Advertentie | |
|
![]() |
|
*na-aap*
maar wat zij ook allemaal zeggen. meis!! ze is je vriendin, dus ik snap dat je er voor haar wilt zijn, maar let op jezelf, neem jezelf in acht, ga erzelf niet onderdoord. daar hebben jullie beiden niets aan. toen ik zelf een tijd down was (ik mag niet zeggen depressief, dan krijg ik een hele golf commentaar over me heen), wilde ik zo graag het gevoel hebben dat er mensen om me gaven. maar dat gevoel kreeg ik niet... ik weet niet of het bij haar hetzelfde is. maar ben er voor haar, geef haar het gevoel dat ze belangrijk is. ik denk, dat als ik zo'n gevoel van een vriendin had gehad, ik me beter had gevoeld, dan toendertijd. maar behalve praten, troosten enz. kan je ook 'leuke' dingen blijven doen. Sleep haar mee de stad in. ga kleren shoppen, maar (niet te vaak) een complimentje, 'wauw, dat truitje staat je echt heel goed'. nog iets... let een beetje op je woorden. toen ik depri was, vatte ik ALLES zo negatief mogelijk op... ik weet niet waarom, heb het soms nog steeds wel. dus zeg niet van 'leuk dat truitje, maakt je slank' waarschijnlijk vat ze dat op als 'ohh, ik ben dus dik, zie je wel, zij zegt het ook...' Dat soort dingen had ik tenminste. maar ook niet te erg op je woorden gaan letten hoor, want dan ben je daar constant mee bezig en dat kan ook niet de bedoeling zijn. hopelijk heb je hier wat aan. xxx
||
Citaat:
Je moet er zeker voor haar zijn en niet meteen denken, "ok" wanneer zij zegt "o, niets" als jij vraagt of er wat aan de hand is. En ook zeker haar uitnodigen voor leuke dingen! Samen met andere mensen, maar ook gewoon jullie gezellig met z'n tweetjes. Ik ben persoonlijk nogal van de nachtelijke gesprekken en zou dus eigenlijk bij iemand moeten logeren of dat er iemand bij mij logeert om echt dingen te kunnen bespreken die me dwars zitten, maar dan moet je niet te stil hoeven zij, omdat anderen slapen en moet je avond/nacht ook niet te veel in het teken staan van het slapen... als je begrijpt wat ik bedoel, maar ja, zij zit natuurlijk heel anders in elkaar dan ik, dus zal ook een andere aanpak nodig hebben, maar daar kan ik niet over oordelen... Veel succes!
|
Geef zelf misschien ook de aanleiding voor een gesprek, denk niet van zij zal wel komen praten als ze het nodig heeft, maar vraag zelf gewoon van hoe gaat het of is er iets. Het is vaak moeilijk om zelf ermee aan te komen, want vaak denken depressieve mensen anderen alleen maar tot last te zijn of dat ze zeuren. En voor de rest...wat iedereen al zei.
|
Verwijderd
|
Bedankt allemaal ik heb er wel wat aan!
Alleen ze heeft nog meer goede vrienden en die weten ook meer en daar zoekt ze in eerste instantie hulp bij. En ze roept het niet zo maar, ze zegt dat ze gewoon een beetje down is maar toen ik vroeg of ze depri was, zei ze dat dat wel een beetje zo was. Ik wordt er ook niet in meegesleurd, want ze verbergt het, ze kan niet anders doen en is gewoon vrolijk. Ik weet niet wat er is gebeurd en ik hoef het niet te weten, het gaat erom dat ze het is. |
![]() |
|
Als jij dan gewoon zorgt dat de vrolijkheid bewaart blijft en jullie leuke dingen blijven doen dan komt het vast allemaal wel goed. Er zijn dus al genoeg andere mensen waar ze mee kan praten!
Er moeten volgens mij ook altijd wel wat neutrale personen blijven. Maar goed, dat is mijn mening maar.
||
Citaat:
xxx
|
ik ken ook iemand die dat is maar het best is toch denk ik iets met rust laten als ze echt hulp nodig hebben komen ze wel naar je toe of ze gooi het er zo in een keer uit die jongen die het had was het best wel zwaar maar hij wist zelf ook niet wat het was toe toen ik het zag hij we gingen gewoon gezellig uit met een groepje en toen zag ik het pas echt hij zat al bijna een jaar zonder vriend zat die best wel mee duzz ik zij gewoon tegen hem vanavond ga we er een voor you zoeken naar een paar maanden kwam die er weer iets beter bij de ziten enzo... en nu gaat het weer goed duzzz jah gewoon kijk en kijk en praaten als ze dat wilt greez moi
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
help mijn vriendin snijdt zichzelf!!! gwenvds | 4 | 28-08-2013 22:33 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Liefde & Relatie |
Depressieve vriendin Blikkenrover | 33 | 17-03-2006 10:43 | |
Psychologie |
Dood willen = depressief zijn? MazeMouse | 31 | 01-04-2003 17:40 | |
Psychologie |
ik wil mijn depri vriendin helpen, maar hoe? Croeloes | 10 | 27-12-2002 17:35 | |
Psychologie |
Mijn zomervakantie tot nu Eend | 22 | 25-02-2002 16:22 |