Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2003, 21:37
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ik heb een vraagje. Sinds een paar dagen word ik op mijn mobiele telefoon lastig gevallen door iemand die mij anoniem belt. Tegen mij zegt deze persoon niets, maar hij heeft ook een van mijn vrienden gebeld. Tegen deze vriend heeft hij gezegd dat hij mijn simkaart gekraakt heeft, en iedereen uit mijn telefoonboek gaat bellen.

Nu is mijn vraag, kun je zo'n telefoonkaartje op afstand 'kraken'? Ik heb mijn telefoon altijd bij me, en haal mijn sim er nooit uit. Daarbij komt nog dat de telefoonnummers niet op mijn simkaart staan, maar in mijn telefoon zelf.

Ik vind het een eng idee als mensen zomaar bij jou telefoongegevens kunnen. En als het op afstand mogelijk is, wat hebben ze er dan allemaal voor nodig? Is alleen je nummer genoeg?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-12-2003, 21:45
Verwijderd
Dat lijkt me niet, eerder een bekende jullie nummers heeft.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 21:47
Boeing 747-400
Citaat:
snees schreef op 11-12-2003 @ 22:45:
Dat lijkt me niet, eerder een bekende jullie nummers heeft.
Dat zou mij dus ook lijken. Maar ik heb geen bekende met een Amsterdams accent die het leuk vinden om mij te bedreigen en te zeggen dat ik dood ga
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 10:20
Kawouter
Kawouter is offline
Als je het echt kots, maar dan ook echt kotsbeu bent: ga naar de politie, geef het aan, en zij contacteren jouw operator en dan kunnen die nummer opsporen.

Een vriendin van mij had ook iets soortgelijks aan de hand, en na een klacht bij de politie was het probleem snel opgelost
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 10:31
Boeing 747-400
Citaat:
Kawouter schreef op 12-12-2003 @ 11:20:
Als je het echt kots, maar dan ook echt kotsbeu bent: ga naar de politie, geef het aan, en zij contacteren jouw operator en dan kunnen die nummer opsporen.

Een vriendin van mij had ook iets soortgelijks aan de hand, en na een klacht bij de politie was het probleem snel opgelost
Ben bij de politie geweest. En die doen verlopig nog niets, omdat er tegen mij zelf niets gezegd wordt, alleen maar tegen die vriend van mij. En vooral ook omdat nog maar sinds afgelopen woensdag is. Maar ik ben het allang beu. Ik vind het eng. Ze kennen mijn adres, ze weten alles van me
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 10:39
Tiño
Tiño is offline
het is vast een bekende die je in de maling neemt, of iemand die gewoon zomaar een nummer heeft geprobeerd en je nu zit te fokken, maar een simkaart kraken kan geloof ik niet, en zeker niet op afstand, maar als ie je gaat bedreigen enzo, zeg dan dat ie met zn nummer moet bellen en niet met prive enzo, gewoon bluffen,doet hij ook,want hij kent je heus niet(of wel,maar dan ist helemaal niet serieus lijkt me) dus gewoon zeggen, nou kom dan,zorg alleen wel dat je n mes of honkbal knuppel klaar hebt liggen voor het geval dat.Maar vecht als n vent als t nodig is, maar dat zal wel niet want als ie je echt zo graag dood wil ,dan gaat ie dat niet ruim van te voren aaankondigen,want dan heb je allemaal bewijs van te voren enzo, gewoon in 1x snel is natuurlijk veel efficienter, het lijkt mij dus niets om je druk om te maken...
Oud 12-12-2003, 10:44
Boeing 747-400
Citaat:
tinjooo schreef op 12-12-2003 @ 11:39:
*verhaal*
Ja, dat had de politie ook al gezegd. Maar het punt is, ik ken niemand met een Amsterdams accent, en zomaar mijn telefoonnummer...tsja, hoe komt hij dan aan het nummer van die vriend van mij? Tegen hem heeft ie ook mijn adres gezegd...en dat klopte wel Ik wil mezelf ook liever niet druk maken, maar ik vind het wel heel eng. Als het donker is durf ik bijna niet meer de straat op. Ik ben helaas geen klerenkast van 2 meter bij 2 meter, maar gewoon een klein mannetje (hehe, wat klinkt dat stom). Enige wat ik kan doen is heel hard wegrennen.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 11:12
Verwijderd
Komop waarom zou iemand jou wat aan willen doen?

En het is gewoon iemand die zo'n accent nadoet. (of het is die vriend van je ) je simkaart kraken kan niet, ten minste niet zonder jouw medewerking.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 11:18
Boeing 747-400
Citaat:
Alex schreef op 12-12-2003 @ 12:12:
Komop waarom zou iemand jou wat aan willen doen?

En het is gewoon iemand die zo'n accent nadoet. (of het is die vriend van je ) je simkaart kraken kan niet, ten minste niet zonder jouw medewerking.
Fijn, dat laatste wilde ik ff horen. Ik zou niet weten wie mij zoiets zou aandoen, maar ik denk niet dat het die vriend van me is. Mocht hij het zijn, dan hoef ik hem echt nooit meer te zien (maar ik moet toegeven, the thought has crossed my mind..).

Maar, om er nog ff op terug te komen. Die persoon die mij belt kan dus nooit het telefoonnummer van die vriend van mij van mijn simkaart hebben gehaald? Dat betekent dus dat hij tenminste moet weten dat hij een vriend van mij is, en zijn naam+achternaam en adres om zijn telefoonnummer te achterhalen?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 00:33
Verwijderd
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 12-12-2003 @ 12:18:

Maar, om er nog ff op terug te komen. Die persoon die mij belt kan dus nooit het telefoonnummer van die vriend van mij van mijn simkaart hebben gehaald? Dat betekent dus dat hij tenminste moet weten dat hij een vriend van mij is, en zijn naam+achternaam en adres om zijn telefoonnummer te achterhalen?
Het is iemand die je kent, maak je er maar niet druk om....
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 15:12
Tiño
Tiño is offline
ja wat je klopt zegt, dat kan gewoon niet, maar ik snap wel dat je je er kut bij voelt hoor, zou k ook hebben, maarja t zal toch wel ophouden een dezer dagen, en anders moet je gewoon echt terug naar de politie want dan wordt het iets te gek allemaal...
Oud 13-12-2003, 15:12
Tiño
Tiño is offline
wat je zegt klopt moest die eerste zin van mij zijn uiteraard...
Oud 14-12-2003, 15:52
Verwijderd
Dreigen met de politie kan ook heel effectief zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 19:36
grensgeval
grensgeval is offline
Offtopic: he jammer ik dacht dat jullie elkaar gingen leren simkaarten kraken

@topicstarter: het kan echt niet van afstand hoor
ben gerust
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 19:51
Fade of Light
Fade of Light is offline
kkkevin: dat hoopte ik ook

Henb je een kaart of abbonement? Als je kaart hebt: heb je persoonsgegevens gevens (meestal krijg je dan 10 euro beltegoed).

Naasdat het iemand is die jou gewoon kent, kan het ook iemand zijn die bij dat telefoonbedrijf werkt. Die kan simkaart een adres koppelen (lijkt mij). Echter het is wel frappant, dat die niet jou belt, maar vrienden van je, dat duidt imho op een slechte grap.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 21:49
Tiño
Tiño is offline
heb je nog wat van em gehoord?...
Oud 15-12-2003, 12:19
Boeing 747-400
Citaat:
tinjooo schreef op 14-12-2003 @ 22:49:
heb je nog wat van em gehoord?...
Nee, al vanaf vrijdag niet meer. Maar ben het hele weekend bij mijn vriend geweest, dus wie weet vind ik vanavond wel een bombrief ofzo in de brievenbus

Naja, ik ben dus eigenlijk alweer helemaal gerustgesteld!
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 12:35
miro
miro is offline
Ik zou eens een hartig woordje praten met die vriend van jou. Zeggen dat als t een grap is dat ie t nu moet zeggen oid. Gewoon een btje dreigen. Dat doet die beller van jou ook...
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 21:20
Boeing 747-400
Citaat:
miro schreef op 15-12-2003 @ 13:35:
Ik zou eens een hartig woordje praten met die vriend van jou. Zeggen dat als t een grap is dat ie t nu moet zeggen oid. Gewoon een btje dreigen. Dat doet die beller van jou ook...
Kweenie, ik weet het echt allemaal niet. Ik vind het een heel vaag verhaal. Ik hoop dat het ophoud, en dat ik er ooit nog eens achter kom wie dit geintje met mij heeft proberen uit te halen. Laten we dus maar hopen op een vredige kerst en een gelukkig nieuwjaar....
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 16:22
Tiño
Tiño is offline
oke, we mogen aannemen dat we niks meer horen omdat je daadwerkelijk omgelegd bent?
Of is het afgelopen met een sisser?ben erg benieuwd...
Oud 18-12-2003, 16:38
SuperS
SuperS is offline
wat voor telefoon is het?

kan zijn dat het iemand is die via bluetooth/laptop ff je foonboek heeft gekopieerd
Oud 18-12-2003, 20:58
Boeing 747-400
Nee, ik leef nog steeds. Ik word bijna niet meer gebeld. Maar die vriend van mij nog wel. Inmiddels denk ik wel dat ik weet wie het dan is. Tenminste, ik heb een emailadres. Want vanmiddag heeft een jongen gebeld met die vriend van mij, met de mededeling dat hij de oorzaak is van de problemen, en dat zijn vader achter mij aanzit. Aan de hand daarvan ben ik gaan nadenken, ik heb een emailadres, en waarschijnljk ook een achternaam + woonplaats.

Op de één of andere manier stelt het me wel een beetje gerust, maar de dreiging blijft nog steeds. Heel vervelend allemaal.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 22:20
Verwijderd
Citaat:
SuperS schreef op 18-12-2003 @ 17:38:
wat voor telefoon is het?

kan zijn dat het iemand is die via bluetooth/laptop ff je foonboek heeft gekopieerd
Dan moet diegene dus ook jouw telefoon hebben omdat je de pincode moet invoeren en bluetooth moet aanzetten op je telefoon. Bovendien moet je bij de meeste telefoons ook nog een Bluetoothadres invoeren, zoiets bijvoorbeeld 00:0A9:8B:96:EF
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 22:27
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 18-12-2003 @ 21:58:
Nee, ik leef nog steeds. Ik word bijna niet meer gebeld. Maar die vriend van mij nog wel. Inmiddels denk ik wel dat ik weet wie het dan is. Tenminste, ik heb een emailadres. Want vanmiddag heeft een jongen gebeld met die vriend van mij, met de mededeling dat hij de oorzaak is van de problemen, en dat zijn vader achter mij aanzit. Aan de hand daarvan ben ik gaan nadenken, ik heb een emailadres, en waarschijnljk ook een achternaam + woonplaats.

Op de één of andere manier stelt het me wel een beetje gerust, maar de dreiging blijft nog steeds. Heel vervelend allemaal.
pm die gegevens maar eens, dan gaan we die ff natrekken
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 06:17
Boeing 747-400
Citaat:
kkkevin schreef op 18-12-2003 @ 23:27:
pm die gegevens maar eens, dan gaan we die ff natrekken
Is gebeurd! En nu ga ik heel snel naar mn werk!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2003, 21:23
Boeing 747-400
Ik heb goed nieuws! Het probleem is opgelost!

Die vriend van mij is vandaag gebeld door GGZ Brabant. Deze vroegen hem of hij soms lastig gevallen werd per telefoon. Hij heeft toen het hele verhaal uitgelegd. Bij GGZ boden ze hun excuus aan voor wat er gebeurd was. Degene die gebeld heeft is een patient van hun. Die daar zit omdat hij niet kan accepteren dat zijn zoontje homo is. Zodra hij daar iets over hoort, gaat hij helemaal flippen. En kennelijk heeft hij dus chatlogs gelezen op de PC van mij en hem (die echt al meer dan een jaar oud moeten zijn, maar ja ), en is aan de hand daarvan helemaal gaan flippen.

Ze hebben nu zijn telefoon afgepakt, en hij krijgt hem pas terug als alle nummers grondig zijn gewist.

Allemaal bedankt voor jullie hulp, en ik hoop vannacht weer lekker rustig te slapen!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 23:00
Tiño
Tiño is offline
hmmmz, oke dan, vaag verhaal maar wel beter dat het nu over is !...
Reageren

Regels voor berichten