Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2003, 18:21
Valentijn
Valentijn is offline
Alles in mij, onmogelijk rood,
Omranden mijn hoofd,
De banden van weleer,
Bloeit het denken dood,

Zitten hier in rood,
Staar me aan en zie,
De dingen in mij,
Bloei het denken dood,

De rust ja dat ben jij,
Roder dan dieprood,
Kom tot mij en zie,
Je eigen dood,

Gesloten in het hart,
Teken jij mij rood,
In je hoofd tenminste,
Ik ben dood en zwart,
Is de kleur van jou en mij...

------

Kom op! Niet zo teneergeslagen dichtvriendjes!! De volgende keer kom ik wel met een vrolijk sinterklaas gedicht! Of is dit geen goed idee??

Ik hoor t wel!

Tataa!

Vaal

------
Oud 22-11-2003, 21:28
jsoes
jsoes is offline
Het gekke is dat ik je laatste strofe met voorsprong het beste vind, vooral omdat je afstapt van het aantal van vier regels dat je daarvoor constant toepast. Misschien kun je het gedicht spannender maken door wat te sleutelen aan regellengtes en/of zinsafbrekingen in de eerste drie delen.
"De banden van weleer", daar kom ik niet uit. "Van weleer" vind ik zo'n jeukterm, wat wil je ermee zeggen? Wat moet het betekenen dat je niet wat concreter kunt verwoorden?
Wat ik ten slotte heel goed vind: in de laatste strofe plaats je "dood" opeens middenin i.p.v. achteraan de zin. Dat bedoel ik met die spanning. Dat vind ik heel goed, dat geeft ritme.
Oud 23-11-2003, 01:12
JUH
JUH is offline
Hou Bløf er dan gewoon buiten
Oud 23-11-2003, 15:02
Valentijn
Valentijn is offline
Heb geen idee wat ik er mee wil zeggen...Misschien hebben jullie enig idee??

Zal er de volgende keer Frans Bauer in betrekken, laat ik Blof er lekker buiten...

haha

Daag!
Oud 23-11-2003, 15:07
jsoes
jsoes is offline
Dan vind ik het helemaal een loze term
Als ik jou was, gewoon schrappen die zin. Wat heeft het voor nut iets in je gedicht te verwerken waarvan je zelf geen flauw idee hebt wat het inhoudt?
Oud 24-11-2003, 15:15
xineof
xineof is offline
Een erg apart gedicht vind ik... het spreekt me niet echt aan; ik kan me niet goed verplaatsen/inleven in je gedicht. Bovendien heb ik eigenlijk heel de tijd het idee dat je steeds hetzelfde zegt, waarschijnlijk door de veelvuldige herhaling van dood/rood. dat spreekt me niet zo aan.

Wat ik wel erg goed vind is het ritme; ondanks de wisselende strofenlengten vind ik je gedicht toch erg goed doorlezen, de enige zin waar ik over struikel is 'zitten hier in rood'. 'Zitten' past naar mijn mening totaal niet bij de rest van het gedicht; deze klank staat hier verkeerd, het ik het idee.
Reageren

Regels voor berichten