Citaat:
ikke-is-ikke schreef op 03-12-2003 @ 21:03:
ik weet niet of ik nou een discman moet kopen of een mp3 speler (so'n usb-stick) of een discman met mp3-speler
wat is handiger? een discman is niet zo duur en je kunt er gewoon cd's op afspelen, maar is zo groot. een usb-stick is wel kleiner, maar die zijn duur en diegene die niet duur zijn, die zijn maar iets van 64 mb en dat is volgens mij maar iets van 12 nummers, dus dat is niet handig, want je hebt toch steeds computer nodig. een discman met mp3 kun je mp3 cd's op afspelen en das wel handig, maar ook weer zo groot.
|
(Dit moet maar verplaatst worden naar hardware denk ik)
mooi dilemma

Allereerst, als je een MP3-speler wilt, moet je per minuut 1 Mb rekenenen, dus op een 64 Mb kaartje kan ongeveer 64 minuten. Daarbij heb je meestal met MP3-spelertjes geen stick, maar een USB aansluiting met een kabeltje
Je hebt zelf al de voor en nadelen genoemt, maar wat je jezelf nog af kan vragen is WAAR je wilt luisteren, als je bv veel op je fiets wil luisteren, is een MP3-spelertje handiger (lijkt me). Wil je vooral op school luisteren, kun je heel goed met een CD-speler (desnoods met MP3 functie) mooi uit de voeten
Ikzelf vindt een MP3-speler beter, maar dan zou ik er eentje nemen met minstens 128 Mb, of nog beter van die krengen met 1 Gb (doorgaans niet verwisselbaar, dus een vaste schijf). Als je je keuze hebt gemaakt, zal ik als ik jou was ook goed letten op het display, soms zien ze er zo mooi uit, maar kun je er gewoon amper mee uit de voeten omdat je het niet kan lezen
Nog een voordeel van een MP3-spelertje, je kan makkelijker tussen liedjes switchen, omdat je met 1 druk bij een liedje op het einde van je kaartje (of schijf) bent en je mooi de artiest etc af kan lezen
Met CD-spelers is deze optie minimaal, en moet hij steeds zoeken bij het switchen van liedjes