Advertentie | |
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Ik snap het niet helemaal, ik heb het gevoel dat de meerderheid hier denkt dat gedichten alleen mooi kunnen zijn als ze herkenbaar en logisch zijn. Het gaat er niet zozeer om of je het snapt, maar vooral wat voor gevoel het bij jou als lezer creëert. Dat het gedicht woorden of zinnen bevat die je bijblijven, die je aanraken, opvreten, zoiets. Citaat:
Cliché is niet per definitie verkeerd, en daarom vind ik je slotzinnen ook heel mooi, het raakt me. Eén puntje van kritiek: Citaat:
Ik vind het een fantastisch gedicht, heel sterk omdat het juist niet logisch en herkenbaar is. Wees blij dat het niet herkenbaar is, als het herkenbaar zou zijn voegt het niets toe aan je belevingswereld als lezer, word je alleen maar weer bevestigd in wat je al wist.
|
Omarm mijn nooit omarmde gevoelens,
in de stilte van de nacht hoor je me. Roep tegen de ongewenste stilte, dat je ook bij mij had willen zijn. Dit stukje vind ik niet zo mooi; de woorden zijn mooi gevonden, maar ik vind dat de tweede regels telkens de strofen wat te abrupt afbreken; het loopt niet zo vloeiend in elkaar over. 'roep tegen de ongewenste stilte' vind ik trouwens een prachtige zin; de sfeer die oproept in dit gedicht is erg sprekend... ![]() Dan beschrijf ik je in ongeschreven boeken, verveel ik je tranen tot ze niet vallen willen. 'Tot ze niet vallen willen' vind ik juist wel mooi, het slaat beter terug op vervelen dan een andere zin denk ik. Beschrijf/ ongeschreven vind ik ook erg mooi. De laatste twee strofen vind ik ook erg goed; het ritme is rustig, het leest mooi door. De afbreking van de vierde strofe vind ik knap gevonden; het geeft het gedicht iets apart, orgineels. Bovendien is de onderbreking daar erg op zijn plaats; de nadruk wordt nog meer gelegd op de laatste twee regels, wat dan ook een erg mooie afsluiter vormt ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Jouw stijl van schrijven Kitten | 70 | 21-02-2010 22:11 | |
Muziek |
Let It Be - The Beatles Sorry.x | 1 | 03-02-2010 18:13 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |