Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Dankjewel
![]() Een topgedicht hoeft het voor mij ook niet te zijn. Ik zie op dit forum alleen wel heel veel gedichten die bol staan van beeldspraak en metaforen, volgens mij denkt iedereen hier dat dat altijd goed uitpakt. Ik heb expres geprobeerd in dit gedicht zo duidelijk mogelijk te zijn; het gaat om het gevoel dat je erbij krijgt, niet of het mooie woorden bevat. Maar da's mijn mening ![]()
|
Dit gedicht spreekt me echt aan!
De manier waarop je schrijft vind leuk omdat je geen woord te veel, maar ook geen woord te weinig zegt (voor mijn gevoel dan).. De laatste twee zinnen maken het geheel mooi af... Ik hou persoonlijk niet zo van het gebruik van vragen in een gedichtje, maar in dit geval betrek je de lezer bij de inhoud.. Alleen is "snap je?" niet een hele mooie zin.. dat was het.. ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() "Snap je" is inderdaad niet zo'n mooie zin, maar juist daarom heb ik hem erin gezet. Omdat het helemaal niet mooi moet zijn, omdat ik het graag puur over wil laten komen. Ik hoop dat dat gelukt is. Nogmaals bedankt!
|
Ik vind het een mooi gedicht, heel beeldend vooral. Ik hou zelf wel meer van woordgebruik met wat meer beeldspraak, maar in dit gedicht vind ik de simpele, doch veelzeggende verwoording juist erg mooi.
'snap je?' vind ik ook niet zo'n mooie zin, ik begrijp wel dat je het puur over wilt laten komen, maar ik ben van mening dat het ook puur over kan komen als het wel 'perfect' is; meestal spreekt het de lezer ook erg aan omdat het mooi verwoord is. Toch vind ik dat, behalve die ene zin, het je juist erg goed gelukt is om het gevoel te verwoorden; ik vind het toch een mooi woordgebruik ![]() ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Korte gedichtentopic #2 vidaaa | 500 | 01-01-2009 18:16 | |
Verhalen & Gedichten |
[Kerstverhaal] Kerstmis in de hemel. Soapsie | 7 | 12-12-2005 20:49 | |
Verhalen & Gedichten |