @ steleto: die conclusie is echt veels te voorbarig, volges mij heeft hier vrijwel niemand echt een idee over de leefwereld van een 5-jarige
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
hm...ik heb er echt geen idee van hoe zo'n kleutertje erbij komt om zoiets te doen
![]() ![]() ![]() Ik geloof alleen niet dat ik zo doktertje speelde en vooral niet in de bosjes, maja, t zou kunnen he... x Lucaatje |
![]() |
|
![]() |
nu even serieus:
IMHO dit: Het incident heeft niets met sex, of iets zedigs te maken. Het gaat eerder over een verschrikkelijk gefrustreerd klote kind... Zijn opvoeding is totaal mislukt. Daarnaast de predisponerende factor van een IQ <80. Waarschijnlijk wordt het kind op een bepaald niveau mishandeld door de ouders. Daar krijg je rot kinderen van. De ene loopt te treiteren, en te schoppen, en de ander steekt dingen in andersmans kont. Waarschijnlijk komt de inspiratie voor dat soort zaken ook uit het gezin. Een zekere mate van perversiteit hoort ook bij die leeftijd. Anaal-sadistische fase (poep-en-plas tijd). Ik ben geen pedagoog, maar ik vermoed dat het kind ook achterkloopt in zijn ontwikkeling. Het lijkt mij volsttrekt ONJUIST dat dit om sexueel misbruik gaat. Het gaat om lichamelijk geweld/misbruik in het algemeen.
|
|