![]() |
|
http://nu.nl/news.jsp?n=223648&c=23
De bedelactie van de Amerikanen voor wat zij noemen "de wederopbouw van Irak" heeft 28 miljard euro opgeleverd . Nederland stelt € 13.000.000 beschikbaar. Naar mijn mening onterecht; ik vind namelijk dat de regel moet gelden dat de vandaal de door hem aangerichte schade zelf betaald. Dus VS, Verenigd Koninkrijk en Australďe. Hoe denken jullie daar over ? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
"we" hebben saddam ook niet "opgeruimd"
"ze" hebben hem alleen verjaagd en dat had met minder ellende ook gekund; nog los van het feit dat de reden voor de oorlog onzin was. op dit moment is de situatie trouwens nog echt niet beter dan met saddam. en als je dan toch zonodig rotzooi moet trappen, dan moet je de opbouwkosten ook meerekenen (aangezien george wel iedere week nieuw geld kreeg voor bommen, moet ie nu ook maar geld vragen voor die verminkte kinderen en gebrek aan drinkwater dat hij op zijn naam heeft staan)
|
We zouden de VS & co eens dankbaar moeten zijn voor wat ze hebben gedaan, je moet het maar ff doen he. Nu is het er een zooi en wat blijkt, de VS kan die zooi niet in haar eentje opruimen. Laten we dan alsjeblieft een beetje sociaal doen en die mensen daar helpen... Die mensen hebben 31 vreselijke jaren achter de rug, en dan mogen wij niet zeggen, 'laat de veroorzaker maar betalen', want dat is er maar één en dat is Saddam zelf. Het is níet zo dat wij nu de troep van een ander opruimen, nee, we helpen de VS bij het helpen van mensen in nood
![]()
||
Citaat:
Apart verschijnsel trouwens, een regering die sociaal is tegenover de burgers van een land 5000 km verderop, en de eigen bevolking laat stikken. ![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Enerzijds moeten de Amerikanen zelf de rotzooi maar opruimen, anderzijds vind ik de Amerikanen onbetrouwbare ratten die Irak in hun eentje kunnen ruďneren met hun neo-conservatieve/ultra-kapitalistische ideeën. De VN zijn wat gematigder en acht ik beter in staat tot een wederopbouw dan de VS. In Afghanistan is het twee jaar later nog steeds een rotzooi.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
De agressor moet betalen, zo simpel is dat. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Op die manier bekeken heb ik er moeite mee te rechtvaardigen dat het geld goed gebruikt wordt terwijl er hier keiharde bezuinigingen komen. Internationale politiek is een gecompliceerd iets, en het zit vol geheimen, meelman. De vuistregel is: geloof nooit het journaal. ![]()
Laatst gewijzigd op 25-10-2003 om 17:37. |
![]() |
||
Citaat:
En ik vind opzich wel dat het goed is dat we geld doneren. Die Irakezen kunnen er niks aan doen en die worden alleen maar het slachtoffer als wij de VS zouden willen naaien. |
![]() |
|
Hoe meer geld we geven, hoe beter de wederopbouw van IRak lukt; hoe beter de wederopbouw van Irak lukt, hoe meer het Midden-Oosten ervan overtuigd kan worden dat democratie en westerse moraal beter zijn; hoe meer zij daarvan overtuigd zijn, hoe meer vrijheid in de wereld; hoe meer vrijheid in de wereld, hoe beter. Kortom, doen dus.
||
Citaat:
Het wordt tijd dat we een wat dapperder minister-presidentieel karakter krijgen dat niet zo pro-Amerikaans ingesteld is. Want dit is toch zonde van ons geld? Daar kunnen we heel wat meer en nuttigere dingen mee doen. Want wie heeft er ookal weer een puinhoop daar van gemaakt? *denkt* Oooooohja, de VS. Betaal het zelf maar. Ik vraag toch ook niet aan mijn buurman of hij mijn parkeerbon wil betalen?
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
2) De westerse moraal heeft hier weinig mee te maken 3) Ik vraag me af of die beter is 4) Het Midden-Oosten wordt voornameleijk door niet-democratische regimes geregeerd, en de aanhang voor democratie is daar percentueel groter dan in de VS. Dit leidt dus niet per definitie tot democratie
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Zonder forummers geen forum, en zonder forum geen forumbaas. Trouwens ben jij een dom mens en ik geen slechte poster, ik denk dat daar de essentie van jou probleem ligt, maar dat geeft niet. Weet jij waar 75 % van het geld dat er tot nu toe heen gegaan is is gebleven? Dat is opgegaan voor orders bij Bedrijven uit de VS ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Ze hebben een gebrek van rond de 400 miljard per jaar dat door Europa word aangevuld ![]() Is het niet verstandiger om het door bedrijven binnen Irak op te laten bouwen zodat de economie in Irak word gestimuleerd? |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|