Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2004, 00:47
Ultimate Cookie
Ultimate Cookie is offline
Waarschijnlijk ben ik de zoveelste met dit probleem, male, je moet het toch ergens kwijt..

Ik heb tot nu toe 3 studiekeuzetesten gedaan (mooi woord voor galgje!!) en daaruit kwam zoiets als dit:
Je kunt in de gezondheidszorg gaan werken, of als architect, of misschien als logistiek medewerker, maar op de rockacademy zal het je ook wel goed afgaan..

Wat moet je daar nou mee?

Mijn intresses liggen, zover ik weet (zonder die tests dan) wel bij biologie. Maar wat ik er interessant aan vind (celbiologie) kun je niet gaan studeren als je NIET het onderzoek in wilt..
Dan vind ik de relatie geest-lichaam (bv: jezelf ziek denken) heel interessant maar die studie lijk me saai (veel feiten uit je kop knallen zonder écht te weten HOE het komt).
En dan moet ik zeggen dat de hotelschool me ook heel cool lijkt omdat ik me zoiets eigenlijk eerder zie doen later dan doktertje spelen.. (denk ik wel meteen aan een hotel managen)

De leukste opleiding lijkt me idd rockacademy ofzo (met muziek) maar daar wil ik ook niks mee worden...

Owja, bij de opendag van geneeskunde geweest (lekker breed d8 ik) maar die practicums hoef ik dus niet.. Ik wil vooral weten, denk ik..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2004, 08:44
tandenborstel
tandenborstel is offline
Als je iets met celbiologie wil doen is misschien medische biologie/biomedische wetenschappen iets?
Daar draait het iig om celbiologie, biochemie etc.

Rockacademy e.d. opleidingen moet je VEEL talent hebben en zowiezo geluk dat je wordt toegelaten. Bovendien is het heel moeilijk om er werk in te vinden, dus dan moet je dat wereld je wel heel leuk vinden om het te kiezen.

Een vriend van me had trouwens ook dat ie echt heel veel dingen interessant vond: natuurkunde, biologie, sociologie, psychologie etc. Hij is beta-gamma @ UvA gaan doen.
Het is een redelijk zware opleiding voor mensen die echt heel veel dingen interessant vinden en daarom nog niet goed weten wat ze willen. Je krijgt heel veel verschillende vakken en op gegeven moment kies je zeg maar een richting, of een combinatie van richtingen(major/minor). Misschien is dat wat?

En het is zowiezo niet een ramp als na een jaartje blijkt dat je gekozen studie toch niet jou ding is, dan ga je gewoon wat anders doen. Doe ik nu ook.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 13:10
kevertje84
kevertje84 is offline
Ben ben dit jaar ook aan een andere opleiding begonnen, omdat de eerste toch nie zo leuk was. Maar deze is ook nie alles Ik weet ook echt niet wat ik wel en niet wil. Vind ook teveel dingen wel een beetje leuk, maar niet zó leuk om er een studie van te gaan doen...
*zucht*
komt wel goed...ooit
Reageren

Regels voor berichten