![]() |
||
Citaat:
maar idd droge handschoenen aandoen helpt ook wel om het te voorkomen.
|
er staat me iets bij over kamferspiritus (weet niet precies hoe je dat spelt)
maar me broertje smeerde dat op ze wintertenen en het stinkt vreselijk maar het werkt wel erg goed. het is gewoon verkrijgbaar bij drogist en die weten vast ook wel hoe je het priecies moet gebruiken. nou in ieder geval suc6 |
![]() |
|
Ik heb zelf geen winterhanden maar wel altijd koude handen. Wat bij mij erg goed helpt is je handen opwarmen met je lichaamswarmte, niets is zo warm als je eigen lichaam. Als je bijvoorbeeld op de bank tv zit te kijken ofzo dan stop in mn handen vaak in mn knieholtes of tussen mn ene en mn andere been ofzo als die bovenop elkaar liggen. Als ik op school ergens naar zit te luisteren dan zit ik vaak bovenop mn handen. Dit helpt bij mij als enige vrij goed om mn handen warm te krijgen en te houden.
||
Citaat:
Dat helpt echt geen flikker, als je echt winterhanden hebt. Als je handen dan eenmaal koud zijn, blijven ze dat de hele dag. Een kachel of warme kraan, helpt ook maar een paar minuutjes. Er zijn medicijnen voor (die je vaten verwijden denk ik) waardoor je handen beter doorbloed zijn. Het zijn echter niet de lichtste medicijnen: ze hebben ook invloed op je hart. En ze hebben best veel bijwerkingen. Mijn zusje gebruikt.. bio biloba, heet dat geloof ik. Het is niet wetenschappelijk aangetoond dat het middel werkt tegen koude handen en voeten, maar veel mensen schijnen er baat bij te hebben. Je koopt het bij de drogist: elke dag een tabletje nemen. Het is een extract uit een aantal planten geloof ik.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Zelf heb ik het syndroom van Raynault wat betekent dat ik niet alleen in de winter, maar ook in de zomer koude handen heb die ook nog eens heel erg pijn doen. Wat ook goed is voor je handen, is wisselbaden nemen. 5 minuten koud water, dan weer 5 minuten warm water.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
De uitzondering die geen regel bevestigt Anathema | 2 | 11-05-2006 21:34 | |
Lichaam & Gezondheid |
Gewrichtspijn Verwijderd | 10 | 04-07-2005 14:25 | |
Psychologie |
Problemen met mezelf, de wereld, studie en nog veel meer. SpaRood | 28 | 19-08-2004 02:11 |