Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2003, 14:54
Smobbo
Smobbo is offline
Misschien een btje een domme vraag, maar bestaat er zoiets als een opstartdiskette onder Windows XPpro? Ik weet namelijk wel hoe je er 1 moet maken onder 98 of ME maar bij XP kan ik het niet vinden !
Als zoiets bestaat hoe maak ik het dan?

TNX!
Oud 23-11-2003, 14:59
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
uh als je een diskette format kun je een bepaald optie aanvinken waardoor hij er een bootdisk van maakt (win ME bootdisk trouwens). maar wat wil je er mee? op www.bootdisk.com staan ook goeie custom diskjes.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 15:03
Smobbo
Smobbo is offline
Ik heb de HD van deze pc in een andere gedaan, maar toen zei hij dat windows nie goed was ofzow en ik moest de diskette van de fabrikant er in doen (maar die heb ik nooit gekregen), dus ik d8 laat ik dan maar een opstartdiskette erin gooien.
Misschien ken jij mijn probleem met het HD overzetten en kan je me toevallig helpen?
Oud 23-11-2003, 15:10
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
uhm, het XP copy protection scheme, WPA ofwel windows product activation geheten, is gebaseerd op de hardwareconfiguratie van je pc. je kunt dus niet zomaar xp installeren op een pc en dan de harde schijf ergens anders in gooien. dat gaat niet werken, jammer genoeg.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 08:48
@pie
@pie is offline
Citaat:
Screaming Slave schreef op 23-11-2003 @ 16:10:
uhm, het XP copy protection scheme, WPA ofwel windows product activation geheten, is gebaseerd op de hardwareconfiguratie van je pc. je kunt dus niet zomaar xp installeren op een pc en dan de harde schijf ergens anders in gooien. dat gaat niet werken, jammer genoeg.
weet je het zeker (home misschien maar professional/corporate?)? niet dat ik eraan twijfel maar ik heb zelf erg lang naar info gezocht hierover..

ik heb namelijk gehoord dat je van win2k/nt een soort 'netwerkinstallatie' kunt maken, die installatie neemt alle drivers e.d. mee maar installeert er nog geeneen, wanneer je de (1e) installatie voltooit en de HD in een andere computer zet (bv een standalone zonder diskettedrive of cd-rom) stelt de setup pas de hardware in.. weet dus niet ZEKER of dit zo is en of dit onder XP ook niet kan.. weet iemand hier meer over?

ontopic: www.bootdisk.com
Reageren

Regels voor berichten