Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2003, 13:33
Verwijderd
ik moet een werk van geschiedenis maken over
De Val van Icarus van Pieter Breughel.
Als je sites weet waar ik informatie kan vinden over het materiaal dat gebruikt werd, het kleurgebruik, de compositie of het perspectief, dan zou ik je heel dankbaar zijn, want ik vind het niet zo direct.
over de geschiedenis achter het werk heb ik wel al dingen gevonden en de biografie van pieter breughel heb ik wel al.
Moest je ook nog weten Waarom het kunstwerk werd gemaakt, wees niet bang om het te posten

thanx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2003, 13:45
anansi_de_spin
anansi_de_spin is offline
ik weet er niet heel veel van sorry maar ik ben naar een dans voorstelling geweest wat op t verhaal van icarus gebaseerd is, uitgevoerd door het nerderlands dans theater. misschien kun je daar meer info vinden (bij hun site: http://www.ndt.nl)
succes ermee!
Oud 23-11-2003, 18:54
mcDavid
mcDavid is offline
www.google.com
Oud 23-11-2003, 19:50
Nieni
Nieni is offline
Materiaal is in ieder geval olieverf op doek.

Moet dit trouwens niet naar Klassieke Oudheid of Algemene Vakken? (omdat de opdracht voor geschiedenis is...)
Oud 23-11-2003, 19:51
Verwijderd
-> cv
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 21:51
Verwijderd
De vraag die je stelt gaat voornamelijk over kunstbeschouwing. Daar wordt in principe niet heel veel over geschreven op internet. In boeken is dat misschien wel het geval.
Als je het toch niet vindt, kun je misschien een studieboek nemen en termen als compositie en suggestie van ruimte bestuderen zodat je er zelf wat over kunt zeggen.

Verder nog gevonden over het waarOm? (Naast het feit dat mythologie hem inspireerde)

http://www.ibiblio.org/wm/paint/auth/bruegel/

He developed an original style that uniformly holds narrative, or story-telling, meaning. In subject matter he ranged widely, from conventional Biblical scenes and parables of Christ to such mythological portrayals as Landscape with the Fall of Icarus; religious allegories in the style of Hieronymus Bosch; and social satires. But it was in nature that he found his greatest inspiration. His mountain landscapes have few parallels in European art. Popular in his own day, his works have remained consistently popular.

Misschien nog leuk om dit artikel te gebruiken..
http://www.geocities.com/Athens/Troy...egelicarus.htm
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten