Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2001, 11:48
metzondernix
metzondernix is offline
Verhalen schrijven is geen kunst aan. begin met een gedachte van een persoon.
daar ga je dan. Een paar personen, simpele namen, niet te veel. Ze komen in contact met elkaar. Een heeft een probleem dat met behulp van de anderen wordt opgelost. Een happy end. Zo makkelijk is dat.
Dan heb je een Carry Slee verhaal!

Never nooit niet doen dus!
een verhaal moet niet schematisch zijn, want een verhaal is het leukste als je hem niet snapt!

Rekel zwemt zijn bed uit. Last van slaapwandelen. Het raam staat wijd open, twee muggen houden Rekel tegen. "Mamma mag het raam dicht?" Rekels moeder hoort hem niet en Rekel springt uit het raam. Hij landt niet op de grond, hij gaat er dwars doorheen. In een mollengang blijft Rekel zitten. Hier zijn geen ramen om dicht te doen. De mol besnuffelt Rekel. "Je moet maar niet blijven zitten, want ik kan niet verder graven," zegt de mol. Rekel graaft naar boven. De aarde is zacht. Boven gekomen ziet Rekel duizend bomen, die fluisteren dat hij fout is gelopen en dat hij de mollengang dicht moet maken, anders komen er mensen op af. Rekel schuift de gang dicht. De mol zit vast, maar dat weet niemand. Rekel vliegt verder op de vleugels van de nacht. De sterren twinkelen om zijn oren. Hij wordt er duizelig van. Overal waar de sterren overheen vliegen ziet Rekel ramen openstaan. "Mamma!" Door een van de ramen vliegen de sterren naar binnen. De muggen vliegen verschrikt opzij. een grote pantoffel komt op hun hoofden neer. Rekel heeft de dekens van zich afgetrapt, slaapwandelen is lastig. het raam klapt dicht. De dekens lopen over Rekel heen. Hij slaapt...
Oud 28-06-2001, 14:53
metzondernix
metzondernix is offline
Mense?
Oud 28-06-2001, 19:24
stroopwafel
stroopwafel is offline
lekker wazig zeg!
maar het leest fijn door..
Oud 29-06-2001, 09:29
metzondernix
metzondernix is offline
dank je! wazig is de bedoeling, omdat het een droom is
Oud 03-07-2001, 11:25
metzondernix
metzondernix is offline
slaapwandelen kan lastig zijn, weet je...
Oud 05-07-2001, 08:57
tampaszta
tampaszta is offline
Ja, ik vind dit ook wel grappig geschreven. Leuk bedacht en je kan zzien dat er bij het schrijven overna is gedacht.

Leuk dus, maar nog niet bijzonder
Oud 05-07-2001, 12:53
Prada
Prada is offline
Citaat:
metzondernix schreef:

Never nooit niet doen dus!
een verhaal moet niet schematisch zijn, want een verhaal is het leukste als je hem niet snapt!

Ik heb je verhaal niet gelezen, omdat dit de grootste onzin is die ik tot nu toe op het forum heb gelezen...
Oud 05-07-2001, 14:21
autodropje
autodropje is offline
dat vind ik ook onzin, maar het verhaal is wel aardig
Oud 05-07-2001, 14:40
MAS187
MAS187 is offline
Citaat:
metzondernix schreef:
Een verhaal moet niet schematisch zijn, want een verhaal is het leukste als je hem niet snapt!
Soms is het leuk als je het wel snapt
Met citaat reageren
Oud 08-07-2001, 17:36
metzondernix
metzondernix is offline
denk na voorda je iets zegt, wil je? Alles wat ik schrijf word maar meteen tot ONZIN gebombardeerd! En als ik iets zeg waar jij het niet mee eens bent, dan betekend dat niet dat je dan maar moet overslaan waar het om gaat. Probeer de betekenis van mijn woorden te begrijpen alstjeblieft, want ik zeg bijna nooit precies wat ik bedoel! Ik wil maar zeggen dat bijvoorbeeld Carry Slee verhalen erg voorspelbaar zijn... vind IK! En ach, bijzonder hoef ik niet te zijn, ik word toch al vijftien jaar voor gek versleten. Toch bedankt voor de reacties hoor!
Oud 08-07-2001, 17:37
metzondernix
metzondernix is offline
dit is belangrijk voor mij okee? Lees het verhaal, alstjeblieft...
Oud 04-08-2001, 14:25
metzondernix
metzondernix is offline
plieieieies.....
Oud 04-08-2001, 14:59
Aurora
Aurora is offline
Hmmmz....om eerlijk te zijn vind ik het niet zo...ik vind het vaag, het gaat nergens over IMHO. Dat was wel je bedoeling, maar daar hou ik persoonlijk nou net niet van.
Oud 05-08-2001, 18:52
Eva*
Eva* is offline
Citaat:
metzondernix schreef:
want een verhaal is het leukste als je hem niet snapt!

Dat vind ik juist meestal niet, ik wil wel een beetje begrijpen wat ik lees. Voor jezelf is het misschien leuk zo'n fantasie-verhaal op te schrijven, maar voor anderen is het vaak niet zo veel aan.
Zo ook bij mij met jouw verhaal, sorry!

Met citaat reageren
Oud 05-08-2001, 23:48
flurry
flurry is offline
Ik vind een verhaal wel leuk als je hem niet snapt, maar leuker als je hem niet snapt tot het einde, waar plotseling alles duidelijk wordt ofzo.. Deze vinnik waas, maar wel tof..
Inderdaad een keer geen standaard verhaal..
Oud 07-08-2001, 11:25
OsoNke
OsoNke is offline
Citaat:
flurry schreef:
Ik vind een verhaal wel leuk als je hem niet snapt, maar leuker als je hem niet snapt tot het einde, waar plotseling alles duidelijk wordt ofzo.. Deze vinnik waas, maar wel tof..
Inderdaad een keer geen standaard verhaal..

ja precies, helemaal mee eens, op het eind moet het duidelijk worden. dit verhaal vind ik wel vet ee!! op het eind wordt (ja het wordt op het begin ook al gezegd wat het is) mij pas duidelijk wat het nu is: slaapwandelen... ik vind het cool dat je denkt van huh?? dit kan nooit, en dan later zie je van oo dit is slaapwandelen, vandaar...
het is dus gewoon een fantasie/droom van die jongen.
heel vet dus! (ik zou alleen in het begin dat "last van slaapwandelen" weghalen, daardoor wordt ie meteen al duidelijk als j e hem aandachtig leest... )

X
Oud 09-08-2001, 13:49
metzondernix
metzondernix is offline
Oh ja da's wel waar natuurlijk... Ja dit is er wel een van de echt vagere van heel diep achter uit mijn kop hoor . Xnapput wel als deze niet zo leuk is. Dank je voor de reacties
Reageren

Regels voor berichten