Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2003, 23:55
Valentijn
Valentijn is offline
Het ruim sluit beneveld,
gesloten als altijd,
Beneveld en gedwongen,
Voelt als eeuwig spijt,

De lamp beschijnt het waas,
Gevangen in het net,
Van je ziel en ook je ogen,
Gestaag vormt het een bed,

Je rust is als heel even,
Je ligt er nog maar net,
En toch ook weer vooreeuwig,
Deinend op de golf,

Die de waas vervaagt,
Nevel wordt weer zicht,
Dompel je dan gestaag,
Het gat der liefde,
Gesloten...

Wonden gaan weer dicht,
Al vaar je over zee,
Pas op voor zout en roof,
Eens maar nooit weer,

In de kielzog van het leven,
Lag daar de hoop,
Bezongen, geleefd,
Maar nooit te koop....

------

Wat vinden jullie hier nu van?

Groetjes Valentijn...

------
Oud 11-11-2003, 23:56
Verwijderd
erg mooi, maar wel zwaar...

je zou weleens kunnen uitgroeien tot de Nederlandse Baudelaire
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 13:15
lovetear
lovetear is offline
Hmm, ik twijfel, gaat het nou over hoop, een schip, of een meisje? Volgens mij over hoop, maar dat weet ik dus niet zeker. Ik weet wel dat ik een heerlijk gevoel krijg bij het lezen van dit gedicht. Vooral je tweede en derde strofe vind ik prachtig:

Gevangen in het net,
Van je ziel en ook je ogen,
Gestaag vormt het een bed,

Je rust is als heel even,
Je ligt er nog maar net,

Dit vind ik echt goed. De rijm was niet nodig geweest, maar geeft het voor mij toch wel een meerwaarde. Je gebruikt precies de juiste woorden om te raken, erg goed. Op zich zou ik niets veranderen, maar als je iets zou veranderen, doe dan iets aan die hoofdletters, dat vind ik nooit zo mooi staan. Verder gewoon prachtig...
Oud 12-11-2003, 16:56
Valentijn
Valentijn is offline
Vanwaar de vergelijking met Baudelaire???

Groetjes Vaal
Oud 12-11-2003, 21:27
Secreet
Secreet is offline
Ik vind het mooi, sprekend, misschien iets teveel vergelijkingen gezocht want je raakt inderdaad halverwege je verhaallijn een beetje kwijt maar je einde maakt het toch ook wel weer duidelijker...
Oud 13-11-2003, 08:17
alanis
alanis is offline
Ik kan je eigenlijk wel begrijpen...ik heb me hier ook wel eens druk om gemaakt...Zo van: stel, het gaat uit en het duurt nog heel lang voordat ik een ander heb....hoe moet het dan met de seks? Maar ik heb het op een akkoordje met mijn vriendje gegooid...mocht het uitgaan...dan worden we seksmaatjes...
Maar goed, voor mijn huidige vriend was ik nog maagd dus ik kan er verder niks over zeggen, maar ik zou het zeker gaan missen ja.
Oud 13-11-2003, 11:02
Devotee
Devotee is offline
Citaat:
alanis schreef op 13-11-2003 @ 09:17:
Ik kan je eigenlijk wel begrijpen...ik heb me hier ook wel eens druk om gemaakt...Zo van: stel, het gaat uit en het duurt nog heel lang voordat ik een ander heb....hoe moet het dan met de seks? Maar ik heb het op een akkoordje met mijn vriendje gegooid...mocht het uitgaan...dan worden we seksmaatjes...
Maar goed, voor mijn huidige vriend was ik nog maagd dus ik kan er verder niks over zeggen, maar ik zou het zeker gaan missen ja.
euh??? ben ik ineens in een andere forum dan DoP ??? meiss, heb je ook wat over de gedicht te melden. uiteindelijk, daar is DoP voor...

Okee, ik moest tot het einde w88 tot dat ik het echt snapte en daar hou ik wel van, als het me meteen duidelijk is, vind ik het meestal minder, ik hou wel van gedichten die me moeten laten denken, als je bij de eerste zinnen al weet hoe het gaat eindigen... Iig ik begin je werk steeds meer te waarderen...
Oud 13-11-2003, 21:51
xineof
xineof is offline
Goed gedicht; het spreekt me aan door je sterke verwoording. Mooie, vrij regelmatige vorm; het leest goed door. Verder heb je de rijm er leuk in verwerkt; best orgineel, het geeft het gedicht iets speciaals, bovendien loopt het hierdoor erg goed. Interessante inhoud, al vraag ik me ook af waar het precies om gaat .
Oud 14-11-2003, 17:52
Valentijn
Valentijn is offline
Rust, liefde en hoop...

Hopen op een liefde die rusten blijft...
Rusten op jou...hopende op jouw liefde,
Voorbij het wachten op....rust,liefde en hoop...

Zoiets? Denk t wel...

Doeidoei Vaal
Oud 20-11-2003, 10:15
choups
choups is offline
Ja hij is zeker goed
Grappig die vergelijking met Baudelaire , mijn franse gedichten die ik schrijf, worden ook vergeleken met Baudelaire.
Ik zelf schrijf beter in het frans als in het nederlands
Reageren

Regels voor berichten